1:35 Emhar Mark IV WWI (klaar, behalve diorama)

435.jpg

Deze foto gebruik ik als inspiratie...

IMG_0587.jpg

En hier moet ik het mee doen...
Het is geen nieuws als ik zeg dat Emhar best wat beter z'n best had kunnen doen.
Kostte de nodige moeite om deze blokkendoos passend in elkaar te zetten en er klopt het een en ander niet.
Beetje sullig, niet nodig en gewoon jammer. Nou ja...genoeg geklaagd.

Vorige zomer dit model meegenomen op vakantie...ik moet wat te doen hebben in den vreemde.
Kwam niet verder dan de basis...na de vakantie wel nieuwe tracks en "unditching beam" van PanzerShop besteld.

Dit jaar het hele spul ingeladen en weer aan de slag gegaan.

IMG_0605.jpg

Gelukkig zaten de Lewis mgs bij de PanzerShop tracks, want de Hotchkiss van Emhar slaan helemaal nergens op.

IMG_0665.jpg

Gespoten met Vallejo khaki brown, tracks een mix van Vallejo black-grey en smoke. dry brush oily steel en een roest wash

IMG_0679.jpg

Stand van zaken deze morgen 😀

Een niet al te voorzichtige wash gebruikt en met diverse tinten khaki en buff gedrybrushed en ben er niet ontevreden over.

+++to be continued+++

Groeten vanuit de Dordogne (van een niet al te bedreven plakker)

Re: 1:35 Emhar Mark IV WWI (updated)

IMG_0686.jpg

Dak en de uitlaat geweathered en de unditching beam afgemaakt.

IMG_0695.jpg

Tsja...een tank zonder wielkasten en spatborden 😱
(modder/zand met Tamiya Weathering Master A setje)

Kan nu niet echt verder...na de vakantie gaat ie op een diorama.
Ik denk een klassiek WO1 tafreel....maanlandschap, volgelopen granaat trechter en veel prikkeldraad.

Op het dak komt nog het nodige...flimsy cans, afdekzeil, etc.

Wordt vervolgd...

oh...en daarna ga ik jullie vervelen met een Mark I (male) van Panzershop (zie Twenot logo) 🤣

Hoi Robin,ziet er geweldig uit!
Ik heb me de laatste 2 jaar verdiept in deze tank's,vooral de kleur was altijd een probleem om na te bootsen.
Volgens mij ben je er prima in geslaagd,ook de modder ziet er zeer realistisch uit.
Zoals je al aangaf is de kit van Emhar verre van perfect,ook de 1/72 uitvoering heeft dezelfde fouten.
Eén van de meest in het oog springende missers is de "unditching-rail",die eigenlijk binnenste-buiten is weergegeven.
Later, bij de mk V,zat deze wel op deze manier gemonteerd,bij jouw model gaat dat niet meer lukken omdat hij al "af" is.
Om de unditching-beam te bevestigen aan de rail zou ik nog 2 kettinkjes toevoegen,zoals te zien is bij de "echte tank".
Gefeliciteerd met deze realistische weergave,een mooie reklame voor een zeer interesante periode uit onze geschiedenis!

groeten,Hans.

http://waterama.web2base.nl/

Dank!

Ja...die rails...kwam ik inderdaad te laat achter en ik was al bang dat iemand het hier zou opmerken 🙂

De bevestiging van de beam gaat of met kleinere kettingen of met touwen (heb beide opties op fotos gezien).
Ik heb mij ook (enigzinds) verdiept in het WWI spul...vandaar de gekozen kleur khaki en de kleur van de smurrie.

Vind het erg "leuke" modellen, naast de Mark I heb ik ook nog een Mark V (met bredere tracks) en een Mark IV Supply (conversie) in de kast.

Ben voor een diorama ook nog op zoek naar een civiel personenautootje en uiteraard figuren...kom niet veel verder dan de ICM British en German.

Hoi Robin,dit is niet helemaal mijn schaal,maar na even "Googelen' kwam ik toch wat figuurtjes tegen.
Verlinden en M-model hebben wat:
lc0104.jpg

vl0363.jpg

351231.jpg

35124.jpg

en Scale Link heeft wat in 1/32:
http://www.scalelink.co.uk/acatalog/British_Soldiers.html

ik hoopt dat dit iets helpt,

groeten,Hans.

Hoi Robin,

Zoals Hans terecht opmerkte een goede reklame voor een oorlog die volgens best meer op de 1/35 uitgebracht mag worden. Een oorlog die Europa heeft doen veranderen met als grootste dieptepunt het uitbreken van WWII. Jammer dat je je foto's in een drukke omgeving maakt, de Dordogne is mooi maar je kan beter je foto's op een licht blauwe achtergrond schieten. Je tank komt zo veel meer naarvoren en beter te zien voor ons toeschouwers!

Succes met het vervolg want ziet er mooi uit!!!

JW

Jammer dat je je foto's in een drukke omgeving maakt,
Oi...oops! weer wat geleerd! 😳

IMG_0705.jpg

Met een lichtblauw shirt als achtergrond (het blijft een beetje behelpen op vakantie) en wat bijgesneden.

Inderdaad jammer dat WO1 een ondergeschoven kindje is, met niet eens al te veel fantasie zijn er zoveel
mogenlijkheden...niet alleen de Mark I t/m tig (rijdende wiebertjes) en een matige Tauro A7V....
...een Schneider, St. Chamond, figuren, geschut...van trench mortar tot inmens railway geschut...zoveel te verzinnen.

Na ja...een beetje behelpen heeft ook zo z'n charme 🙄

Hey Robin,

leuk gemaakt, en ik ben benieuwd wat je er verder van gaat maken.
Ik ben momenteel ook bezig op WW-I gebied met de A7V, al moet ik toegeven dat het op een laag pitje is.
Hoop binnenkort wat te gaan bekijken in de Westhoek om wat inspiratie op te doen.

Ook leuk om te lezen dat je alweer een volgende in de planning hebt zitten,
ik zie hem graag tegemoet die Mark-I,

bouw ze,

Rico

Beste Robin,

Leuk om dit WW1 onderwerp volledig tot zijn recht gebouwd te zien worden; en ook 'dapper' dat je voor de toch wat waarschijnlijkere kleur donker khaki (?) gaat ipv het obligate olijfgroen dat Emhar aangeeft.

Complimenten hoor!
Hopelijk komt er ooit wat meer WW1 spul uit in 1:35 - eigenlijk veel interessanter dan WW2 - want veel ouder 🙂

Cheers

Erik Jan

Erg mooi gedaan, Remco.

De modder ziet er realistisch uit en de donkere khaki kleur doet het 'm helemaal.

Misschien zou je nog meer kleurverschil kunnen aanbrengen, ik doel dan voornamelijk op de modder, omdat de modder nu meer één kleur is 😉 .

Het is inderdaad erg jammer dat er zo weinig kits van WO1 zijn en zó veel van WO2.

Ik ben zeer benieuwd naar de A7V.

Groeten,

Maarten

Terug
Bovenaan