1/16 M16 Mutiple-Gun motor carriage, 21-10-10

Na lange tijd begon het matte leger wereldje weer te kriebelen 8) en ben ik gestart met dit beestje voor de verandering.
Er is nog niet veel gedaan vanwege gebrek aan referentie materiaal maar dat gaat helemaal goed komen.
Ik weet dat er aardig wat mankeer zo links en rechts aan dit model en ik hoop deze problemen op te lossen zo niet dan met plezier verder an de slag.

Even mijn zakgeld, een hele euro, bij het model gezet om een indruk van het formaat te krijgen 🙂

ron-albums-m16-mutiple-gun-carriage-picture1145-dsc-5281.jpg

En alles in mekaar zit heb je zoiets dus, de uitlaat zit nog los om later wat makkelijker erbij te kunnen met verfen.

ron-albums-m16-mutiple-gun-carriage-picture1146-dsc-5282.jpg

ron-albums-m16-mutiple-gun-carriage-picture1147-dsc-5283.jpg

Gr,

Ronald

Na de mislukte poging gisteren om enkelen onderdelen in plastiek te draaien heb ik ze vandaag in aluminium gedraaid en iet kleiner gehouden zodat het wat beter oogt 😉
De onderdelen komen op de dynamo.

Hier een foto van het plastiek onderdeel en het aluminium onderdeel.

DSC_5313.jpg

En hier de vier onderdelen naast mijn zakgeld voor een idee van de grote.

DSC_5312.jpg

Ron

Bedankt mannen.

Arno het was inderdaad met een grote G maar dan in de trend van *&%&% 🙂 maar dat kwam meer door mijn ervaring met een draaibankje dat nihil is, maar al doende leert men zeggen zo 😉

Ron

Re: 1/16 M16 Mutiple-Gun motor carriage, 23-11-09

Jawel we gaan weer verder met deze bak.

Vandaag de radiator, Lier en achteras in elkaar geflanst.

De radiator heeft aan de voorzijde wat gaas ontvangen voor het idee dat er ook echt een radiator achter de louvres zit, anders kijk je tegen een vlakke plaat aan zover deze zichtbaar is als alles in elkaar zit 🙂
Ik moet nog het een en ander bijwerken aan dit gedeelte.
De achterzijde heeft een stukje Evergreen plaat gekregen en fijn kopergaas om het plaatje compleet te maken.
Vanaf de vuldop komt er nog een slangetje/leiding naar een expansievat te lopen maar dat kan niet eerder voordat de firewall gereed is dus ook hier moet ik weer wachten om het af te maken.

DSC_5563.jpg

DSC_5564.jpg

De lier en achteras, ook hier moet nog een beetje detail bij gemaakt worden maar dat is voor later.
Even voor de lol het panzertje I erbij gezet.

DSC_5565.jpg

En een foto van het detail wat er op de lier zit.

DSC_5566.jpg

Ron

Hi Ron,

Dat is nou leuk en het enthousiasme straalt ervan af, more please!

Even een gekke vraag, ben jij dezelfde Ronald die vroeghur alleen Berger-achtige dingen maakte en in Den Haag woonde?

Groeten Rick

Gekke vragen bestaan niet Rick 😱

Maar inderdaad ik ben die gozer die vroeger in D-H woonde en een Berge tic had en nog eigenlijk wel heeft 😉

Ik ben er tijdje tussenuit geweest en nu weer het handeltje opgepakt en weer mijn draai vinden in dit wereldje.
En er komen nog wel een paar bergings voertuigen Rick

Ron

Dag Ronald en welcome back!

Heel leuk dat je bouwvorderingen in foto's laat zien. Ik heb zelf ook zo'n doos maar ben noog niet aan het bouwen toe. Ik hoop dat je er geen bezwaar tegen hebt dat ik de foto's opsla voor als ik zelf los ga met de M16? Bij voorbaat dank en hou ons op de hoogte. Succes. Als je nog fotomateriaal van 1 op 1 nodig hebt, ze je het maar. Ik heb diverse boeken en veel foto's. Maar ik ken Twenotters die hebben er meer....

Wim

Hallo Wim,

Uiteraard mag je de foto`s opslaan daar zijn ze voor toch?
Wat foto`s betreft daar heb ik ook aardig wat van staan en als er alsnog iets niet duidelijk is dan weet ik jullie wel te vinden 😀

Ronald

Ik moest even zoeken waar dit topic nu was gebleven en jawel weer gevonden in de kelder onder een laag stof :laugh:

Een paar maanden niets aan gedaan zag ik en nu moet ik weer de draad op pakken en dat is meestal niet zo makkelijk omdat je dan als het ware een beetje uit het ritme ben met de bouw wijze die je voor ogen had 😕 :wub:
Deze kit zal ook niet zo rap gaan gaan want hij word tussen de anderen projecten door gebouwd.

Afijn ik moest ergens mee beginnen en heb dus de voorbumper en winch compleet afgemaakt.
Aan deze onderdelen miste er wel iets of was er gewoonweg iets fout zoals bij de winch waar geen knop opzat om de winch te ontgrendelen en dus deze zelf gemaakt van een stukje spreu en gelijk een stukje plaat onder de knop gemaakt die niet aanwezig was.
De rest was een kwestie van klinknagels en bouten en twee stukjes staaf onder de sleephaken die op de bumper zitten..

DSC_5928.jpg

DSC_5929.jpg

DSC_5930.jpg

Ik zag dat er wat foto`s niet meer werkte en zal dat eens herstellen.

Ronald

Thnx Eelke ,

Inderdaad erg lastig als je een tijdje niets heb gedaan aan een model, weer zoeken waar je gebleven ben en wat er nog gebeuren moet afijn je kan dat wel 😉

Het enigste nieuws is dat het rollende gedeelte gereed is op wat detail werk na maar dat staat weer in de wacht omdat ik nu de B"ssing aan het afwerken ben en iets anders wat hier niet thuis hoort.

Ron

Goede vraag Martin, ik denk bijna niet want de whinch zal er wel voor vallen.
Maar ik zal de boel zeker wel eerst even dryfitten voordat de spuit er ooit overheen gaat 😉

Ronald

Terug
Bovenaan