1:16 Erwin Rommel

Sander van der Does

Lid van de TWENOT
Beste medeplakkers,

Ik heb op Kitmaker Benelux meegedaan aan de Burnt Sand campaign met dit figuur, Erwin Rommel.
Het betreft de 1:16 uitvoering van Tamiya. Het huidskleur gedeelte is geschilderd met olieverf en de rest met acryl.

Op en aanmerkingen zijn welkom.

IMG_1188.jpg

IMG_1190.jpg

IMG_1193.jpg

IMG_1195.jpg

IMG_1200.jpg

Groeten,
Sander

Hoi Sander,

dat ziet er best goed gelukt uit! Mooie overgangen tussen de lichtere en donkerder partijen in het gezicht, de kleuren lijken me goed getroffen.
Paar opmerkinkjes (is puur subjectief, dus je hoeft je er niks van aan te trekken): de overgang van de schaduwen in je plooien van de jas tov de lichtere gedeeltes vind ik wat abrupt. En op de laatste foto lijkt het net alsof Erwin een erg smal AH-snorretje heeft.
Erwin droeg zeer consequent zijn Pour la Mérite, ik kan niet goed zien wat hij hier om zijn nek heeft, zou ook een Ritterkreuz kunnen zijn, in elk geval is bij de Pour la Mérite de kleur blauw uitgesproken aanwezig, en dat mis ik.
Maar zoals gezegd, is alleen maar mijn mening. En wat dat laatste betreft: ik vind het zeker een geslaagde figuurstudie, met een mooie, doeltreffende ondergrond. Complimenten!

Groeten,

Kanne

Sander,

Ik vind hem geweldig! Mooie kleuren en uitstekend uitgevoerd.
Ga wel met Kanne mee wat betreft de overgangen, misschien waren die ook makkelijker geweest met olieverf.

De foto's komen op de HD. Heb zelf nog een 1:16 gunner die op me wacht. Dit kan ik heel goed als referentie gebruiken, zeker voor het gezicht 🙂

Gr,
Jeroen

Kanne en Jeroen,

Dank voor jullie reactie.
Ik geef jullie helemaal gelijk wat betreft de overgangen.
Deze hadden wat vloeiender gekund en daar ga ik ook zeker op oefenen zodat het bij het volgende figuur beter gaat.

Kanne, de Pour la Mérite zat ook bij het figuur maar ik vond het te druk worden om z'n kraag als ik die er ook bij zou doen.
Daarom heb ik voor alleen het ridderkruis gekozen.

Groeten,
Sander

Terug
Bovenaan