Marktplaats NL 1940 figuren

Op zoek naar iets, of juist spullen over? Hier kunt U dat regelen.
Berichten blijven tot 50 dagen na de laatste reactie staan maar worden dan automatisch verwijderd.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Anne de Jong

Marktplaats NL 1940 figuren

Bericht door Anne de Jong » 30 nov 2019 18:51

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelbouw-figuren-en-diorama-s/m1479604242-nederland-mei-1940-4-figuren-1-35.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Te goedkoop om waar te zijn, maar er zijn nog van die tweedehands-is-voor-de-helft- mensen, en vragen staat vrij, denk ik.

Groet, Anne
Zeg het met...........1/35 figuren :)
P. Kok

Re: Marktplaats NL 1940 figuren

Bericht door P. Kok » 01 dec 2019 00:14

Hoi Anne,

Op ebay staan deze nog goedkoper uit China :
https://www.ebay.nl/itm/1-35-Resin-WWII-Dutch-Infantry-4-Soldiers-Unassembled-Unpainted-BL716/113756791619?hash=item1a7c6ee343:g:MrkAAOSwZV5c3M-Q

Ga er maar vanuit dat dit illegale kopieen zijn, de normale prijs ligt op ongeveer € 50,-

Groeten Paul
Mathieu Kaelen

Bericht door Mathieu Kaelen » 01 dec 2019 21:35

Het zijn goede kopieën. Nieuwe setjes idd rond de 50 euro.
PietvanHees
Contacteer:

Bericht door PietvanHees » 02 dec 2019 08:05

Ja,

Maar deze gast heeft dit jaar de zwarte duivels uitgebracht, en heeft maar een klein bedrijfje. Gejat is gejat, en die 2 tientjes die jij bespaart boort hem uiteindelijk zijn bedrijf door de neus.
groetjes,

Piet
_________
A piece of Famo a day, keeps the docter away....
P. Kok

Bericht door P. Kok » 02 dec 2019 20:56

Goed punt Piet.

Ik had de set zwarte duivels nog niet gezien.
Ik heb site van D-Day miniature eens bekeken en ik zie dat er wel de nodige leuke niche figuren worden gemaakt. Het zou zonde zijn als dit bedrijfje zou verdwijnen.
Er zou dus eigenlijk iets aan dit soort praktijken moeten worden gedaan !

Groeten Paul
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 03 dec 2019 10:22

Marktplaats en eBay op de hoogte brengen, meer is er realistisch niet aan te doen als je het mij vraagt.
P. Kok

Bericht door P. Kok » 03 dec 2019 17:09

Je hebt gelijk Jakko, maar dat is aan D-Day miniatures.

Paul
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 03 dec 2019 19:03

Dat bedoelde ik eigenlijk ook: dat de originele maker het aankaart bij de sites waarop ze aangeboden worden.
PietvanHees
Contacteer:

Bericht door PietvanHees » 04 dec 2019 07:53

Hij was blij met mijn melding, en wordt moedeloos van de kopieisten. Hij werd al moe van de onzin op ali, Met Ebay en marktplaats probeert ie ook de boel te blokken, maar het is bijna ondoenlijk.

Hij hoopt op verantwoordelijke modelbouwers.
groetjes,

Piet
_________
Remco Hollebrandse

Bericht door Remco Hollebrandse » 05 dec 2019 14:09

Pawel van DDay Miniatures verdient een standbeeld met de figuren die hij uitbrengt!

Beide NL setjes (de onderhavige en de zwarte duivels) heb ik origineel van hem gekocht en hem toegezegd elke volgende NL set ook te kopen.
Pepijn Heerkens

Bericht door Pepijn Heerkens » 05 dec 2019 16:24

PietvanHees schreef:
04 dec 2019 07:53
Hij was blij met mijn melding, en wordt moedeloos van de kopieisten. Hij werd al moe van de onzin op ali, Met Ebay en marktplaats probeert ie ook de boel te blokken, maar het is bijna ondoenlijk.

Hij hoopt op verantwoordelijke modelbouwers.
Dan kan je ver zoeken, ben ik bang.
Ik zie de discussie vaak de kop op duiken op verschillende (ook Nederlandse) modelbouw pagina’s op Social media, waar men gewoon vol trots vertelt compleet “schijt te hebben” aan het feit dat ze met willens en wetens gestolen rommel aanschaffen. De eigen portemonnee op korte termijn is de grote leidraad, de immense productiekosten en de toekomst van de fabrikant is totaal niet van belang en een goed tegenargument heb ik nog nooit gezien.

Ik denk dat het tijd is om als serieuze (modelbouw) verenigingen deze kopieën te verbannen van de shows.
De vraag is echter hoe je dit ziet..
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 05 dec 2019 19:08

Pepijn Heerkens schreef:
05 dec 2019 16:24
Ik zie de discussie vaak de kop op duiken op verschillende (ook Nederlandse) modelbouw pagina’s op Social media, waar men gewoon vol trots vertelt compleet “schijt te hebben” aan het feit dat ze met willens en wetens gestolen rommel aanschaffen. De eigen portemonnee op korte termijn is de grote leidraad, de immense productiekosten en de toekomst van de fabrikant is totaal niet van belang en een goed tegenargument heb ik nog nooit gezien.
Dezelfde mentaliteit dus als waaraan lokale winkels (van alle soorten, niet alleen modelbouw) ten onder gaan: „Op het Internet is het twee cent goedkoper, dus ik koop het daar wel.”
Pepijn Heerkens schreef:
Ik denk dat het tijd is om als serieuze (modelbouw) verenigingen deze kopieën te verbannen van de shows.
Dat lijkt me ondoenlijk, want zelfs al stel je de eis dat bijvoorbeeld een foto van de originelen getoond moet worden, dan nog is dat geen echt bewijs — als je op de foto het verschilt niet kunt zien houdt het al op, en anders haal je ergens een foto van wel het origineel vandaan …
Pepijn Heerkens

Bericht door Pepijn Heerkens » 05 dec 2019 19:35

Jakko Westerbeke schreef:
05 dec 2019 19:08
Pepijn Heerkens schreef:
Dezelfde mentaliteit dus als waaraan lokale winkels (van alle soorten, niet alleen modelbouw) ten onder gaan: „Op het Internet is het twee cent goedkoper, dus ik koop het daar wel.”
Pepijn Heerkens schreef:
Dat lijkt me ondoenlijk, want zelfs al stel je de eis dat bijvoorbeeld een foto van de originelen getoond moet worden, dan nog is dat geen echt bewijs — als je op de foto het verschilt niet kunt zien houdt het al op, en anders haal je ergens een foto van wel het origineel vandaan …
Absoluut mee eens op beide punten. Zoals ik zelf ook al aan gaf zie ik geen manier om zoals in stand te houden.
En de “dief van mijn eigen portemonnee als ik het niet doe”-mentaliteit is al ruimschoots aanwezig. De vraag is hoe je zoiets tegen gaat. Uiteindelijk is de kopieerwereld ook een kwestie van vraag en aanbod.
PietvanHees
Contacteer:

Bericht door PietvanHees » 05 dec 2019 21:28

Alles van waarde is weerloos
groetjes,

Piet
_________
Plaats reactie