Daglicht lamp

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman, Jan Peters

Plaats reactie
Rob Hokke

Daglicht lamp

Bericht door Rob Hokke » 09 jan 2019 17:22

Beste bouwers,

op het moment gebruik ik voor het bouwen/schilderen een loeplamp met een 'normale' LED lamp. De lamp die ik nu gebruik geeft een warm (dus geel/oranje) licht wat voor het bouwen op zich geen probleem is, maar het maakt het lastig om de juiste tinten te vinden tijdens het schilderen. Nu ziet mijn werk er tijdens het schilderen zelf er prima uit, maar als ik de dag erna het resultaat bij daglicht bekijk valt het vaak tegen. Een ander vervelend punt is dat ik door deze opstelling soms in mijn eigen schaduw moet werken. Ik ben nu dus op zoek naar een betere lichtbron die qua kleurechtheid beter lijkt op daglicht en die geen, of in ieder geval minder, schaduwen veroorzaakt.

Helaas heb ik geen permanente werkplek en bouw ik op de huiskamertafel, dus een permanente lamp aan het plafond o.i.d. is geen optie. Ik dacht zelf aan een LED boog o.i.d. zodat het licht vanuit meerdere kanten valt, maar ik vraag me dus af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of misschien een andere oplossing weten?

De vereisten zijn;
- kleurechtheid gelijk/zo gelijk mogelijk aan daglicht
- meerdere invalhoeken voor het licht i.v.m. schaduwen
- demontabel omdat ik na elke sessie alles weer op moet kunnen bergen
- niet al te prijzig ( max €100)

Ik ben benieuwd welke adviezen jullie me kunnen geven!

Mvg,
Rob
Ditmar Tabben
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Daglicht lamp

Bericht door Ditmar Tabben » 10 jan 2019 21:42

Hai Rob,

Zelf gebruik ik al jaren met veel tevredenheid een aantal van deze lampen in combinatie met full spectrum daglichtspaarlampen:

https://m2.ikea.com/nl/nl/p/tertial-bur ... -50355395/

Geen hele kleine lampen op zich maar wel erg prettig om mee te werken, demontabel en een bak licht waar je u tegen zegt....

Succes!

Groet Ditmar
Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Daglicht lamp

Bericht door Bert Koopman » 11 jan 2019 19:01

Rob,

Kijk hier eens naar
https://www.lidl-shop.nl/LIVARNO-LUX-LE ... p100243914

Ze hebben ook loep lampen met daglicht LED ook voor redelijke prijzen..

Zelf gebruik ik ze ook met tevredenheid.

Groet Bert
the A4/V2 Rocket Man

"The Angel of Death is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945
Plaats reactie