CCB of de ASPB???

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman, Jan Peters

Ronald Bon

Re: CCB of de ASPB???

Bericht door Ronald Bon » 17 dec 2018 08:47

Hoi Jan Coen,

Goede voornemens Afbeelding ik ben eerlijk gezegd helemaal niet van de goede voornemens maar je hebt gelijk wat betreft een prettig gevuld nieuw bouwjaar (ASPB staat ook nog te wachten Afbeelding) Ik heb o.a ook nog genoeg figuren te schilderen.

Afbeelding

Deze zijn allemaal van Bravo 6 en de kwaliteit is goed,alleen zijn sommige hoofdjes nu niet bepaald 1/35 maar nogal klein uitgevallen.
Een paar zijn er al vervangen en ik zou eigenlijk nog enkele hoofdjes uit de volgende setjes van Hornet willen gebruiken.
African Heads (HH/5) en bald heads with triumphant exulting faces (HH/27)

Afbeelding Afbeelding

Als iemand mij aan 1 of 2 van deze hoofdjes kan helpen (tegen betaling uiteraard) dan zou je me daar erg blij mee maken.

Groet Afbeelding

Ronald
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 03 jan 2019 19:06

Ik had het er eerder over dat er eventueel een M113 (AFV) bij zou komen maar met deze hoeveelheid figuren (zoveel bemanningsleden heeft een CCB ook weer niet) moet er haast wel een voertuig bij.
Zoals ook al eerder vermeld hebben deze modellen van Masterpiece Models me terug aan het modellen gebracht en deze M113 zou mijn eerste plastic model van deze eeuw worden.
Ik had een M113 van AFV in gedachte maar na wat "gegoogle" vraag ik me af (ik kan weinig vinden over dit model :( ) of deze (vanwege de prijs) dan zoveel beter is dan die van b.v. Tamiya.
Ik zie dat enkele leden de M113 van AFV gekocht hebben,misschien dat iemand mij iets wijzer kan maken.(gebruik je dan alsnog update setjes en welke tracks :?: dat extra setje van AFV of b.v Friul???)
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 05 jan 2019 21:00

Hoi Ronald,

Ik dacht dat mijn 8 figuren als geschutsbemanning al veel was, maar dit is bijna een leger. Veel succes met schilderen. Hoe lang denk je daar mee bezig te zijn?

Groet,

Jan Coen
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 06 jan 2019 10:07

Hoi Jan Coen,

Hoe lang Afbeelding geen idee,momenteel ben ik nog niet veel verder gekomen dan de laatst geplaatste foto.
Ik schilder alleen met daglicht (niet met een lamp) en gezien de donkere dagen schiet het niet erg op.Afbeelding
Het worden ongeveer 20 figuren maar ik ben wel “wat gewend”,ik heb nog een diorama staan uit de vorige eeuw genaamd "Blitzkrieg" en daar staan 55 figuren van Andrea op.
Meer dan tien jaar later (2007) wou ik nog iets dergelijks met marcherende Duitse infanterie bouwen (nu met helm) en heb van de figuren van Andrea (had al die jaren nog twee originele doosjes bewaard) een paar mallen gemaakt en vervolgens een lading figuren met uitrusting en wapens gegoten.(alleen de hoofdjes zijn origineel)
Vreemd genoeg is me dat twee jaar geleden met het gieten van Vietnam figuren niet meer gelukt,ik kreeg de kleinste details zoals handen en wapens niet voor elkaar.

Afbeelding

Dit staat nu al die jaren stof te happen op zolder,ben nooit toegekomen aan het maken van de diorama. Afbeelding

Groet,
Ronald
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 10 jan 2019 10:27

Hoi Ronald,

Dat stof vergaren komt me bekend voor, gebeurt bij mij ook. Er is ook altijd wel een nieuwe bouwdoos of project dat aandacht opeist. Op mijn werktafel staan al weer drie projecten in verschillende fasen van onvoltooidheid. Ik troost me altijd met de gedachte dat ik het weer een keer op pak.

Veel bouwplezier,

Jan Coen
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 11 jan 2019 09:20

Hoi Jan Coen,

Er staan drie projecten op je werktafel Afbeelding ik zie er geenéén op Twenot??? Afbeelding

Ik heb in de laatste weken van 2018 voor de diorama enkele kleine dingen uit het buitenland besteld en Afbeelding nog steeds op twee kleine pakketjes.
Het wachten met de vraag of het nog aankomt of is het misschien zoekgeraakt doet je bouwplezier geen goed.Afbeelding

Groet,
Ronald

AfbeeldingNiemand die de M113 gekocht/gebouwd hebt die wil/kan reageren op mijn vragen. :?: :?: :?:
jan coen wijnstok

Bericht door jan coen wijnstok » 15 jan 2019 19:39

Hoi Ronald,

Ik zet mijn projecten meestal pas op het forum als ze helemaal of zo goed als klaar zijn. Er staan wel wat dingen op het forum, Wespe in het groen en een schuur met rieten dak. En nu een hele grote in Figuren. Als ik bezig ben vergeet ik vaak om foto’s te maken. Bovendien ben ik een hele trage modelbouwer die nogal eens verleid wordt door iets nieuws en dan ligt zo’n project zomaar een hele tijd stil.
Ik hoop dat je bestelling goed aankomt.

Groet,

Jan Coen
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 15 jan 2019 23:19

Hoi ronald,

Ik stuur je morgen even een berichtje omtrent je vraag van de M113.

Gr. Nick :wink:
Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 23 feb 2019 19:54

Tijd voor een kleine update,door de vergeefse pogingen om eens een goede foto van de figuren te maken kwam er steeds niks van,maar ik doe het er nu maar mee anders zitten we zo weer in de zomer.

Geen spectaculaire vooruitgang te melden maar met het doen "van ditjes en datjes" Afbeelding komen we er wel.
De figuren zijn bijna klaar,zoals gezegd lukt het met de IPad niet om een goede foto te nemen,men heeft b.v een lekkere zomerse tint Afbeelding maar op de foto's lijken het dan wel echte bleekscheten of dan weer Chinezen,de kleuren van de uniformen ........ Afbeelding

Afbeelding

Nog enkele nakomelingen +

Afbeelding

De C-rations : papier geknipt,balsa hout gesneden en zo de doosjes gemaakt.Ze zijn verre van perfect,zeker in vergelijking met de C-rations van karton maar deze zijn wel 10 x goedkoper en aangezien het opvulling is achter de bar armor maakt het toch geen r... uit.Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Enkele antennes geknipt van draadstaal,natuurlijk kom je dan net weer een stuk tekort.
Mysteries van de modelbouw : de antenne houder,in december zag ik dat er 1 ontbrak,natuurlijk weer nergens te vinden maar gelukkig had ik er nog eentje en nu met plaatsen van de antennes miste ik ineens de helft van dezelfde houder,dat wordt dus een stukje evergreen rod.
De volgende dag,wat ligt daar op tafel Afbeelding driekwart van een antennehouder,waar komt dat nu ineens vandaan. Afbeelding
Afbeelding Ik snap er nog steeds niets van,toch ook vaak gestofzuigd,dat moet wel met deze meneer.

Afbeelding

In ieder geval,"het probleem" is opgelost.

Ik heb toch maar besloten om twee M113's ACAV van Tamiya te plaatsen,hoewel het oudje van Tamiya natuurlijk niet zo gedetailleerd is als die van AFV twijfelde ik o.a vanwege de prijs heel erg tussen deze twee.
Met tracks van Friul is die bijna net zo duur als AFV maar dan lees je weer niet bepaald positieve reviews over de bijgeleverde tracks van AFV.
Afbeelding Met o.a de benodigde Friul tracks,Eduard PE,Archer transfers,update setjes (o.a radio) voor het interieur waren de twijfels vanwege de prijs enigzins verspilde moeite.

Verleden week bijna alles ontvangen en de M113 wordt dus mijn eerste plastic model van deze eeuw,wat vliegt de tijd om er maar eens een cliché tegen aan te gooien.

Afbeelding

Eerst alles,op de allerkleinste onderdelen na van de sprue gesneden,geschuurd en waar nodig opgevuld met Milliput en terug in de zak gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap is de PE en dat gepiel is wel weer even wennen zeg Afbeelding al is het wel duidelijk,om niet helemaal Afbeelding te worden ik sommige kleine onderdeeltjes zoals tientallen nr. 64 zeker links laat liggen.

Afbeelding

Afbeelding

De CCP,er moet nog het een en ander aan gebeuren maar we zijn op de goede weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
henry klom

Bericht door henry klom » 23 feb 2019 22:57

Voor diegenen die het model eens willen vergelijken met de werkelijkheid :shock:
Zowel de ASPB, als de CCB zijn in de onderstaande film te zien in het echie;

https://www.youtube.com/watch?v=B0fBKDjSGUE
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 01 mar 2019 21:34

Hoi Ronald,

Lekker bezig!! Ik heb zelf op MP de CCB voor 100 piekies gekocht :D In welke setting wil je de m113's en de CCB gaan plaatsen?

Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 02 mar 2019 09:55

Hoi Nick,

CCB,de figuren,M113,PE en o.a de Friul tracks,genoeg afwisseling,af en toe (niet elke dag) een halfuurtje/uurtje zoals nu met het doorboren van al de gaatjes van de tracks,na 10 á 15 schakeltjes heb ik het wel weer gezien.

Ik zag/zie (gereserveerd) de advertentie van de CCB op MP,dus jij bent die mazzelp..Afbeelding

Deze foto bracht me zo een beetje op het idee om het eens anders aan te pakken.

Afbeelding

De CCB komt langs de oever en voor de broodnodige variatie nu eens niet met een sampan ernaast Afbeelding maar op de oever zeg maar een ontmoetingsplaats tussen de bemanning van de CCB en de M113’s.

Groet,
Ronald
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 09 mei 2019 11:26

Hoi Ronald,

Hoe is het met je M113's ??

Ronald Bon

Bericht door Ronald Bon » 09 mei 2019 16:01

Hoi Nick,

Die zijn bijna af,alleen nog een gedeelte van het interieur.
Half februari enkele setjes voor het interieur uit Australië besteld en natuurlijk gaat er weer wat mis met de bestelling. :cry:
Ik ging er al vanuit dat het onderweg verdwenen was maar kreeg toevallig vanmorgen een mailtje dat ze het pakketje hebben teruggekregen. :shock: Voor mij nog onduidelijke redenen hebben die onbenullen bij de post het teruggestuurd,"the address was insufficiënt" maar het adres op het pakje is helemaal correct.
De figuren en de CCB zijn klaar en ben begonnen aan de diorama en heb ondertussen ook het een en ander (bebossing) veranderd in de vorige diorama,was er toch niet helemaal tevreden mee en dat bleef toch knagen. :D

Groet,
Ronald
Plaats reactie