Event: Cool Tanks for the Cold War, 23 juli, Brasschaat (bij Antwerpen)

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Rob Plas, Jan Peters, Richard Polderman, Marc van Etten

John Osselaer
Contacteer:

Event: Cool Tanks for the Cold War, 23 juli, Brasschaat (bij Antwerpen)

Berichtdoor John Osselaer » 5 jul, 2017 12:55

De zomer is meestal een rustige periode voor de modelbouwwereld. De zon en de vakantiedagen houden ons iets meer weg van de werktafel. Maar wat als een uniek evenement voor animo kan zorgen in de zomer?

Op zondag 23 juli organiseert het War Heritage Institute, site Gunfire, Brasschaat (bij Antwerpen), het evenement Cool Tanks for the Cold War - 50 jaar Leopard.
Op het programma: Leopard-tentoonstelling met voertuigen, didactische displays van componenten en technologieën, dynamische demostraties van voertuigen, bezoeken aan de restauratiewerkplaatsen, een modelbouwbeurs met clubs en handelaars en een leger aan RC tanks, inclusief tank battles.

Zondag 23 juli van 10u tot 18u
Gunfire Museum, Brasschaat (net voor Antwerpen)
Toegang: 4€
Ruime parking voorzien

Ik post binnen enkele dagen de lijst met standhouders, maar Twenot is daar sowieso bij.

Afbeelding

Groeten,

John

John Osselaer
Contacteer:

Re: Event: Cool Tanks for the Cold War, 23 juli, Brasschaat (bij Antwerpen)

Berichtdoor John Osselaer » 17 jul, 2017 13:18

Hallo iedereen,

Ik heb bijzonder veel vertraging opgelopen door het ontbreken van internet in ons huisje in Saumur. Ik was er op uitnodiging van l'Association des Amis du Musée des Blindés en heb mijn dagen kunnen vullen. ;-) Maar nu dus volop achterstand inhalen. Ik ben gisteren nog naar Gunfire geweest voor de laatste afspraken. De tentoonstelling is klaar, op een paar details na. Het is bijzonder uitgebreid geworden wat de Leopard-attributen betreft. Vergeet niet dat die hele hal vol staat met panzervoertuigen, waaronder een paar 'specialekes'. De standruimte is verdeeld.

Hierbij de deelnemers; onthoudt dat dit voor ons de eerste keer is en dat we voor deze editie met plaatsbeperkingen moesten rekening houden (tanks van tientallen tonnen sleep je niet zomaar buiten):

Clubs en Organisaties:
- IPMS België
- Twenot
- BSMC
- Modelbouwclub Tienen
- Modelbouwclub Halle
- Modelbouwclub Willebroek
- Les Mordus du Kit
- Les Caméléons de la maquette
- Club de Toufflers
- Modélisme Jemeppe
- IMM Köln

Handelaars:
- Unicorn Models
- Tas Models
- Lifecolour
- Breveco
- Black Lion Decals
- Mark Brown Miniatures
- Yen Models
- Poppy Books
- Robi Modelbouw
Het is ook mogelijk om producten van Paper Panzer Productions en Allied Arsenal te bekomen, maar ik heb geen stand. Ik ben te druk met opvolging en laat mijn ruimte liever aan andere mensen.

Ik hoop jullie zondag te mogen verwachten. Is de eerste editie een succes, dan zorg ik er voor dat de editie volgend jaar dubbel zo groot is. ;-)

Groeten,

John

John Osselaer
Contacteer:

Re: Event: Cool Tanks for the Cold War, 23 juli, Brasschaat (bij Antwerpen)

Berichtdoor John Osselaer » 20 jul, 2017 21:21

De tafels voor zondag staan klaar. De laatste voorbereidingen zijn getroffen. Ik had al wat promovideo's gemaakt met hoofdzakelijk het Leopard-gedeelte. Deze keer een video met foto's van zowel de Leopard-tentoonstelling én heel wat foto's van de rest van de collectie. Het zou zonde zijn mochten jullie denken dat er alleen maar tanks uit de Leopard-familie te zien zijn. Dat is dus niet zo. De hele hal staat tsjokvol materieel, Belgisch, maar ook buitenlands, waaronder enkele 'heavies' zoals de Conqueror. Het Artilleriemuseum zal ook open zijn. Op het terrein staan nog meer voertuigen en kanonnen. We er nog niet is geweest zal meer dan aangenaam verrast zijn. Tot zondag!

https://youtu.be/B1-CAaLFUfw

John

Terug naar “TWENOT CAFÉ”