Nieuw hier + direct een snelle vraag

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Richard Polderman, Rob Plas, Jan Peters, Marc van Etten

Paul Meelen

Nieuw hier + direct een snelle vraag

Berichtdoor Paul Meelen » 18 apr, 2017 18:30

Hoi Allemaal :) Toch maar eens besloten om een account aan te maken. Voorheen eigenlijk alleen maar een meelezer geweest en soms met verbazing gekeken naar het werk wat hier gepost wordt. Wat een niveau! En ook vaak ongelooflijke details. Helemaal nice om ze dan daarna eens in het echt te zien in veldhoven tijdens SMC.

Zelf zit mijn niveau van bouwen/verven etc nog lang niet op dat level, maar wat niet is kan nog komen :P

Direct ook meteen even een vraagje voor jullie. 2 jaar geleden tijdens SMC een nieuwe airbrush gekocht bij ASA op de stand. Een H&S evolution 2 in 1. Nog geen spijt van gehad (had vorheen een blackbull). Deze gebruik ik met een simpele compressor. Maar nu wil ik die ook eens gaan voorzien van een upgrade.

Nu zag ik online een leuke 2e hands compressor op olie. Begreep dat deze stiller zijn (wat niet zo'n probleem is hier thuis) maar zie ook compressors staan zoals ik nu heb maar dan met een 3L tankje eronder. Heeft de olie variant nog veel extra voordelen behalve dan het geluid? En is deze in onderhoud duurder? Zag op de foto een sticker dat deze maar max 15 minuten kon draaien (HTC 20 a).

Tips of suggesties zijn welkom :)

peter van dijk

Re: Nieuw hier + direct een snelle vraag

Berichtdoor peter van dijk » 18 apr, 2017 20:23

Hoi Paul, welkom bij het Twenot forum :D

Meteen maar even over jouw compressor vraag,
Ik heb zelf (van ASA) ook zo'n stille, met olie erin, een tankje eraan + olie- en waterafscheider erop.
Het is een "Hansa 20 A" die ik bijna 9 jaar met plezier gebruik. Moet alleen de olie eens een keer verversen (voor de eerste keer.. :oops: )
Advies is inderdaad niet langer dan 15 min. achtereen laten draaien.
Het gebeurt overigens maar zelden dat je zóveel lucht verbruikt dat de compressor niet tussendoor even afslaat...
De mijne is een

Voor aankoop advies kun je het best even naar ASA bellen. Eric zal je van harte wijzer maken !

Enne... wat bouw of schilder jij graag, al vette plannen, of bezig met iets ?

groet ;)
Peter
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : van alles en nog wat

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 18 apr, 2017 21:44

Wat recent werk:

Afbeelding

Afbeelding

Oefen met figuren, nog erg basic maar al meer detail als voorheen:

Afbeelding

Afbeelding

Nog meer figuren (nieuw en oude figuren voorzien van nieuw laagje verf) + de halftrack:

Afbeelding

Huidige project de tergende Italeri Tiger en wederom oude figuurtjes die ik nog had liggen. Bouw van de tiger was een drama. Hopelijk dat de verf het wat kan verbergen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 20 apr, 2017 13:24

Hoi Paul, dat ziet er heel verdienstelijk uit, goed bezig :D

Was de Tiger een drama ? Is toch goed gekomen zo te zien, hij ziet er al goed uit !

Happy Modeling :D

Groet ;)

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 20 apr, 2017 22:30

peter van dijk schreef:Hoi Paul, dat ziet er heel verdienstelijk uit, goed bezig :D

Was de Tiger een drama ? Is toch goed gekomen zo te zien, hij ziet er al goed uit !

Happy Modeling :D

Groet ;)

De tiger was inderdaad een drama. Niks paste goed. De zimmerit op de turret is een hell. Buigen van het plastic werkte niet en het was bovendien gewoon te klein :? De tracks, nog zoiets. het voorste gedeelte (waar de MG in zit, geen idee of dit een aparte naam heeft?) was te breed waardoor de zijkanten niet passen en krom zouden staan. Kon dus de zaag in om deze in te korten. en zo waren er nog meer dingen die het net-niet waren. Maarja was destijds ook een erg goedkope kitt. Dus nu met de verf en verwering etc nog proberen wat leuks van te maken :)

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 21 apr, 2017 13:15

Klinkt als een stukje echte Modelbouw :twisted: ;)
Dergelijk geworstel met plastic levert wel weer kennis ervaring op !

En zoals "kleren de man maken" maakt verf het model ;)
Gaat dus vast in orde komen met de Tiger !

Veel plezier Paul :D

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 22 apr, 2017 18:17

Zo de H&S Aero-pro HTC-20A is binnen (2e hands) :D
Schoongemaakt/ontdaan van laagje stof, Olie aangevuld tot net onder de max streep en werkt uitstekend. Wel een reminder om de overgebleven lucht niet te snel via de condensator te laten ontluchten. Dat voel je aan je vinger :P

En omdat ik nu toch in de buurt was van Almere........ ook maar even langs Airbrush Service Almere geweest om de juiste snelkoppeling van slang -> compressor te kopen, flesje olie en dekseltje voor op de evolution 5ml cup. :)

Nu nog even de elektra bij het bureau wat aanpassen zodat de compressor mooi in het hoekje kan staan zonder een wirwar aan stekkerblokken :)

Afbeelding
foto: http://www.harder-airbrush.eu

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 22 apr, 2017 21:22

Gefeliciteerd Paul met de luchtdrukmachine !

Happy Spraypainting :P

groet ;)

Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Berichtdoor Richard Cramer » 24 apr, 2017 21:42

Ha die Paul,

Ook namens het Twenotbestuur van harte welkom op dit forum, één van de manieren waarop de vereniging zich profileert :D .

Beurzen en bijeenkomsten zoals in Breda en Overloon zijn ideale mogelijkheden om op een andere manier met elkaar in contact te komen. Maar we zijn sinds enige tijd ook actief op Facebook en er zijn door het hele land bouwgroepen te vinden die op gezette tijden bij elkaar komen. Ik weet niet of je bij één van deze bouwgroepen in de buurt woont? Het is dé ideale manier om met gelijkgestemden te bouwen, van gedachten te wissen, info en tips op te doen, en geïnspireerd te raken. Kijk anders even bij "regio's en bouwavonden" hier op het forum. Buiten de vereniging zijn er o.a. ook Militracks Overloon en SMC in Veldhoven (waar je dus al bent geweest). Dit zijn evenementen waar wij als vereniging en als individualisten ook te vinden zijn: het bijt elkaar immers niet :wink: .

Ik vind je werk er goed uitzien. Het kan allemaal wat verfijnder en naar mijn persoonlijke smaak ook wat lichter, maar aan de modellen is te zien dat je met de basisvaardigheden bekend bent. Dat het van een niveau is dat hoger- of lager ligt dan dat van anderen: so what? Toen ik in 2007 de hobby weer oppakte was mijn niveau ook niet wat het nu is. Je schrijft ook dat je "nog niet het niveau hebt van sommigen hier op het forum"... Mijn vraag aan jou: denk je dat deze bouwers nooit falen? Tegenover elk geslaagd model, diorama of wat dan ook kan je een model neerzetten dat een 'shelfqueen" is geworden. Denk dat je met tijd, plezier, geduld, een luisterend oor en volharding na verloop van tijd zal zien dat je "vanzelf" beter bent geworden. Vaak heb je dat zelf niet direct in de gaten, maar zijn het anderen die zeggen: verrek, is dat jouw werk? Ziet er goed uit, je bent gegroeid!

Ik zou het leuk vinden wanneer we hier in het fotoalbum eens een draadje van je te zien krijgen :) .

Groeten, Richard.

ps: dat met die Tiger ligt niet aan jou: het is inderdaad echt een @#**#!-kit die bij mij uiteindelijk als oefenobject voor het airbrushen is geëindigd...
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.

Paul Meelen

Berichtdoor Paul Meelen » 25 apr, 2017 21:46

Thanks :) er zullen zeker wat foto albums gaan komen. Zal ook eens kijken wat er zoal in de buurt zit (omgeving eindhoven) mbt de groepen etc.
SMC is elk jaar vaste prik (en slecht voor de portemonnee, maarja geld moet rollen zeggen ze :P).
Ook militracks staat dit jaar wederom op de kalender (en dat is binnenkort alweer :D ).

In Juni ook nog een weekje vakantie naar: Normandië. 1e keer daar dus denk dat ik genoeg te kijken heb daar.

Deze week eerst maar eens verder gaan met fatsoeneren van bureau. Vandaag begonnen met aanpassen van de stroom/stekkerblokken. Die komen nu onder het bureau ipv erop. Scheelt weer ruimte. Daarna kijken voor een wat beter verf rek (is nu een simpel/snel knutselwerk van een oude lattenbodem). En even kijken of ik de vallejo verf in het HZ standaard plaats (ooit gekocht op SMC) of toch in het nieuwe rek/plank. die HZ standaarden zien er altijd nice uit en ook wel overzichtelijk, het neemt alleen wel weer flink wat plek in beslag op het bureau.

Dus eerst dat fixen en dan weer verder met de Tiger en nieuwe compressor :) Het is nu nog een flinke zooi :P

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “TWENOT CAFÉ”