Blindo Armato B1 Centauro (Klaar)

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Elco Elings
Contacteer:

Re: Blindo Armato B1 Centauro (7-10-2019)

Bericht door Elco Elings » 09 okt 2019 06:14

Mooi plaatje zo. Goede verwering die zeker de juiste sfeer weergeeft. Ik had 'm misschien iets meer lakschade meegegeven of een oude afdruk van een SFOR logo aangezien ze al even meedraaide. Desalniettemin top werk!
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bas Hermsen » 09 okt 2019 11:11

Thanks voor de reacties :)

Elco: de lakschade die deze versie van de Centauro heeft is het maximale wat ik op foto’s ben tegengekomen. Dit type (korte versie zonder de extra pantserplaten) is pas naar Kosovo gegaan na de ifor en sfor missies. De lange versie had geen extra pantserplaten. Die korte versie met pantserplaten is het langste operationeel geweest en inderdaad enorm verkleurd en is de afgesleten ifor en sfor aanduiding zichtbaar. Zelfs nog tijdens een latere UN missie in Libanon.

https://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/books/bluesteel/images/centauro_03.jpg

Bron: White Thunder: Centauro Inside Out

Het is dat de bouw zo omvangrijk was anders had ik deze versie nog wel willen bouwen.
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 11 okt 2019 17:36

Erg mooi geworden Bas!

Ga ik volgende week ff goed bekijken :mrgreen: :mrgreen: (Als je er bent…)

Gr
Erik
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bas Hermsen » 12 okt 2019 21:33

Dank je Erik, ja volgende week ben ik er bij en neem ik deze mee :D

De Centauro is af. De laatste hand is gelegd aan de reflectoren op de spatborden, deze heb ik zelf gemaakt uit evergreen plaat 0.13 mm en doorzichtige plastic sprue (getrokken na verhitting met een aansteker). De voorste reflectoren zijn oranje, de rest is rood. Het glas zelf is niet geschilderd, maar alleen de ondergrond van de reflectorhouder. Het glas is hierop gelijmd met verdunde houtlijm en afgewerkt met parketplus. Ook heb ik prikkeldraad toegevoegd aan de achterzijde en aan de zijde waar de bestuurder in kan stappen. Hier heb ik 1 foto van gevonden dat ze hiermee rondreden. Ik ben al met al heel tevreden over hoe die geworden is. Op naar het volgende project.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elco Elings
Contacteer:

Re: Blindo Armato B1 Centauro (Klaar)

Bericht door Elco Elings » 13 okt 2019 19:05

Super! Bedankt voor de info en neemt niet weg dat het een plaatje is geworden. Tot volgende week!
Plaats reactie