Ik heb tijdens de laatste Utrecht-bijeenkomst een start gemaakt aan de Marder-2 van Tamiya.
Ik weet nog niet welke versie ik wil maken, dus eerst de boeken in voor de designation en het bijbehorende detailwerk.
Hieronder dan enkele indrukken van hoe 't project ervoor staat. Alles ligt nog in grote brokken klaar om details aan te brengen...
Beetje slechte foto, maar ik vervang (alvast) de onderste Tamiya-mg door de bovenste Dragon-mg
links : munitieopslag, rechts : interieurplaat
Je ziet 't toch niet, dus dan maar een half motorblok. Rechts daarvan dus de munitieopbergkasten. Bij het grote gedeelte rechts kan je kiezen tussen open of gesloten klep, waarvan hier dus gesloten.
Alleen nog de loopwielen en dan kunnen de vinyl trax eromheen.
De binnenkanten moeten blikvangers gaan worden. Hier moet putty aan te pas komen.
Het bestuurdersgedeelte ligt zo diep dat een interieur niet echt aandacht heeft gekregen van mijnheer Tamiya...
En dan zoals ie er momenteel dry-fitted bij staat, met het kanon van een separate Tamiya Pak-40...komt ie toch nog van pas
Voorlopig bouwt ie heerlijk weg ! Ik ben érg te spreken over dit bakkie, nu wordt 't tijd voor research.
To be continued...
groet Frank