Panzer I Ausf F (Dio "Russian Lullaby" klaar)

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Staf Snyers

Panzer I Ausf F (Dio "Russian Lullaby" klaar)

Bericht door Staf Snyers » 10 nov, 2007 21:43

Vele bouwers zijn tijdens de lopende projecten bezig met een "tussendoortje". Normaal is dat niet mijn manier van werken, maar... Deze keer was het té sterk. :oops:
Ik wilde naast het kwaliteitsgeweld van de huidige Tristar, Dragon, AFV,...kits effe "back to basics of modelling"

De Alan-kit van de Panzer I Ausf F moest en zou de volgende (of tussendoortje voor als de verf droogt) gaan worden. Mijn scrapbox, Dokter Friul, Dokter Aber en Dokter Evergreen zullen mij bijstaan tijdens deze zware operatie 8) :lol:

Afbeelding

Ik heb nog geen idee van een setting ( ideeën welkom!) maar heb alvast wél de ophanging werkend gemaakt zodat alles nog mogelijk is.

Uitlaat van messing:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De patient maakt het (voorlopig) goed :!: :wink:
Tot devolgende,
Staf[/list]
Laatst gewijzigd door Staf Snyers op 7 jul, 2008 17:27, 19 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.kmk-scaleworld.be/][img]http://www.kmk-scaleworld.be/images/KMK-SW10-Banner.jpg[/img][/url]
jeroen gerritsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door jeroen gerritsen » 10 nov, 2007 22:04

Effe back to basics zegt ie dan :lol: :lol: ,dat is een goeie :wink:
ik zou je graag iets zien doen met VEEL natte modder met dit model.[maar daar denkt Rudi vast heel anders over] :P

groeten jeroen,.
To Friul or not to Friul,that is the Tracktion.....
by Rob .
gisteren dacht ik bij mezelf....morgen bij mijn zuster.......................
Patrick Kamsma
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Patrick Kamsma » 11 nov, 2007 12:42

jeroen gerritsen schreef:Effe back to basics zegt ie dan :lol: :lol: ,dat is een goeie :wink:
En ff tussendoor :shock:

Maaruh, wel chic gebouwd tot nu toe.

Grtz
Patrick
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 11 nov, 2007 13:14

Dapper! Ik heb nog steeds hoofdpijn van de Alan marder IID :? :oops:
Ik blijf 'm volgen!
Jan :)
Ik spreek überhaupt maar een woord Duits....
Roel Geutjens
Contacteer:

Hey

Bericht door Roel Geutjens » 11 nov, 2007 13:53

Hey Staf

Knap begin moet ik zeggen! Gek wat je allemaal met spare parts PE in elkaar kan knutselen om een model te verbeteren. Ik zou heel graag willen leren hoe je de ophanging werkend hebn gemaakt?? Dat lijkt me een leuk idee om te proberen voor de toekomst. Alleen begrijp ik niet goed hoe je het doet. Ik zie dat je de looparmen verlengt met ijzerdraad maar de rest heb ik niet helemaal beet!

Grtz
[img]http://i25.photobucket.com/albums/c56/andreteppers/toplog.jpg[/img]

Strike hard strike home
NO sherman & NO german
boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door boris bakker » 11 nov, 2007 22:52

Effe back to basics zegt ie dan ,
Exact wat ik wilde typen! :D
Ziet er al goed uit Staf, zeer strak en schoon.
Aangezien dit voertuig nogal accent op de rupsen heeft zou ik er iets ruigs van maken. (kun je nog alle kanten mee op :lol: )

mzzls
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Dogger » 11 nov, 2007 23:00

Heej Staf,

Erg imposant werk! Ik zou de Panzer over een heuveltje laten komen, net voor hij over the top gaat. Plaats mooi de nadruk op de tracks, plus geeft ruimte om de ophanging te benutten. Koepel lichtjes gedraaid misschien, met een infanterie figuur ernaast? Just a thought.

Kallum, MartinD
Jan Peters
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 12 nov, 2007 6:05

Staf, er zijn van dit voertuig niet zo heel veel foto's (dacht ik toch?) maar ik heb er een gevonden waar deze tank voor training gebruikt wordt.... hij rijdt dan over schutterputjes/ gaten met manschappen erin. Ik zal vanavond de foto voor je inscannen, lijkt me een prima dio idee :wink:
Staf Snyers

Bericht door Staf Snyers » 12 nov, 2007 8:01

Heren,

Bedankt voor de aanmoedigingen. Ze zullen van pas komen.

Jeroen, Veel natte modder…Mmmm duidt natuurlijk wel op Rusland natuurlijk. De tank heeft daar in ieder geval wel in dienst geweest. Houw ik effe in beraad. Dan je voor de tip.

Patrick, valt wel mee hoor. Uiteindelijk ziet het er allemaal wat spectaculairder uit dan het in werkelijkheid is.

Jan, Marder II ausf D. Mooi voertuig. Wat is er van geworden? Zijn er foto’s van?

Roel, Het is echt niet zo moeilijk. Ben je zondag in Eindhoven? Dan kunnen we het samen eens van dichtbij bekijken. Dat is wat makkelijker dan het in woorden uit te leggen.

Boris,
Iets ruig? Dat is natuurlijk altijd wel leuk. De rupsen zijn inderdaad echte blikvangers. Mooi hé?

Martin, Tank over een heuvel is natuurlijk wel mooi maar ook al veel gedaan. De infanterie zou dan natuurlijk wel een mooie toevoeging zijn.

Jan, 8) 8) Training…Soldaten in putjes…. Hey..! dat klinkt erg origineel. Volgens mij heb ik een setting! Stuur maar gauw die foto. Ik ben razend benieuwd!

Tot devolgende,
Staf
[url=http://www.kmk-scaleworld.be/][img]http://www.kmk-scaleworld.be/images/KMK-SW10-Banner.jpg[/img][/url]
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Dogger » 12 nov, 2007 18:48

Staf Snyers schreef:Martin, Tank over een heuvel is natuurlijk wel mooi maar ook al veel gedaan. De infanterie zou dan natuurlijk wel een mooie toevoeging zijn.
Mik er dan een kapotte koepel van een andere tank onder. Of laat hem een loopgraaf in denderen. In de loopgraaf rent dan net een Rus weg, en kijkt de begeleidende Panzergrenadier net om het hoekje 8) ...

Groeten, MartinD
Jan Peters
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 12 nov, 2007 20:47

Staf Snyers schreef:Jan, Marder II ausf D. Mooi voertuig. Wat is er van geworden? Zijn er foto’s van?
Helemaal niks.... ik heb na een middag vloeken en schelden de moed opgegeven :oops:
Staf Snyers schreef: Jan, 8) 8) Training…Soldaten in putjes…. Hey..! dat klinkt erg origineel. Volgens mij heb ik een setting! Stuur maar gauw die foto. Ik ben razend benieuwd!
Deze dus:
Afbeelding
Ik stuur je de hele pagina als 'n mailtje, hou de spambox in de gaten dus ;)
Bruce Oomen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bruce Oomen » 12 nov, 2007 22:10

Jan, dit is geen Panzer I ausf F maar een Panzer II Ausf J van de 13e verstaerkte Polizie-Panzer-Kompanie.

Bruce
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Jan Peters
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 12 nov, 2007 23:15

In het Concordboek wordt hij geïdentificeerd als een F.... Ik vond het al vreemd dat deze (op de foto) 2 visionports had :roll:
boris bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door boris bakker » 13 nov, 2007 16:55

Tja echt of niet, het idee blijft origineel, en deze foto nogaltijd goede referentie.
:wink:
mzzls :D
Der kampf gegen die eigenen oberen macht manchmal mehr arbeit als gegen die franzosen. (Guderian)
Afbeelding
Roel van Essen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Roel van Essen » 13 nov, 2007 19:55

Arme kerels in die schuttersputjes... Ik voel het nóg! Ooit, in 1979, heb ik iets soortgelijks moeten doen in Camp Vogelsang in de Eiffel bij Monschau. De Belgen hadden daar de "Pantserverpletteringspiste".
Jij, als infanterist, moest in een soort betonnen ondiepe grafkuil gaan liggen, op je buik. Je kreeg een opgevouwen deken over je schouders heen. Een ouwe M26 reed dan (onder begeleiding) over die "grafkuilen" heen. Je voelde het gewicht, eerst van de track en daarna, stuk voor stuk, van de loopwielen op je schouders drukken. En als de tank over je heengereden was moest je opstaan en in de blinde hoek van de tank (er achter dus) een (dummy-)AT-mijn of (dummy-) brandfles op de tank smijten. Een heel goeie oefening om je zenuwen in bedwang te houden... :roll: Later mochten de 'Ollanders dat niet meer doen. Had iets te maken met Arbo of zo... :wink:
Met een TOW kan je ook aankloppen...
Roel
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Martin Dogger » 13 nov, 2007 22:45

Staf Snyers schreef:Roel, Het is echt niet zo moeilijk. Ben je zondag in Eindhoven? Dan kunnen we het samen eens van dichtbij bekijken. Dat is wat makkelijker dan het in woorden uit te leggen.
Ik kom wel ff langswippen om hier over te babbelen ok?

Groeten, MartinD
Staf Snyers

Bericht door Staf Snyers » 14 nov, 2007 7:49

Martin Dogger schreef:
Staf Snyers schreef:Roel, Het is echt niet zo moeilijk. Ben je zondag in Eindhoven? Dan kunnen we het samen eens van dichtbij bekijken. Dat is wat makkelijker dan het in woorden uit te leggen.
Ik kom wel ff langswippen om hier over te babbelen ok?

Groeten, MartinD
Ok! Perfect! 'k zie je zondag,
Staf
pascal tognon
Contacteer:

Bericht door pascal tognon » 14 nov, 2007 7:49

Als ze de kuilen 20cm dieper maakten,
was dat niet comfortabeler geweest?
Give a boy some plastic junk, and he turns it into a model.
Give a boy a model, and he turns it into plastic junk...
[url=http://www.kmk-scaleworld.be/][img]http://i480.photobucket.com/albums/rr170/pascaltognon/v7-Banner-KMK.jpg[/img][/url]
Staf Snyers

Bericht door Staf Snyers » 14 nov, 2007 19:09

Voor diegenen die zondag niet kunnen komen...(Jelle :wink: )

Afbeelding

Ik hoop dat de tekening een beetje voor zich spreekt.

1. Haal de blokeringen weg van de zwaaiarm (orgineel onderdeel)
2. boor een gaatje voor een metaaldraad in de zwenkarm (1mm) lijmen met secondenlijm.
3. bevestig evergreenstrips links en rechts met gaten waar de draad in past.
4. bevestig het onderdeel met draad in de evergreenstrips, zorg voor een buisje dat over de draad past.
5. Plak het buisje vast met sencondenlijm (aan de draad)

Voila, een werkende zwaaiarm :wink:

Groeten,
Staf
jelle renze boelens
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door jelle renze boelens » 14 nov, 2007 21:00

Hoi Staf,geweldig!
Bedankt voor de uitleg en de tekening :D !

Groeten van Jelle.
Armatos Fundit
Plaats reactie