GELE KAART voor Toemen Modelbouw

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: rob linssen, Richard Polderman, Rob Plas, Jan Peters

Toemen... het verdere verloop en SLOT.

Berichtdoor Wim Schelberg » 4 okt, 2005 21:58

Beste allemaal,
Vooraf: ik hoop niet dat dit bericht aanleiding is om opnieuw vanalles over dit voorval te gaan schrijven: ik doe in een paar regels het verdere verloop na het laatste bericht en laat aan een ieder het oordeel. Maar liever niet meer op het forum, maar per PB - als je echt van de hoed en de rand wilt weten of het niet/wel met me eens bent. Ik hoop dat jullie dat respecteren en dat er op dit bericht geen reacties meer komen, zodat het wegzakt in vergetelheid...

Dan nu de korte samenvatting van het vervolg:

1) Na mijn telefoongesprek met Toemen op 10-08 (zie elders in dit topic) vatte ik de afspraken pet mail samen en zond die. Ik veranderde de titel van het Topic in Gele kaart ipv Rode kaart. Er was immers progressie.

2) De volgende dag had ik van Toemen een brief met dertig cent (muntjes) erin geplakt en de mededeling dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou krijgen over of de verf leverbaar was - zo ja: dan wilde ik daar nog steeds voor betalen.

3) Op 25-08 had ik nog steeds niets gehoord en belde ik opnieuw; dat gesprek liep wat ijziger, omdat wederom niet was gedaan wat beloofd was. Toemen gaf in dat gesprek aan dat de potjes verf niet geleverd konden worden; ik gaf daarop aan dat dit voor mij reden was, de overeenkomst te ontbinden;

4) Ik stuurde dezelfde dag een email met een samenvatting van de afspraken uit het telefoongesprek: de potjes waren niet te leveren - de overeenkomst zou ontbonden worden en ik zou de zaterdag eop (ik moest in de buurt zijn) de spullen in Den Bosch terugbrengen. Ik gaf in de e-mail aan dat als Toemen nog een mogelijkheid zag om dezaak naar ieders tevredenheid op te lossen, ik voor elke suggestie open stond;

5) NOG DEZELFE DAG kreeg ik van de firma een reactie per e-mail. Hierin stond dat ik het niet-geleverde product morgen (26-08 dus) in de bus zou hebben en vroeg Toemen nog tien dagen respijt om de twee potjes verf te leveren.

6) Ik antwoordde dat dat akkoord was en dat ik me aan de afspraak, nog steeds te willen betalen voor de potjes als die geleverd zouden worden, zou houden. Ik meldde bovendien dat ik op vakantie zou gaan, dus dat er wat meer tijd was dan tien dagen. Ik meldde ook dat ik hoopte dat daarmee een eind zou komen aan een vervelend voorval en dat we beide weer verder konden met wat we deden: modelbouw.

7) De volgende dag had ik het beloofde product niet in huis. Ik reageerde daar niet op.

8) Op 03-09 ontving ik van Toemen e-mail over een fantastische koopzondag. Je vraagt je af wat dit bericht hier tussen doet? Ik vroeg me dat ook af, toen ik het zag...

9) Op zaterdag 10-09 belde ik (de dag ervoor was ik teruggekomen van vakantie). Mij werd te kennen gegeven dat het druk was in de winkel en dat ik maandag maar moest bellen. Voordat ik kon reageren werd de verbinding verbroken. Ik stuurde onmiddellijk een e-mail met daarin een aankondiging van verdere actie op het gebeurde. Ik was nu echt niet meer blij.

10) De week erop (ik geloof 12 of 13 september) ontving ik de polishing compound - het product dat van de oorspronkelijke bestelling zou worden nagezonden. Op de envelop stond de mededeling, dat de verf de volgende week bij mij binnen zou zijn.

11) Op 26-09 had ik nog steeds niets ontvangen en mailde ik Toemen dat ik het zat was: als hij zich nergens druk om maakte, waarom zou ik dat nog doen? Ik vond het jammer, schreef ik, dat hij er keer op keer niet in slaagde gedane beloftes waar te maken. Verder dat wat mij betref voor hem elke mogelijkheid verkeken was om het goed te maken en dat hij een klant verloren had. Ik besloot met de mededeling dat ik het 'dossier' Toemen aan een aantal consumentenorganisaties zou verzenden voor in hun archief, dat ik geen zin had in juridische gevechten, maar dat Toemen in mijn richting niet meer hoefde te corrsponderen. Het was over.

12) De dag erna (27-09) kreeg ik een bericht dat de potjes volgende week zouden worden bezorgd.

13) Op maandag 3 oktober werden de potjes bezrgd. Eén van de twee potjes had het goede kleurnummer; het ander was van een andere kleur. De prijs die op de potjes geplakt was, bedroeg € 2,80. Op de website is inmiddels toegevoegd dat de potjes € 2,75 kosten (klopt dus nog steeds niet met de prijs op de potjes).

14) Ik heb in ieder geval in de vorm van een artikel eens alles op een rijtje gezet en daaruit een aantal lessen/tips gedistilleerd voor mensen die willen winkelen op internet. Ik heb dat aan Tweonot aangeboden om evt. te plaatsen op de site. Let wel: ik heb zeker niet mijn vertrouwen in het internet verloren; wel dat in één modelbouwzaak die via internet zaken doet. Overigens: de eerder aangeschreven consumentenorganisaties heb ik op de hoogte gebracht van de nazending van de verf. Richting Toemen reageer ik niet meer.

Groet,

Wim.

PS.: voor de mensen die het inmiddels vergeten waren: graag geen reacties en anders alleen via PB. Bedankt.
==============================
Workbench: alles tegelijk - want het moet af... Foto's met dank aan: http://www.imageshack.us/
Wim Schelberg
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Richard den Beste » 5 okt, 2005 9:51

Zoiets heb ik dus precies hetzelfde meegemaakt ongeveer anderhalf jaar geleden. Ik bestelde twee 7,2 volt accupacks (van een onbekend merk) vanaf hun site, een aanbieding. Toen het geleverd werd was het er maar 1, van het merk Sanyo en van een hogere amperage. Na contact te hebben gezocht, bleek de aanbieding uitverkocht en toen hebben ze maar (zonder enig overleg) 1 in plaats van 2 accupacks gestuurd en van een totaal ander merk!! Weliswaar was de amperage hoger en kon ik dus langer met dat ene accupasck doen, maar toch. Na commentaar van mijn kant was de reactie grof weg gezegd dat ik maar niet moest zeuren, omdat het uiteindelijk geleverde accupack beter was. Maar ik had er 2 nodig en geen 1 en het merk boeit me niet.... :twisted:
Learning all the time!
Richard den Beste

Berichtdoor Gert Trachez » 5 okt, 2005 10:02

Deze soort onderwerpen doen me een beetje denken aan hoe soms banken en verzekeringen te werk gaan of de klant achteraf behandelen.. :twisted:
.
We are your Ghosts
Played by monkeys
Organised by lunatics
Gert Trachez

Berichtdoor Jurgen Schot » 5 okt, 2005 10:29

Vooraf: ik hoop niet dat dit bericht aanleiding is om opnieuw vanalles over dit voorval te gaan schrijven: ik doe in een paar regels het verdere verloop na het laatste bericht en laat aan een ieder het oordeel. Maar liever niet meer op het forum, maar per PB - als je echt van de hoed en de rand wilt weten of het niet/wel met me eens bent. Ik hoop dat jullie dat respecteren en dat er op dit bericht geen reacties meer komen, zodat het wegzakt in vergetelheid...

Jurrie
Jurgen Schot

Berichtdoor rctankdriver » 5 aug, 2006 15:45

Er komt geen inhoudelijk antwoord terug !
NIet nadat ik iets uitvoerig bestelde op de site.

Ik kreeg:
ander model
andere kleur
andere frequentie

Maar boven al : GEBRUIKT ! ipv nieuw.

http://www.hetheleverhaal.nl/toemen%20m ... /index.htm

Update: Sterker nog, ze reageren nergens inhoudelijk op. mail, fax, e-form op site......
Geld terug? waarschijnlijk niet
Juiste artikel sturen? waarschijnlijk niet
Zelf met een oplossing komen? of reactie uberhaupt? waarschijnlijk niet...
rctankdriver

Berichtdoor Remco Onvlee » 5 aug, 2006 18:40

Gewoon allemaal niet doen, niet meer aan denken, topic sluiten en weg ermee. Niemand had er gister, vorige week, vorige maand of vorig jaar behoefte aan dus waarom nu wel opeens? (anders had het wel eerder als idee naar voren gekomen). Tweakers werd ook al aangehaald en als ik ergens ervaring heb is het daar wel met die shopsurvey van ze, ronduit waardeloos (laat me er verder niet over uit, is weer een goed recept voor koppijn). Shopsurveys werken gewoon niet omdat ze eenzijdig, persoonlijk, on-controleerbaar en afhankelijk van willekeur zijn.

Persoonlijk bestel ik bij bedrijven die me goed zijn bevallen en daar blijf ik dan ook plakken. Bevalt het me niet, zijn ze een klant kwijt maar dat is mijn zaak en die van het bedrijf daar ga ik verder niemand dmv.een survey mee proberen te beinvloeden. Mijn mening/ervaring is tenslotte geen maatstaaf voor de ervaring/mening van iemand anders en andersom.
Remco Onvlee

Berichtdoor Jan Peters » 5 aug, 2006 20:18

Tijd voor een slotje :wink:

Oh, en 'rctankdriver' lees aub even dit: viewtopic.php?t=17 topic door, en laat je naam even aanpassen door Rob Plas.
Jan :D
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid

Vorige

Keer terug naar Twenot Nieuwsgroep