Verdwenen foto's op het forum

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Victor de Waal

Verdwenen foto's op het forum

Bericht door Victor de Waal » 24 jul, 2017 20:41

Ik zie heel vaak dat er plaatjes niet meer zichtbaar zijn van Photobucket.

Het is behoorlijk storend. Waarom worden zulke onderwerpen niet verwijderd ?
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Verdwenen foto's op het forum

Bericht door Niels Henkemans » 24 jul, 2017 21:28

Serieus? :?

Ik vind het vooral storend dat PB plotseling z'n beleid totaal heeft aangepast. :evil:

In ieder bericht zit tijd. Zelfs zonder plaatjes hebben veel berichten nog steeds een bepaalde waarde. Heel veel berichten bevatten nog steeds informatieve tekst en je kan altijd nog vragen of mensen de afbeeldingen nog hebben. Zou het ongelofelijk asociaal vinden als m'n berichten verwijderd worden omdat PB vervelend is gaan doen.

(Overigens heb ik de gewoonte 'nooit' foto's offline te halen als ik ze eenmaal heb gelinkt op een forum of waar dan ook. Het is jammer dat sommige mensen dat wel doen)

Is het jammer dat veel afbeeldingen na loop van tijd verdwijnen? Ja (is trouwens nooit anders geweest)
Is het jammer dat PB een gigantisch gat heeft geslagen in miljoenen posts, blogs, forums, etc? Meer dan dat.
Is dat een reden om al die getroffen posts maar te verwijderen? Absoluut niet. Schade is zo al groot genoeg.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 24 jul, 2017 21:32

Wellicht je opmerking bij photobucket neerleggen aangezien deze haar beleid heeft aangepast.

Gr.JW
Paul Meelen

Bericht door Paul Meelen » 25 jul, 2017 18:03

er zweven her en der wat "workarounds" rond (linkje) maar die zijn ook niet echt handig of van lange duur.

Las trouwens ergens (weet niet meer waar) dat imageshack na verloop van tijd ook oude foto's verwijderd. Ook niet echt een oplossing dus.
Pepijn Heerkens

Bericht door Pepijn Heerkens » 25 jul, 2017 19:38

Hier is er ook al over gediscussieerd.
viewtopic.php?f=14&t=33196
Wellicht is het wel makkelijker om een soort van galerijfunctie op het forum te introduceren.
Zo blijft het altijd online staan, totdat de Twenot site zelf ooit uit de lucht gaat.
Bij mijn weten is dat mogelijk met het soort forum dat we gebruiken.
Mocht het een kwestie zijn van de kosten voor de hosting dan valt dat misschien op te lossen via donaties, premium functie waarbij premium leden dus zelf voor hun opslagruimte betalen of iets anders.
Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Bericht door Richard Cramer » 26 jul, 2017 7:19

Paul Meelen schreef:Las trouwens ergens (weet niet meer waar) dat imageshack na verloop van tijd ook oude foto's verwijderd. Ook niet echt een oplossing dus.
Onzin... Ik heb al jaren een Imageshack account, heb er ruim 800 foto's opstaan en heb er nog nooit problemen mee gehad...

De gratis versie heeft niet de mogelijkheid tot het delen van foto's met sites etc. Maar ik heb dan ook een BETAALDE account. Welleswaar betaal ik niet die idiote prijzen die Photobucket tegenwoordig schijnt te vragen: mijn versie (er is nog een duurdere) kost me $36,00 per jaar. Maar de site is reclamevrij en dit type account is prima voor wat wij er mee doen.

Daar ligt dan waarschijnlijk ook het probleem: iedereen wil/verwacht/eist gratis mogelijkheden met de instelling: waarom zou je ergens voor betalen als je het gratis kan krijgen...? Nou, om bovenstaande reden dus.... Die $36,00 gaat eens per jaar automatisch van mijn rekening af, het Imageshack support team werkt snel en vakkundig (in al die jaren heb ik ze één keer nodig gehad en was mijn probleem binnen een dag opgelost). Voor die service en gemak betaal ik zonder problemen. Wil je niet betalen? Prima, er schijnen tegenwoordig sites in het gat dat Photobucket heeft achtergelaten gesprongen te zijn (o.a. "Imgur" heb ik begrepen), maar dan niet klagen over de hoeveelheid reclame die je over je uitgestort krijgt of plotselinge beleidswijzigingen...

@ Paul: dit slaat overigens niet direct op jouw opmerking, is meer gericht op de discussie waar Pepijn een link van postte.

@ Victor: als moderator kan ik je zeggen dat we inderdaad om de door Niels genoemde redenen de topics laten staan.

Groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.
Herman Haverhals

Bericht door Herman Haverhals » 26 jul, 2017 13:26

Snap die discussie niet...
sinds de update van dit complete forum...
Bestaat de optie bijlagen bij voegen geen moeilijke Imageshack (al dan niet betaald) of Photobucket.
Lekker van je eigen HD...

Bedankt systeembeheer...
Bijlagen
twenot.png
twenot.png (23.01 KiB) 2196 keer bekeken
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 26 jul, 2017 14:39

Herman, veel mensen posten op meerdere forums. Het hebben van universele links is dan praktischer.

(Weet trouwens niet of foto's die hier als bijlage inmiddels meteen helemaal te zien zijn. Die veel forums moet je per foto naar benden scrollen en kan je ze nooit helemaal zien :roll: Goed bedoeld, maar niet echt handig.
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944
henry klom

Bericht door henry klom » 29 jul, 2017 8:13

Weet trouwens niet of foto's die hier als bijlage inmiddels meteen helemaal te zien zijn. Die veel forums moet je per foto naar benden scrollen en kan je ze nooit helemaal zien :roll: Goed bedoeld, maar niet echt handig.
Volslagen onzin! Je kan op het Twenotforum in een willekeurige volgorde de plaatjes eerst als bijlage toevoegen. Daarna kan je op elke gewenste plek in de tekst, elke bijlage apart, de cursor op de goede plek plaatsen en dan op de knop 'plaats in tekst' drukken.
Dan wordt de link naar de bewuste bijlage op die plek in de tekst geplaatst. Het plaatje zelf, zie je dan nog niet in de tekst.
Maar als je voor het versturen van je bericht eerst een 'voorbeeld' maakt van het bericht dan zijn wel alle plaatjes op de uiteindelijke positie te zien. Als je tevreden bent over de positie en uiterlijk van het bericht dan druk je vervolgens op de knop 'verstuur'. Pas dan is het bericht geplaatst op het forum.

Zo ontzettend moeilijk is het nu ook weer niet. Want zelfs mij lukt het om alle plaatjes neer te zetten waar ik wil;

viewtopic.php?f=76&t=33164
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 29 jul, 2017 10:41

Henry, ik zou het op prijs stellen als je woorden wat voorzichter kiest. De toon van je reactie past niet bij de Twenot.

Ik stel gewoon een vraag en gezien je antwoord heb je die denk ik niet eens goed begrepen. :roll: Het gaat mij om het verschijnen van scroll-balken aan de rechter- en onderkant van individuele afbeeldingen in geposte berichten. Dat probleem ontstaat vaak bij grotere foto's.

Het voorbeeld waar je naar linkt ziet er positief uit, maar ik ben nog steeds benieuwd of er bij grotere formaten wel problemen ontstaan. Jouw foto's lijken allemaal binnen de 800x600 pixels te zitten. Dat is een veilige grootte waar ik al geen problemen mee verwachtte.
henry klom

Bericht door henry klom » 29 jul, 2017 11:03

Die veel forums moet je per foto naar benden scrollen en kan je ze nooit helemaal zien
Ik mijn toon aanpassen???? Ik ben helemaal niet van plan om op jouw koeterwaals over te gaan......
frans van der stelt

Bericht door frans van der stelt » 29 jul, 2017 12:26

Kunnen we het een beetje netjes houden aub?

We hebben een beschaafd forum met hoop ik beschaafde mensen.

Als je een geschil hebt, dan graag via een p.b.

Frans
Richard Polderman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Richard Polderman » 29 jul, 2017 12:35

henry klom schreef:
Ik mijn toon aanpassen???? Ik ben helemaal niet van plan om op jouw koeterwaals over te gaan......
Ja, je zou inderdaad je toon eens aan kunnen passen. Valt het je zelf niet op dat je commentaar krijgt op jouw uitgesproken reacties? Is niet voor niks. Ook deze reactie is daar weer een mooi voorbeeld van. Reageer voor de gein eens op een andere toon, en kijk dan eens welke reactie daar weer op komt :idea:

Richard
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 29 jul, 2017 16:59

Verdwenen foto's vind ik inderdaad ook erg irritant...maar als je dan het hele onderwerp verwijderd, dan is er alleen nog maar meer info verdwenen.....zonde wat mij betreft. Dus....ook al zijn de foto's verdwenen...ik zou de rest van de info gewoon behouden.

De enige oplossing voor fotobehoud is denk ik al eerder gemeld....uploaden op het forum zelf. Het nadeel daarvan is dan weer dat het forum steeds in formaat toeneemt.

Alex
Afbeelding
Plaats reactie