'They Shall Mount Up With Wings As Eagles' Oosterbeek 1944

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Vincent Thelosen

Re: Oosterbeek Dio WIP

Bericht door Vincent Thelosen » 22 aug 2016 09:07

Hi Erik,

Vwb het microscoopglas: wellicht dat deze wel in modelbouwmaten geleverd kan worden. Geen idee, maar ik ken iemand die bij Saint-Gobain werkt. Wie weet leveren ze dergelijk glas ook wel. Hoe vet is dat, echt glas van 0,5 mm dik bijvoorbeeld :mrgreen:

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
roger hurkmans

Bericht door roger hurkmans » 22 aug 2016 19:39

Hij gaat lekker Erik. huisje is goed gelukt!

groet,

Roger
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 23 aug 2016 15:10

Thx Heren :!:

@Vincent;
Wie weet leveren ze dergelijk glas ook wel. Hoe vet is dat, echt glas van 0,5 mm dik bijvoorbeeld :mrgreen:
En dan met ministeentjes de ramen ingooien... :twisted: Zou zeker vet zijn :!: :!:

Verder;
2 figuurtjes klaar (op het stof/drek na dan...)
De Denison smock is even wat anders als een Eichenlaub, denk dat dit zo wel kan... 8)
Afbeelding

Afbeelding

nog 3 te gaan :!:

Gr E
Jack Vreeswijk

Bericht door Jack Vreeswijk » 23 aug 2016 16:04

Hallo,

Smocks zijn qua camo erg mooi en mooi mat geschilderd. Twee kleine puntjes waar je rekening mee kunt houden:

1) de parawing werd door de Britse airbornes alleen op de rechter bovenmouw gedragen. Het figuur met de helm heeft ook een parawing op de linkermouw en dit is niet correct.

2) de binnenzijde van de kraag van de Denison smock is gevoerd met wol van ongeveer dezelfde kleur als de broek (ietsje lichtere kleur - Google op afbeeldingen: Denison smock collar) met een smal strookje camouflagestof. Het kan een vertekend beeld zijn maar het lijkt erop dat de kraag van de blonde man opengeslagen naar achteren ligt. Zou de kraag opstaan met de kant die wel gecamoufleerd is, dan zouden de kruisriemen er niet onder kunnen liggen.

Uiteraard voor wat het waard is en nogmaals: mooi geschilderd!
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 23 aug 2016 16:12

Hoi Jack,

Ha, weer wat geleerd :!: (oftewel; hou je referenties bij de hand :twisted: :roll:, voor de zoveelste keer :mrgreen: .... ) vwb de kraag, de wings zag ik bij verschillende jassen op beide bovenmouwen... Museumstukken he... :roll:

Wordt aan gewerkt! Thx :!: :!: was me dus nog niet opgevallen!

Gr E
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 28 aug 2016 14:50

Dag!

Weer een paar figuurtjes af!
't Is en blijft een niet zo makkelijk uniform dat Denison pak...
Afbeelding

Afbeelding

En de 'hoofdrolspeler' :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar 'touch ups' en dan op 't dio!
Zijn ook weer extreme close-ups; in't echie anders dus...

Gr E
P Willems

Bericht door P Willems » 28 aug 2016 19:23

Hoi,

Een opmerking van mijn kant, sgt Baskeyfield, maakte deel uit van 2nd batallion South Staffordshire. Onderdeel van 1 airlandingbrigade dwz dat deze eenheden per glider in Arnhem arriveerden en niet per parachute. Dus naar mijn mening droeg sgt Baskeyfield geen parawing.

Misschien dat experts dit kunnen ontkrachten of bevestigen.

Mvg

Pascal
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 28 aug 2016 20:38

Hoi Pasacal (e.a. :mrgreen: )

Wing is gebasseerd volgens http://www.1stairlandingantitankbattery.com/, die deze info weer heeft van 'Gunners at Arnhem' van Peter Wilkinson MC;
Each troop commander and one member of each gun team dropped by parachute with the infantry unit to which they were attached so that they would arrive at their RV before the guns were unloaded from the gliders.
Dus hebben ze minimaal een keer (of wat) gesprongen en hadden ze dus (misschien wel) een wing; of niet... :?: :?: :!:
Buiten dat, de wing kan er natuurlijk ook weer af!

Nu ken ik helemaal niet de Britse organisatie vwb rangen en standen, dus wat is een 'Troop commander' (peleton comm of groeps comm? (=Baskeyfield?!). Laat staan ' one member of each gun team'... zoja wie dan; Naam, rang, rugnummer... :mrgreen:
Als inderdaad iemand meer kennis heeft... Hoor het graag :!:

Andere vraag; welke rangen hadden ze daar zo binnen de groep; Schutter=korporaal, lader=Sld1 of andersom of zo :?:

Buiten dit is dit een scene dat ietwat 'losjes' gebasseerd is op het Baskeyfield verhaal en schilderij (Artists Impression...)

Informatief groetje
Erik
MARCEL ZWARTS

Bericht door MARCEL ZWARTS » 29 aug 2016 11:21

De 1st en 2nd (Oban) Airlanding Anti-Tank Battery RA waren verdeeld in meerdere zogenaamde Troop’s. Eén Troop bestond uit vier kanonnen. Een Lieutenant had de leiding over de Troop en over het algemeen had een Sergeant de leiding over één kanon.

Echter Baskeyfield hoorde niet bij een Airlanding Anti-Tank Battery maar tot één van de twee Anti-Tank Platoon’s die het 2nd Battalion South Staffordschire Regiment bezat. In dit geval was voor zover ik weet de opbouw van een Platoon gelijk aan de op bouw van een Troop. Het 2nd Platoon van de Staffords kwam op 20 september om 14:00 uur aan in het gebied van de Acacialaan. Ze waren de vorige dag al vertrokken uit de omgeving van Hartenstein maar hadden de nacht uit veiligheid halt gehouden. Waarom ze dan pas zo laat in dit gebied arriveerde snap ik nog niet.
In de omgeving van de Acacialaan waren ook al Anti-tank kanonnen aanwezig. Dit waren de overblijvers van de mislukte aanval richting de brug de dag er voor. Deze behoorde tot A en C Troop. Hoeveel dit er exact waren ben ik nu nog niet uit.

Baskyfield is mooi geworden trouwens.

Groet

Marcel :D
Op dit moment bezig met een 1/16 Tiger I van s.Pz.Kp. Hummel, 1/16 StuH. III Ausf G. StuG.BriG.280
Gaat ook langzaam verder met de Jagdpanzer IV/L48 in Arnhem en een Matilda Mk.II in de woestijn, Engelse Mark VI B en een Skoda Kubelwagen van de 10.SS-Panzer-Division.
In de koelkast staan de YP408 Co, 1/16 Tiger II van s.Pz.Abt.506, een diorama met een 17-pounder en een Universial Carrier in Arnhem west en een Opel Blitz 4x4.
Wil graag bouwen.
Humber Mk.IV van de SS-Pz.AA.9 op de Arnhemse brug met een 2cm Flak 38, Sd.Kfz.250 Ausf.A en een Sd.Kfz.232 Acht RAD.
Een Sturmgeschüt III Ausf.G van Sturmgeschütz-Artillerie-Brigade 667 in combinatie met een Churchill tank in de regen.
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 18 sep 2016 13:02

Heren,

Het is volbracht! +30 jaar later en de voorheen genoemde pogingen!
Titel is van het monument op de Ginkelse heide; Ik weet het, de Staffords (Baskeyfield) zijn bij Wolfheze geland, jedoch vindt/vondt ik dit wel representatief voor de landingen en gevechten voor de Slag om Arnhem (Oosterbeek i.d.g. :mrgreen: )

Plaatje daadje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boompje is een Acacia, speel zich af in de 'Acacialaan', vandaar! PE van Eduard, toendertijd al aangeschaft is nu niet keer verkrijgbaar (geloof ik...)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de gieter blijft niet gespaard!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk de heren nog bedankt voor de aanvullende info/puntjes op de i (Maarten, Jack, Pascal, Roger en alle anderen :mrgreen: )

Gr Erik

Edit; 'k Zie net nog een paar schoonheids'fehlerchen'; beschouw het als gedaan (voor SMC :mrgreen: )
Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Re: 'They Shall Mount Up With Wings As Eagles' Oosterbeek 19

Bericht door Richard Cramer » 18 sep 2016 15:59

Ha die Erik,

Dat is netjes, twee dio's/vignettes voor SMC: dat doe ik je niet na.......

Mooi werk, maar ik ga deze eerst van dichterbij bekijken voordat ik dieper op het dio in ga: vind 'm, ondanks het subliem gescratchte huis, zo op het oog minder geslaagd dan VerlustReich...

Ik heb zin in Veldhoven, daar gaan weer heel wat pareltjes naar toe :D !

groeten, Richard.
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.
roger hurkmans

Bericht door roger hurkmans » 18 sep 2016 16:20

Hoi Erik,

Heb je de turbo aan staan! :shock:

Mooi eind resultaat maar toch!...

Vorige week nog op de Benedendorpseweg/Accasialaan geweest,het eerste dat me opvalt is dat de loop van de 6pdr te ver naar rechts staat,zo raakt hij de huizen aan de overkant van de weg en niet de aankomende stug!

Het lijkt alsof je deze vignette iets te snel hebt afgewerkt ,ik vond Verlustreich zoals Richard ook al aangaf iets beter geslaagd,zal hem in het echt bij SMC eens bekijken mischien ligt het aan de foto's!

Whats next?

Groet,

Roger
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 18 sep 2016 17:05

Thx Heren!

Nee, hoeft ook niet worden nagedaan en nee geen turbo (en al zeker geen haast... :!: ) Had de laatste 8 :!: weken onzettend veel tijd door een gezondheidsprobleem... (Verklaart een boel.... wat 'snelheid' betreft :mrgreen: ) Wat me af en toe ook wel weer insnoerde... :evil:
Vorige week nog op de Benedendorpseweg/Accasialaan geweest,het eerste dat me opvalt is dat de loop van de 6pdr te ver naar rechts staat,zo raakt hij de huizen aan de overkant van de weg en niet de aankomende stug!
Damn... dat voordeel heb jij wel. jij kan er zo naar toe :!: Heb het van Google earth moeten doen (zit daar geen bocht in de weg...) en het schilderij en werd hier ook niet zo veel wijzer van... Tja achteraf staat 'ie dus iets te ver naar binnen.... Misschien heeft de schutter, toen hij getroffen werd, eraan gedraaid bij het wegzakken of zo... Voordat John eraan ging zitten...
Komt ook door de positie die het figuur heeft, zoals op het schilderij kan niemand zitten en dan laden tenzij je de positie van het kanon (in een niet geloofwaardige gevechtspositie) verandert wat dan weer artistieke vrijheid toelaat waardoor het nog ongeloofwaardiger wordt, denk ik... Tevens zit het (natuurlijk... :evil: ) muurvast....

Nouja, we babbelen er wel op SMC over :mrgreen: :mrgreen:
Vooralsnog tevreden met het geheel, als ik zo terugkijk op m'n eerdere probeersels.... :wink:

Next...? m'n U boot ligt op tafel, M32 ARV, Iwo Jima en Hürtgenwald.... Hmm, heb nog zo wel een paar dingen...

Gr Erik
Antonie Adriaans

Bericht door Antonie Adriaans » 18 sep 2016 20:39

Erik,

Ik heb niet de hele post gevolgd, maar dit dio was long in the making, begrijp ik.
Ik wou dat ik op dit niveau zat, maar ach...
Ik vind het huis nogal smal voor het diorama, maar het metselwerk en dat huisnummer en dat bovenlicht bij de voordeur; wauw. Ik ruik de soep van m'n oma bijna.
O ja; en die para’s in die smocks; zagen er heel goed uit, uitvergroot. Mooie camo en gezichten en alles.
Je had ook veel werk gestoken in dat geschut. Ik heb ooit een 6-ponder gebouwd en deze lijkt me een heel smalle wielbasis te hebben, maar ik kan me vergissen. En ben totaal niet bekend met alle aanpassingen voor para's etc.

Als ik ook aanmerkingen mag maken: ik vind de flora (zoals ook bij 'verlustReich') veel te fris en groen. Dit is toch Oosterbeek, sep ’44? Na een periode van beschietingen etc? Als je naar de para's kijkt, is er keihard gevochten. Ik zou de boel veel stoffiger maken. Vergeeld gras en zo, zoals in mijn achtertuin, nu.

Verder weet ik niet of het echt bij dit tableau hoort (conform die tekening, eerder), maar dat stukgeschoten luik op straat trekt mijn oog weg van die veel interessantere gewonde para ernaast. Sowieso is alles wat er op straat ligt... Het werkt niet echt. De straat; het is geen ‘geheel’. Het is wat beginnende modelbouwers doen; van alles neerleggen zonder er een geheel van te maken. En hoe kunnen er nog zoveel open voegen zijn tussen de klinkers van het wegdek?

Het grind op het pad naar de voordeur lijkt me te groot, in 1:35. En de rode bloemen zijn heel erg mooi gedaan, maar leiden -mij- heel erg af.
Ook het vernielde luik aan de gevel; daar was een explosie en het is kapot, maar het is nog prachtig wit. Witter dan de dakrand.
Zo ook het stuk luik op straat.

Sorry voor het commentaar, maar ik zou dit dio een week laten staan en er dan nog eens naar kijken.
Want er zit zoveel moois in; dat kleine beetje onkruid bij het tuinmuurtje, die opstapjes naar het tuinpad... Dat is duidelijk kundigheid en oog voor detail!
Het is gewoon té zonde als mensen dat niet zouden zien, puur omdat de dingen die 'niet kloppen' altijd veel meer in het oog springen.

Namens vereniging 'de beste stuurlui...',

hartelijke groeten.
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 19 sep 2016 00:06

Hoi Antonie en thx :D

Even een paar antwoorden :mrgreen:
Dit alles natuurlijk ter lering ende vermaek :!: :!:
Huis is smal: Is ook maar de helft... Over de flora; mijn gras thuis ziet er nog aardig groen uit, naar mijn 'beobachtungen' blijft dit zo totdat er sneeuw op komt en weer weggaat, tada gras met vlekken erin. Echt waar 8) September is nog geen hartje herfst! (tenzij het gras niet zo goed verzorgd word... ander verhaal :mrgreen: )
Ik heb me bewust terug gehouden met 'stof', dit om te voorkomen dat het te stoffig (dus eenkleurig!) wordt. Dezelfe reden met de bloemen; kleur nuances in een mooi verzorgd Nederlands tuintje in de oorlog :!:
Hm, het luik; misschien heeft de huiseigenaar het nog wel geschildert voordat er een granaat in vloog (waar is de pot verf dan :mrgreen: ) en een explosie doet stof opwaaien en anders nix (heb ooit nog'es bij de genie gezeten) behalve door druk (en scherven) dingen kapot maken, dus ja een beetje stof erop kan misschien... Geen verbrand Hollywood hout of i.d...
Op de straat ligt ook 'van alles zomaar', het huis is hier (nog niet) geheel in puin, dus ook hier bewust minder (is soms meer!) Heb me hier ook een beetje op het schilderij gericht...
Open voegen in de straat komen er als er veel verkeer overheen rijd en door 'spoelwater', heb het in m'n oude stad vaak genoeg gezien. (Foto's....?!)
Oja, grind komt in vele soorten voor. Mijn grind voor de deur is tamelijk grof (en totaal wit...)

Kortom, ik laat 'm zo (op een beetje stof na misschien :twisted: ) en zoals ik al zei; 'k ben tevreden met het geheel (na zoveel pogingen...) en ja misschien nog een paar puntjes op de i (zoals ik hierboven al schreef...)

Desalmiettemin, scherp gezien dit alles meneer 8) :mrgreen:
Tot op SMC! Soep staat klaar!

Namens de andere vereniging 'van wal gestoken' :wink:

Gr Erik
John van Pelt

Bericht door John van Pelt » 19 sep 2016 07:38

Hoi Erik,

mooie vignette heb je neergezet. Ik vind hem geslaagd en het is erg mooi gedaan. Mooie technieken heb je gebruikt. Leuke toevoegingen bij het huisje, het glas, etc.

Wat pointers van mijn kant.
Je kleurgebruik is wat fel, bloemen erg aanwezig ook door de felle kleuren en over het grind en de loop van het kanon kun je inderdaad een discussie voeren.
Roger heeft een goed punt denk ik over de straathoeken. Ze zouden net langs het huis moeten schieten.
De gezichten van je figuren vind ik goed gedaan, de uniformen soms net wat te grof. Je schaduwen en highlights zijn wat sterk.
Denk dat je je verf er nog wat de dik op brengt en de tinten net iets te ver doorvoert. Blijf wat meer bij je basiskleuren. Neem aan dat je met acryl schildert.
Ik meen te zien dat je donkere tinten en highlights niet met de goede kleuren zijn gemengd. Gebruik je een kleurenwaaier?

Het houtwerk en de kozijnen zijn mij te nieuw. Geen enkele huiseigenaar gaat in de oorlog zijn huis in de verf zetten.
Geen geld, geen eten. Wat algen, wat bruin, regenstrepen, wat kapotte stukjes en het zou het geheel meer tot leven brengen.
Verf aanbrengen met acryl op hout en dan snel met tape er alles weer aftrekken en je hebt een verweerde plank.
Het kapotte luik op straat is afgebroken in het midden. Als je een gelakt luik afbreekt zijn de splinters lichter dan de rest.
En wat dacht je van roetschade?
Dat zijn van die details. Je haalt meer uit je hout door minder bruin te gebruiken en meer grijstinten.
Chippen van hout kun je doen met zandkleuren.

Houtwerk deur en kolven geweren zou je wat meer in mogen variëren. Net wat meer zand in de goten, etc.
Zou hem in het echt moeten zien, ik ben helaas niet bij de SMC zit in Stockholm dat weekend maar mss zie ik hem ooit nog.

Ik vind hem in ieder geval erg goed hoor, maar denk dat je nog beter kunt.

groeten John.
erik jan eskes

Bericht door erik jan eskes » 19 sep 2016 08:31

Hallo Erik

Gefeliciteerd met dit mooie diorama over Baskeyfield. Het voelt vast goed om het na zoveel jaar eindelijk afgerond te hebben?
Volgens mij hebben meerdere Twenotters er last van, "Airborne Feelings". Beginnen aan zo'n Para project lukt wel, maar na verloop van tijd verdwijnt toch de belangstelling, zeker als je fouten in je model of de uitvoering gaat ontdekken?

Deze is in ieder geval een genot om naar te kijken. Voor nu: prima. Wellicht kun je er later de voorgestelde wijzigingen nog in aanbrengen.

Cheers

Erik Jan
ErikGideonse

Bericht door ErikGideonse » 19 sep 2016 08:51

Hoi John en Erik Jan; thx! :D
Het voelt vast goed om het na zoveel jaar eindelijk afgerond te hebben
Voor nu: prima
Inderdaad :mrgreen: :mrgreen: :D

Zoals met alles; Ik heb de details (bijna :oops: ) allemaal goed overwogen, en in het echie valt het allemaal best mee. Ik doe echt niet zo maar wat (tenzij geen (of verkeerde cq niet voldoende) info; zie paratekens en loop... (Zoals voorheen aangehaald dacht ook dat er een bocht in de laan zat, en het geheel aanpassen kan alleen als de gevechtspositie (dus benen v/h kanon) in een dusdaninge positie wordt verandert dat deze geen nut hebben. Iets waar een grp sgt oplet....of op zou moeten letten...)
Kleuren schaal eenopoog :mrgreen:. Ook hier weer; het zijn extreme closeups :shock: En zoals gezegd; probeer maar eens een denison smock ipv een 'simpel' :mrgreen: eichenlaubje... (geintje) Alles een kwestie van oefenen...
Over de verf van het luik was ook niet serieus, Antonie had een punt met stof daarop; ook geen roet. Heb met veel dingen geschoten binnen Defensie (van 9mm tot 25mm en oa AT4; vergelijkbaar met Panzerfaust voor degenen die dit niet weten 8) waarop deze schade is gebaseerd) Stof ja, geen roet of brand'wonden' op een muur! (Direct bij de inslag op staal mwhoaja; daaromheen voorzover daarna geen brand is onstaan, minder zwart als men denkt, tenminste niet waarneembaar in deze schaal!. (Zeker niet met APDS oid; binnenkant is dan weer een ander verhaal... :| )
Vwb het hout heb ik me een beetje georienteerd aan de voorbeeld foto van het huis; ziet er nog peppie uit! Dus laten zo! Lichte splinters op het afgebroken luik, hmm got a point!...
Zand in de dakgoot (en/of meer bladeren)? waarvan? Geen zandstorm en geen 'grote' bomen zodat er vuil in komt/kan komen... Is bij mij ook niet zo. Voor is redelijk schoon; achter (waar bomen staan redelijk smerig (moe'k ook nog's schoonmaken overigens. Ander thema :mrgreen:) Geldt ook voor dakpannen trouwens, die op het noorden staan uitgericht zeg maar zijn viezer als die die op het zuiden staan(Deze staan overigens als ik het goed heb op het zuiden; straat loopt van noord naar zuid toch?)
Overigens zit er wel wat in hoor, ziet het alleen niet op de foto's.
Bovendien blijft het een (sterke) intepretatie van een schilderij (met al z'n fouten...) en is het niet direct Baskeyfield maar een representatief voor het hele Oosterbeek gebeuren. Zie ook de titel(Ja maar, ik hoor het al gillen.... :roll: )

Kortom; Ik val in herhaling :roll: Ik ben tevreden zo, en heb er erg veel plezier in gehad dit ding (eindelijk) eens te bouwen zoals ik'm al jaren voor ogen had. En ja er zijn altijd wat kleine puntjes die net weer iets beter kunnen... Kan altijd beter/anders. We blijven oefenen :mrgreen: :mrgreen: En leren van elkaar :!:

Jammer dat je er niet bent, een bekend gezicht is toch altijd wel fijn om te zien! Veel plezier in Stockholm en misschien zie je'm nog wel's...

Gr Erik
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 19 sep 2016 10:12

Hi Erik,

Ik vind je dio zeer geslaagd! Vooral de vegetatie vind ik echt eruit springen en toppie. Die acacia is nog een mooie toevoeging! Ben het wel eens dat het wat stoffiger kan door verpulverd steen en gruis. Verder mis ik bloed op en bij de gesneuvelden. Dat maakt het dramatischer lijkt me zo. V.w.b. de rommel op straat: lijkt me prima zo toch. Oorlog is chaos, niet alles hoeft logisch te zijn. Er had bijvoorbeeld ook een fiets kunnen liggen of een melktuit als je het mij vraagt dan :mrgreen:

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
Bert Koopman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Bert Koopman » 19 sep 2016 11:07

Erik,
Mooie setting, maar net als met de vorige schrijvers toch wel wat opmerkingen.
Persoonlijk zou ik de onderkant van dat luik tegen de voorkant van het kanon plaatsen en niet zo opvallend ervoor op straat.
Als ze dat kanon de tuin in hebben gesleept dan is die bloem aan de linkerkant voor 80% zeker vertrapt.
Die ?? oprij kokers zijn voor mijn gevoel niet in de schaal maar los daarvan denk ik dat je dat veldje beter leeg kan laten.
Wil niet in gaan op de grote of de kleur van dat grind maar dat ligt er veel te strak bij links en rechts wat uit harken in het gras.
Want die jongens zijn daar door heen gelopen met Kanon en munitie.
Heb even naar het weer van september 44 gekeken maar dat was dus danig dat je mag verwachten dat het er nog fris en fruitig bij staat.
Gemiddelde temp tijdens de operatie is rond de 14 a 15 graden met droog weer in de eerste dagen en daar na wat regen maar dat minimaal.

Over het verfwerk van het huis waarom zou het er niet goed bijstaan, dit is naar alle waarschijnlijkheid een privé bezit.
in een rustige omgeving waar de oorlog toch minder inwerking heeft gehad dan in het westen.

Maar de ervaring heeft mij geleerd dat beoordeling op foto erg moeilijk is zeker wat betreft kleuren.

Groet

Bert
"The Angel of Death is abroad in the land, only you can't hear the flutter of its wings"
Winston Churchill 15 of januari 1945

Lid Bouwgroep Zuid Holland Zuid
Bezoek ook eens een van onze bouwmiddagen in gebouw de Erker te Schiedam.
Zie sectie "Regio's & Bouwmiddagen" op het Twenot forum voor de data.
Plaats reactie