Nou, de daad maar gelijk bij het woord gevoegd.
Dit gaat hem worden:
Hier komen dan nog Friuls bij, een Aber loopje en een minimum aan PE (spatborden en roosters op het achterdek van Jader en Aber). Ik ben niet zo’n liefhebber van PE en kan er ook nooit zo goed mee uit de voeten. Vandaar dat ik dit altijd probeer te beperken.
De setting is de Russische steppe. Het voertuig pruttelt door het steppegras heen en drie bemanningsleden steken uit de koepel. De commandant is aan het kletsen met 1 van hen en de derde ziet plotseling een anti-tankhond die de tank van achteren nadert. Hij schrikt zich de pleuris omdat hij weet dat er niets meer aan te doen is.
Het tijdstip is tweede helft 1942, eerste helft 1943, afhankelijk van of ik hem Panzergrau of Dunkelgelb wil gaan maken (ben ik nog niet helemaal uit). Ik moet hier het tijdvlak even in de gaten houden omdat de Duitsers hun tanks vanaf begin 1943 (februari, dacht ik), geel verfden en de Russen geen anti-tankhonden meer gebruikt schijnen te hebben na Kursk (juli 1943). Als ik hem geel maak is de datering dus 1e helft 1943.
Ik wil dit projectje vooral gebruiken om een techniek die ik een half jaartje geleden heb uitgedokterd wat verder te verfijnen: het schilderen van tanks met olieverf waarbij ik heftig gebruik maak van modulatie en andere uitspattingen…. Zie voor de eerste resultaten topic
viewtopic.php?f=3&t=31316