Excursie WTS Koblenz op 3 juli.

Hier vind u alle activiteiten en actualiteiten van de bouwgroep Goirle (voorheen Riel)

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Richard Polderman

Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Excursie WTS Koblenz op 3 juli.

Bericht door Bas Slaats » 18 apr, 2016 21:28

Beste leden,

In het kader van 40 jaar Twenot leek het mij het leuk om ook iets te organiseren voor mijn regio. (maar daarbij wil ik andere geïnteresseerden zeker niet uitsluiten!) Graag wil ik jullie via deze weg uitnodigen voor een excursie met de bus naar de Wehrtechnische Studiensammlung te Koblenz op zondag 3 juli 2016. Om het praktisch voor elkaar te krijgen heb ik gekozen om de opstapplaatsen Breda, Tilburg en Eindhoven te kiezen, daar ik ook zelf actief ben in deze bouwgroepen.

De Wehrtechnische Studiensammlung te Koblenz heeft een zeer uitgebreide en unieke collectie op het gebied van wapens, met name gericht op de 20e eeuw, waaronder vele (grote) kannonen en verschillende (pantser)voertuigen, waaronder een Stug, een FT 17 en een sdkfz 7/2.

Zie hier voor een goed beeld: http://www.vffwts.de/de/eineinblick.html

Het plan is om ’s ochtends om 7.00uur te vertrekken vanuit Breda (halte Mons. Nolensplein) om vandaar uit door te rijden naar de tweede halte in Tilburg (Bastion hotel Kempenbaan +/- 7.30uur) en de derde halte in Eindhoven (MacDonalds Noord Brabantlaan+/- 8.00uur) Na een gezellige busrit zullen we om ongeveer half twaalf aankomen bij WTS Koblenz. Daar ben je vrij om te genieten van al het moois dat het WTS te bieden heeft tot 15.30uur, waarna de bus ons weer terug brengt naar het Zuiden des Lands.

Dus samengevat: een hele dag comfortabel op pad met een stel enthousiaste leden naar een van de meest interessante museums van Europa!

De kosten hiervan bedragen 30 euro/pp voor Twenot leden. NietTwenot-leden betalen 33 euro. Hier is inbegrepen het vervoer naar Koblenz per comfortabele reisbus en entree tot het museum. Inschrijven geschiedt op volgorde van betalen, dus wacht hier niet te lang mee om teleurstellingen te voorkomen. Er is maar plaats voor 40 personen, dus vol = vol! Aanmelden kan door te mailen naar bas_slaats@hotmail.com onder vermelding van"excursie Koblenz". Hierop ontvang je van mij een reply met de betaalgegevens en overige details.

Mocht je nog vragen hebben neem dan even contact op of stel ze hieronder.

Met vriendelijke groet, Bas Slaats
regiocoördinator Twenot Zuid-Oost.
"Perfect is the enemy of done"
Plaats reactie