bouwavond 6 januari 2015

Hier vind u alle activiteiten en actualiteiten van de Bouwgroep Groningen

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Richard Polderman

André Jonker

bouwavond 6 januari 2015

Berichtdoor André Jonker » 28 dec, 2014 22:30

Dame en heren,

het nieuwe jaar dient zich aan, volgende week dinsdag zullen we alweer aan de hobby kunnen besteden.
zoals gebruikelijk zal er vanaf half 7 aangeschoven kunnen worden voor het eten, waarna er vanaf half 8 weer gebouwd kan worden....

maar eerst nog even het jaar uitzitten....... :mrgreen:
Mat en Plat

Kees Hartmans

Re: bouwavond 6 januari 2015

Berichtdoor Kees Hartmans » 29 dec, 2014 9:27

Dag allemaal, ik eet en bouw weer mee. Tot de zesde.

Groet Kees Hartmans

J.Prummel
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor J.Prummel » 29 dec, 2014 17:41

Inderdaad eerst dit jaar afronden, agenda is nog niet klaar ;)
Mocht ik na de jaarwisseling na alle oliebollen toch trek hebben dan schuif ik aan op de 6de.
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....

jan coen wijnstok

Berichtdoor jan coen wijnstok » 3 jan, 2015 17:25

De beste wensen voor 2015. Het nieuwe jaar kan een sprankelende aanvang nemen. Ik verheug mij al op de dis en de plak. Mijn aanwezigheid is vrijwel gegarandeerd.

Jan Coen

Rob Bruijgoms

Berichtdoor Rob Bruijgoms » 3 jan, 2015 18:53

Ik ben er ook (voor het eerst) bij dinsdag. Eten doe ik thuis, dus rond 19:30 u zie ik jullie.

Groeten,

Rob

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 3 jan, 2015 19:32

OK, mogelijk zitten we dan nog in het restaurant te eten. dat gaat de ene keer wat sneller dan de andere keer....
We lijken op een groep normale eters, maar ik zal een zwarte polo met bggroningen daarop dragen....
Doen moeten we haast wel te vinden zijn.
Mat en Plat

Rob Bruijgoms

Berichtdoor Rob Bruijgoms » 3 jan, 2015 19:58

Wat is er gebeurd met de 'anjer in je knoopsgat'? ;)
Geen probleem, ik vind jullie vast.

Groeten,

Rob

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 3 jan, 2015 20:09

ik zal kijken of ik een anjer kan vinden, maar volgens mij is de man die ze groot gemaakt heeft al 10 jaar niet meer in leven...
Mat en Plat

Han Bos

Berichtdoor Han Bos » 5 jan, 2015 17:24

Ik kom morgenavond in ieder geval plakken (of anderszins activiteiten ontplooien op modelbouwgebied), eten doe ik vermoedelijk thuis. Mocht ik tijdig terug zijn in het Groningse dan schuif ik wellicht toch nog aan bij de dis.

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 9 jan, 2015 10:08

Op dinsdag 6 januari vond alweer de eerste bouwavond van het nieuwe jaar plaats.
Ondanks het vochtige weer bleek het druk in de Globe, maar gelukkig werd er een vrije tafel veroverd.
de bediening bleek te beschikken over nieuwe medewerkers, maar er waren ook nog oud gedienden.
Uw schrijver had dan ook al snel nadat hij een tafel wist te veroveren de eerste trippel te pakken.
hij had zich goed en wel genesteld en was in een boek onderweg toen er nog 2 man binnenkwamen.
aangezien er consensus bestond over het niet verder aangroeien van het aantal werd de maaltijd besteld.
Gedrieën kozen zij eenzelfde dis, zowel voor als hoofdgerecht. Na enige tijd werd ons gevraagd of we nog zaten te wachten, wat inderdaad zo was. Vlak daarna kwamen de makrelen al binnen fladderen. Deze zijn met veel plezier en genoegen verorberd. nadat de tafel was uitgenomen werd enige tijd later opnieuw gevraagd of we zaten te wachten, wat wij opnieuw beaamden. Vervolgens kwamen de hoofgerechten. Varkenshaasjes, die zeer zeer zeer wel in te nemen waren. Na het nuttigen van de dis bleek het zowaar nog maar kwart over 7, zo vroeg is zeldzaam. Vervolgens werd de koffie geregeld en daalden wij af naar de kelder.
Deze was zowaar zeer recent bijgewerkt met latexverf. De heerlijke aroma`s kwamen ons dan ook tegemoet.

Natuurlijk werd er ook gebouwd, waarbij wij de laatste tijd regelmatig nieuwe gezichten hebben mogen begroeten. Ook dit keer weer. Rob verscheen aan de bouwtafel en had zelfs zijn eigen thee en bouwlamp meegenomen. Hij was druk doende te doorgronden hoe gezichten goed geschilderd moeten worden. Hij zat dan ook naast Johanna die het een en ander met hem heeft doorgesproken, af en toe ondersteund door Jancoen... Johanna was zelf bouwende aan een Br-2 en een M88. André bouwde aan de nieuwe Schneider, waar een prachtig PE plaatje ter nagedachtenis aan de wereldvrede die het gevolg had moeten zijn van WO1, bij in zat. Was die vrede maar half zo mooi geweest als het plaatje.......
Manfred was bezig met hele kleine PE-onderdelen voor zijn hele grote USS_Missouri. Jos was werkzaam aan de USS-Intrepid, in iets handzamere schaal. Kees werkte aan zijn Panzer 2, welke aardig de goede kant uit lijkt te gaan. Jancoen had een gemetseld huisje bij zich en had zowaar ook nog een bouwdoos voor zich liggen. De Bantam van Skybow. Maar het blijft gissen of hij ook maar 1 onderdeel op een ander heeft gelijmd....
De avond vorderde gestaag, de koffie werd gedronken, vergezeld van zelfgebakken startrek-koekjes ter ere van Jos zijn verjaardag. Na de koffie kwam de Deans op tafel. Deze fles gaf trotst aan afkomstig te zijn uit de gelijknamige Distillery in de hoofdstad van Schotland. Uw schrijver wenst dat te betwijfelen, daar hij van mening is dat de gelijknamige Distillery in 1922 is afgebroken en er momenteel geen operationele Distillery in de Schotse hoofdstad aanwezig is.
Dit maakte de smaak overigens niet minder. De avond ging natuurlijk ook weer voorbij en gewapend met goede bedoelingen en voornemens gingen de laatste 2 bouwers tegen half 12 richting buitenwijk. Niet nadat zij in het centrum nog een uitbundige kudde indianenmeisjes waren tegengekomen. Gezien het toch al late uur en het feit dat er de volgende ochtend toch weer gewerkt zou moeten worden, hebben zij dit fenomeen niet verder onderzocht, maar zijn braaf verder huiswaarts gegaan.

Maar goed, de dagen worden alweer langer en na de volgende bouwavond zal het jaar al aardig onderweg zijn.
Mat en Plat

R. Goorts

Berichtdoor R. Goorts » 9 jan, 2015 22:25

Geschiedschrijver in de dop... :wink:

Als altijd met plezier gelezen,

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 10 jan, 2015 21:51

Dank je Rico, je bent welkom om een keer mee te doen hoor....
Mat en Plat

R. Goorts

Berichtdoor R. Goorts » 10 jan, 2015 22:07

Staat al een paar jaar in de planning, ik ben door de weeks continue onderweg omdat er o.a. mensen zijn die willen eten bij de globe.
Ik hou daarom ook meer bouw-avonden bij van de diverse regio's en had graag eens ergens een keer aangeschoven.
Tot nog toe is me dat dus niet gelukt helaas, maar wie weet...

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”

Terug naar “Bouwgroep Groningen”