Namen van Britse LVT Buffalo’s in Europa?

Hier is alles wat met 1:1 militaire voertuigen te maken heeft bespreekbaar.
Deel hier je fotoreportages, zoek en verstrek informatie en kennis.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman, Jan Peters

Plaats reactie
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Namen van Britse LVT Buffalo’s in Europa?

Bericht door Jakko Westerbeke » 29 dec 2018 10:49

Weet iemand of er ergens een lijst te vinden is met namen (en liefst bijbehorende nummers e.d.) van Britse LVT Buffalo’s in Europa in 1944–’45? Specifiek ben ik op zoek naar de naam van LVT(4) nummer 1A van 26th Assault Squadron Royal Engineers, 5th Assault Regiment Royal Engineers.
henry klom

Re: Namen van Britse LVT Buffalo’s in Europa?

Bericht door henry klom » 29 dec 2018 13:59

Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 29 dec 2018 19:24

Bedankt, maar omdat deze voor de oversteek van de Rijn zijn moet ik er eens goed naar kijken. Op de foto die ik heb van 1A is een naam te zien maar amper te lezen; ik krijg de indruk dat het STOAT is, maar dat komt weer niet goed overeen met:—
Michel_Sabarly schreef:Here are some observations and speculations about the various changes in callsigns between photos shot in Nov 44 or later and John's list of 29 Apr 44:

It looks like 'A' Sqn vehicles were somewhat reshuffled within the same troop, changing the letter in their callsign, but not between different troops within the squadron:

STOAT 1B -> 1A
want de foto is van 2 november 1944, en dan zou de omnummering van dit voertuig (1B naar 1A) dus al vóór november gedaan zijn, en niet tussen november ’44 en april ’45 zoals het bovenstaande citaat aangeeft.

Of de naam is natuurlijk wat anders dan ik uit de foto kan halen.
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 03 jan 2019 19:06

Ik ben erachter: de naam die ik zoek is ESQUAY. Ik dacht al zoiets op de foto te ontwaren, maar ik dacht dat ik dat verkeerd had omdat het nergens op leek te slaan — echter uit dit bericht op Missing Lynx blijkt dat Buffalo 1A inderdaad die naam droeg.
Plaats reactie