[Erik Bakker] Flakpanzer E-100 1947

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

[Erik Bakker] Flakpanzer E-100 1947

Bericht door erik bakker » 09 jul 2019 23:01

Hallo allemaal,

Ik rol weer lekker de hobby in dus ik ga me wagen aan de foc,
Net de amusing hobby flakpanzer E-100 bij modelbau keunig besteld, samen met zowel het mbk loopjes setje als twee 8,8 L/100 loopjes (ik ga even kijken wat ik vetter vind staan).
Het idee is dat het tafereel moet afspelen rond vliegveld tempelhof omstreeks 1947.
In dit scenario heeft duitsland, groot-brittanie veroverd en is men bezig de laatste weerstand te verslaan in de oeral gebergten. Amerika, als een van de laatste strijders voor democratie is overgegaan op het bombarderen van doelen in europa met zeer lange aftands bommenwerpers. Duitsland wat zich nu aan het voorbereiden is op een invasie van Amerika heeft zijn zware tanks grotendeels teruggetrokken van de frontline en laten opknappen. na de opknapbeurt zijn de zware tanks en andere voertuigen doorgeschoven naar de nieuw opgerichte ''Volks Abwehr'', deze dienen de stabiliteit te bewaren in het germaniserende duitse rijk. Berlijn wat natuurlijk het pronkstuk is hierbinnen was een van de eerste steden waar deze Volks Abwehr aktief werd.
Het voertuig in kwestie wordt gebouwd in de kleuren van de eerste divisie volks abwehr ''berlin''.
Het model is nu onderweg en bijna kompleet met wat ik erbij wil, wat ik nog wel zoek zijn twee decals van de berlijnse beer, heeft iemand deze toevallig liggen voor mij?

Met vriendelijke plakgroet (na zoveel jaar eindelijk weer)
Erik Bakker
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: [Erik Bakker] Flakpanzer E-100 1947

Bericht door erik bakker » 16 jul 2019 17:21

Hallo allemaal,

De pakketbezorger heeft ons huis weer eens gevonden dus mijn projectje is binnen.
Eerste blik in de doos maakt me toch hoopvol, nog nooit een kit van Amusing Hobby gebouwd maar ik hoor goede verhalen.
Afbeelding

Afbeelding
Even een vergelijkje met de konings tiger, toch wel weer een pak groter.

Ik heb zowel het MBK loopjes setje besteld als twee loopjes van RB model voor de E-75, moet toch zeggen dat ik die voor de E-75 net even wat lomper vind dus ik gooi morgen even op t werk de kunststof houders voor de loopjes uit de doos in de draaibank om ze pas te maken voor de loopjes van RB.
Afbeelding

Nog even een weekje ploeteren op het werk en dan ga ik in de vakantie lekker met deze bezig (hoewel ik dit schrijvende al een beetje aan het beginnen ben.....)

Met vriendelijke plakgroet,

Erik Bakker
Ron van Wiggen

Bericht door Ron van Wiggen » 17 jul 2019 10:46

Interessant!
Dus jij bent ook een recente herintreder. Maar jij pakt 't iets groter aan dan ik, zie ik. ;)
http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door erik bakker » 17 jul 2019 20:21

Ron van Wiggen schreef:
17 jul 2019 10:46
Interessant!
Dus jij bent ook een recente herintreder. Maar jij pakt 't iets groter aan dan ik, zie ik. ;)
yes klopt, bijna volledig geinstalleerd in ons huisje in amsterdam (moet nog wel even een ander bureau fabriceren voor mezelf maar is er door omstandigheden nog niet van gekomen). groots gaat het zeker worden.

Heb de kunststof delen uit de kit nu aangepast waardoor de e-75 lopen passen, t ziet er op deze manier toch al heel vet uit
Afbeelding.

Nu bezig het onderstel in elkaar te lijmen, veel onderdelen dus even t geduld weer testen.

Met vriendelijke plakgroet,

Erik Bakker
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door erik bakker » 23 jul 2019 23:35

Hallo allemaal,

Even een korte update.
Afbeelding

Heb het onderstel nu in elkaar zitten, nu de tracks nog even in elkaar zetten. de koepel en een paar andere delen voorzien van gietstructuur.
Blijft een leuk model maar de hoeveelheid flash op de delen valt me toch een beetje tegen.
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door erik bakker » 09 aug 2019 14:59

Hallo allemaal,

De bouw is helemaal afgerond, ik had bedacht om een klein dioramatje te maken waar ook deze simca in voorkomt. Nu twijfel ik alleen heel erg over de simca, die is tot en met 1940 gebouwd en dan is 7 jaar oorlog toch wel heel erg lang weer.
Afbeelding

Afbeelding

Over de camouflage zit ik nog heel erg te twijfelen, heb wel wat ideeen in mn hoofd maar zie het eindplaatje nog niet helemaal goed voor me.
Mocht iemand wat ideeen over de simca of de camouflage hebben hoor ik het graag. figuren komen er ook bij, maar dat komt in een volgende post.

Met vriendelijke groet,
Erik
Plaats reactie