Hallo Peter en anderen,
ik heb wat rond gekeken hoe mensen white wash wordt aangebracht en veel gebeurd met haarlak of een ander chemisch middeltje, Zelf ben ik daar geen liefhebber van en vandaar dat ik ben gaan experimenteren.
Allereerst de white wash zelf. Ik wilde een gesleten uitvoering maken, anders was het makkelijk geweest om alles wit te spuiten.
Hiervoor gebruik ik washable white van Ammo of Mig en Light wash van Flory Models.
Beide breng je eerst aan in wisselende patronen, laat je even drogen en dan kun je met kraanwater het uitwerken. Na een avondje kliederen was dit het resultaat.
Nu vond ik het wat saai en wilde wat meer kleur verschillen en heb daarvoor de volgende Citadel washes gebruikt.
Ze zijn goed te mengen met elkaar en tasten de andere laag niet aan. Het was best leuk om een keer deze washes te gebruiken omdat het minder gebruikelijke kleuren zijn.
Tot slot heb ik nog wat andere washes van Flory Models gebruikt om wat modder en contrast aan te brengen en ben wel tevreden met het resultaat en voorlopig is dit de laatste stap.
Ben benieuwd wat jullie vinden van deze manier van werken