...heb jij de grote bouwdelen eerst geschilderd en toen aan elkaar geplakt bij jouw Famo?
Da's lang geleden... Heb de foto's er even bij gehaald. Wat ik me er van kan herinneren, is dat het chassis niet geheel loodrecht was. De laadbak en de cabine pasten derhalve niet goed op het chassis. Ik heb destijds:
- Eerst de motor geplaatst en dat deel van het chassis plus motor gespoten.
- Daarna de motor met de hand geschilderd met verdunde acrylverf (waarbij de gespoten basislaag als "primer" dient).
- Vervolgens de cabine geplaatst en daarna de neus, waarbij ik deze over de propeller (..?...) van de radiator heb gevouwen als het ware.
- Tenslotte de motorkap.
Maar...... nu moet je één ding goed voor ogen houden:
Ik ben een dioramabouwer, geen "stand alone"-bouwer van voertuigen. Voor zover de neus mij problemen gaf, heb ik die niet belangrijk genoeg gevonden om daar serieus naar te kijken. Ik had destijds een grondige hekel aan het bouwen zelf (en dat is in de loop der jaren maar weinig verbeterd

...). Mijn instelling was destijds dat eventuele bouwfouten in het totaalplaatje van het diorama zouden wegvallen.... Bij een "stand alone"-voertuig is passing veel belangrijker en ik kan me voorstellen dat jij zo'n kier, zoals ik die destijds heb laten zitten, niet zal accepteren.
Dat zie je ook bij de foto's:
Ik zeg eerlijk dat je waarschijnlijk niets aan mijn advies hebt

. Uiteindelijk leiden er meer wegen naar Rome, ik hoop dat jij de juiste vindt.
Succes!
Richard.