Platoon bustes

Hier kunt U de modellen van Uw figuren, bustes en vignettes tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

J.Prummel
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Platoon bustes

Berichtdoor J.Prummel » 4 jan, 2016 12:01

Hallo,

Was al een tijdje bezig met een serie bustes die een deel van jullie wellicht voorbij hebben zien komen op FB. Het zijn drie bustes van Mitches Militairy Models en ze tonen een vergelijking met de acteurs die de hoofdrol speelden in de Platoon film van Oliver Stone. De kwaliteit van de bustes is redelijk al vond ik zelf dat de sculpter de personages niet helemaal benaderd heeft en belangrijk is het ook niet.
Na schoonmaken en het aanbrengen van een zwarte primer laag heb ik de figuren verder geschilderd met Vallejo Model Color en Jo Sonja verf.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En tot slot de drie heren samen.
Afbeelding

Op naar een volgend project.
Groet Johanna
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Re: Platoon bustes

Berichtdoor j.w.stokkers » 4 jan, 2016 12:31

Mooi 3-luik Johanna en super strak schilderwerk. Mooie progressie en was is nu wezenlijk het verschil of goede aan Jo Sonja verf? Lees wel eens over maar wat is er zo goed aan?

Gr.JW
Afbeelding

J.Prummel
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor J.Prummel » 4 jan, 2016 13:17

Hoi JW,

Ik kende Jo Sonja verf vooral van het op doek schilderen en dat deed ik ruim voordat ik ooit een buste had geschilderd. De eerste bustes deed ik met Vallejo en tot ik zag dat bepaalde andere buste schilders ook met Jo Sonja werkten. Omdat ik toch nog een serie tubes had liggen heb ik die van stal gehaald en ben ik gaan experimenteren met een buste om te zien wat het deed. Zelf vind ik het wat op werken met olieverf lijken, al zullen anderen die met deze verf werken wellicht een andere mening hebben. Het is geen tovermiddel, er zijn die prima met Vallejo of andere merken uit de voeten kunnen en je moet iets zoeken wat bij je past. Dat is ook met kwasten bijvoorbeeld, veel mensen zweren bij Winsor & Newton kwasten terwijl ik die helemaal niet prettig vind werken en werk ik veel liever met kwasten van het met Leonardy en zo zijn er meer wegen naar Rome ;)

Groet Johanna
Laatst gewijzigd door J.Prummel op 4 jan, 2016 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....

j.w.stokkers
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Berichtdoor j.w.stokkers » 4 jan, 2016 13:29

Helder verhaal! Werk zelf het liefst, gezichten, dus wel met W&N serie 7 alleen voor kleding/uitrusting etc. werk ik dan weer met Raphael penselen. Elke gek zo'n zijn gebrek :wink: :wink: Maar ik blijf maar gewoon bij mijn Vallejo, Andrea en AK verf.

Gr. en tot gauw,

JW
Afbeelding

J.Prummel
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor J.Prummel » 5 jan, 2016 13:21

Inderdaad JW ieder zijn voorkeur en gewoon daarbij houden. Er zijn zoveel verschillen en je hoeft elkaar niet na te doen zeker als het niet werkt.
Andrea verf heb ik wel iets van, vooral de niet leger kleuren en dat is prima om mee te werken, droogt mooi mat op en dat is bij Vallejo niet altijd het geval.

André Jonker

Berichtdoor André Jonker » 5 jan, 2016 15:14

krijg zin om de dvd even op te zoeken de film te gaan kijken......
in het echt zien ze er nog beter uit dan op de foto`s trouwens....
Mat en Plat

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 13 jan, 2016 14:09

Mooi geschilderd Johanna Afbeelding

Wat is die Jo Sonja voor soort verf ?

groetje ;)
Peter
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Berichtdoor Johannes Haspels » 13 jan, 2016 19:19

Ziet er goed uit :!:
Niet vergeten om de bijbehorende tekst links op de helm van Taylor te schilderen :

When I die,
bury me
upside down,
so the world
can KISS my ass
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill

J.Prummel
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor J.Prummel » 17 jan, 2016 22:00

Hallo, krijg op een of andere manier geen meldingen vandaar wat later antwoord.

Peter, Jo Sonja is acrylverf in tube, ik gebruikte het om op doek te schilderen omdat ik niet altijd met olieverf wilde werken en via iemand anders ooit een set kreeg. Toen ik na jaren weer ging modelbouwen en op een bepaald moment een buste schilderde zat ik op internet te zoeken en vond een tutorial en zag dat ze daar Jo Sonja verf gebruikten en aangezien de verf na jaren nog prima werkt heb ik dat weer opgepakt. Zelf vind ik het prettiger werken, pigmenten zijn wat soepeler en het kwast anders, maar ja het blijft persoonlijk wat je voorkeur is. Er zijn die zweren bij Vallejo, Andrea of olieverf. Ik weet niet of ik het had gebruikt als ik het niet op voorraad had, maar dat gaat met meer dingen zo.

Frank, de tekst geloof ik wel, kan bezig blijven en daar heb ik geen behoefte aan, klaar is klaar ;)

peter van dijk

Berichtdoor peter van dijk » 18 jan, 2016 22:48

Bedankt Johanna, zal dit in gedachten houden (en misschien eens uitproberen...)

groet :D
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192

Terug naar “Twenot Fotoalbum: Figuren en Bustes”