Te koop gevraagd Hornet heads British beret

Op zoek naar iets, of juist spullen over? Hier kunt U dat regelen.
Berichten blijven tot 50 dagen na de laatste reactie staan maar worden dan automatisch verwijderd.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Arjan Wiskerke

Te koop gevraagd Hornet heads British beret

Bericht door Arjan Wiskerke » 15 sep 2019 15:08

Ik zou graag willen overnemen:

HQH04 Heads with 1940s, 1950s British Beret

HBH04 Heads wearing British tank crew beret WWII

Arjan
Anne de Jong

Re: Te koop gevraagd Hornet heads British beret

Bericht door Anne de Jong » 22 okt 2019 11:54

Hoi Arjen,

Ben ik op zoek naar de handset No2 van Hornet, op die manier wel de moeite om uit bv. Engeland Historex Agents te laten komen (en dan in een envelopje nationaal voor weinig...)

Ik hoor het wel (PB), groet,

Anne
Zeg het met...........1/35 figuren :)
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 22 okt 2019 15:44

Hallo Anne, ik heb je een pb gestuurd. Ik krijg de indruk dat de meeste Hornet hoofdjes momenteel niet meer in productie zijn en dus ook niet meer verkrijgbaar. Wellicht geldt dat laatste ook voor de Historex Agents (het woord "discontinued" doet mij het ergste vermoeden).

Groet,

Arjan
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 22 okt 2019 18:14

Op [url=http://www.hornetandwolf.com]de site van Hornet[/url] staat niks over een beëindiging van de productie, en die site is blijkbaar in augustus nog bijgewerkt.
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 22 okt 2019 20:51

"Discontinued" lijkt inderdaad te slaan op een andere Hornet product range (weet niet welke), de hoofden en handen zijn zo te zien nog wel in productie :

http://www.hornetandwolf.com/hornet_lists/headset_list.htm

Arjan
Henri van Meel

Bericht door Henri van Meel » 22 okt 2019 21:37

Naar aller waarschijnlijkheid worden de "full figures" bedoeld van Hornet / Wolf.

Die zijn al enige tijd uit productie, maar worden nog wel verkocht onder het Soverein2000 label.
Mark Day (eigenaar) heeft de mallen overgenomen van de figuren.

De hoofdjes werden onafhankelijk van de figuren door geproduceerd en er worden ook nog steeds nieuwe sets op de markt gebracht.
Eugène Pels

Bericht door Eugène Pels » 23 okt 2019 02:34

Historex Agents was afgelopen weekend op de Scale Model Challenge met (volgens mij) het volledige (bij hun op voorraad zijnde) assortiment aanwezig.

As je dat had geweten...., maar ja, zoals men zegt "As is verbrande turf".

Maar mocht je nog niet voorzien zijn, stuur ze dan eens een mailtje. Ik heb eens even op hun site gekeken, en kom beide sets tegen (onder 'Brands' -> 'Manufacturers' staan ze zowel onder 'Hornet Head Sets', als onder 'Hornet Model', waarbij onder de laatste naam zelfs nog wat van hun - discontinued - figuren te vinden zijn). Volgens mij voeren ze op hun website alleen die artikelen die ze in voorraad hebben (kleine foutjes in hun assortimentsbeheer daargelaten), en ik heb goede ervaringen met ze. Misschien kun je wat regelen zodat je kan besparen op de verzendkosten (en als je snel bent, ben je de Brexit nog voor ook :P ).

Groet, Eugene
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 23 okt 2019 07:28

Bedankt voor jullie input heren ! Soms is het ook handig om de zaken nog eens rustig te overwegen, bij nader inzien heb ik denk ik meer aan de HQH02 hoofdjes met modernere baretten. Hoofdjes zijn voor Commando's bedoeld. Verder viel mijn oog op hoofdjes met USN matrozen mutsen (voor mijn Elco PT boats en voor de Higgins PT boat die er aan zit te komen).

Groet,

Arjan
Plaats reactie