Sd Kfz 10/5 (Demag D7) Arnhem 1944

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Vincent Thelosen

Re: Sd Kfz 10/5 (Demag D7) Arnhem 1944

Bericht door Vincent Thelosen » 21 aug 2019 11:51

Hi Anne,

Merci, een compliment vergeleken te worden met Marijn van Gils en Roger! Ben ook door hen geïnspireerd, evenals door Staf Snyers en het werk van Erik en Rob en andere wat hier ook te bewonderen is. Ja misschien is mijn stijl doorgaans wel wat schoon en wellicht fris. Dat komt denk ik ook omdat ik het altijd leuk vindt een stukje natuur of een oude schuur met wat kleur op te nemen. Wellicht dat het niet accordeert met oorlog en geweld, maar het geeft van de andere kant ook een contrast aan. En er werd ook gevochten in mooie gebieden en steden. Die paradox trekt me wel aan. Denk ook aan mijn Tiger 1 dio met een pittoresk Normandisch huis in ongeschonden staat met daarnaast het beest van 56 ton ernaast geparkeerd. Alleen met mn WW1 dio heb ik echt iets desolaats willen laten zien evenals met mijn eerdere Kurland dio. Die Miniart set waar je het over hebt: zeker aan gedacht, maar ik ben bang dat het afleidt van het tafereel op de voorgrond. Denk dat ik die set of iig de paratrooper die gefouilleerd wordt met de Luftwaffe soldaat ga maken.

De Russische schuur moet ook deel worden van een dio, maar die heb ik even geparkeerd. Ben niet zo tevreden of de afwerking achterzijde en ik moet nog even kijken wat ik nog allemaal nodig heb om de Su-76 mooi te bouwen. OOTB kom ik een eind, maar o.a. de gereedschapsklemmen nog even iets op bedenken. Ben nu met de volgende dingen bezig of die gaan komen op middellange termijn:

Gebirgsjäger 1942: vignette gebaseerd op oude Dragon/Italeri kit. Figuren zijn al bijna af, dit wordt een leuk projectje.
Jp 4 Schattentarnung: keer gewoon los voertuig, wellicht simpele base gebaseerd op Ardennen.
Under the bridge: brug waar onder fundering stuk van Hetzer te zien is. Gebaseerd op absurde foto van deel JP 4 die als fundering dient onder brug ergens in Polen.
Pantherturm Berlin: ook een vignette. Heb nog een mooie Tamiya toren die voorzien is van Zimmerit, die wil ik tweede leven geven.
Sturmtiger Oberemten: dio. Zal eind dit jaar en 2020 worden. Daarna ff dio pauze, simpelweg omdat de vitrines vol raken door al het dio geweld :mrgreen: En vignettes vind ik vaak ook mooi: kort en krachtig zeg maar. Verder nog een aantal voertuigen en dio's afmaken/herstellen :D

Mijn Market Garden diorama's zullen overigens tijdens de herdenking in september te zien zijn in café-zaal De Zon te Overasselt, die aan de route ligt van de herdenkingstocht. Voor zover deze afdwaling 8)

Mvg,

Vincent
The devil is in the detail!
Vincent Thelosen

Re: Sd Kfz 10/5 (Demag D7) Arnhem 1944

Bericht door Vincent Thelosen » 09 sep 2019 08:47

Heren,

Het dio is net op tijd af. Komende week zal deze tezamen met het andere Market Garden dio twee weken lang te zien zijn in zaal De Zon te Overasselt. Het enige wat nog ontbreekt zij een paar 20 mm ammo boxen die Anne me kado heeft gedaan. :mrgreen: Foto's andere dio zie andere bericht.

Mvg,

Vincent

Afbeelding

Afbeelding
The devil is in the detail!
Plaats reactie