Hallo Bouwers en Kijkers en Lezers (m/v)
"Binnenkort meer..", zei ik nog... en intussen hebben we alweer 2 modelshows achter de rug : KmK in Mol en
Euro Militare in Folkstone. Tijd vliegt (daarom hebben we stiekum zo'n hekel aan v+++++++++n....denkik

).
Eerst effe reageren :
Rico, bedankt, enne over die sokdetails: vanwege de limieten van Photobucket,
plaats ik hier slechts de sterk verkleinde fotootjes.
Ik verzeker je dat je op de orginele plaatjes kunt zien dat de sokjes van Angorawol zijn (pluisjes gemaakt
van zééér dun gerolde putty

).
Dankjewel Ron, en doe nou maar voorzichtig met die knieën (al heb je die voor 't bouwen geloof ik niet nodig)

.
Hoi Vincent, heb je ook zo'n stapel poppetjes? Ken je Toy Story ?.......

Dio-ideetje : een groep figuurtjes die
een stukje werktafel overhoop halen....of juist rangschikken....ofof..of....
Bedankt Alex, enne : hoezo "arm 1/48 menneke" ? Déze mag alvast tróts wezen dat-ie gepromoveerd is
naar de 1/35 Klasse.......... 1/35 Rules

.....

.
Robert bedankt,....... en ten tweede : ik héb helemaal geen snor

.
Martin, danku vriendelijk beleeft voor uw briljante onderschrift bij de poppetjesfoto !
Ik lag letterlijk krom achter m'n toetsenbord.....een physiotherapeut zou toch beter moeten weten....
Bedankt Eelke
Tot zover de reacties op de reacties...
O ja, vóór ik 't vergeet : Zó hoort 't dus....
Okee dan, de opwaardering van dit topic nu.
Omdat ik het leuk vind, te laten zien hoe iets tot stand komt, (en er over een figuurtje doorgaans niet zoveel
te melden valt), zal ik hier wat uitgebreider aandacht besteden aan de conversie-bezigheden .
Heb gedacht om een apart Gentle Giant Figuren topic te starten ??
Al zal ik hier alle figuren laten zien, niet allen zullen ze van top tot teen uitgelicht worden.
Als u een vraag heeft over het getoonde, of juist het níét getoonde ?

Stel maar, en ik zal m'n best doen
om te antwoorden.
Het etende jochie van Preiser heeft nieuwe schoenen.... AndreaSculp over de oude (te kleine), en na uitharding
schuren en vijlen. Met scriber de zool ingekrast. (kraag en revers had-ie al, maar zijn ook van AndraSculp)
Het idee van Eric Reits betreffende een zeepkist : leuk idee, maar te afleidend. En dus werd de zeepkist een soort van
bolderkarretje.....met 2 vrouwen + 1 kind erbij...dus eerst karretje bouwen. (heel leuke scratchbuild oefening, want : is simpel
ontwerp, goedkoop, je mag hier een steekje laten vallen).
En dan moest er personeel bij het karretje.
Ik hád al eerder een vrouw samengesteld uit delen van 3 figuren, maar wist me niet goed raad met haar houding (niet goed doordacht).
Ze komt ook wel een beetje bodybuilderachtig over (bijzonder geschikt type om een karretje te trekken..

)
Ik kon haar goed voor 't karretje spannen echter, vanwege haar linkerarm. En met de andere dame en haar jochie krijg je dan
zoiets als dit :
Maar nu slaat die rechterarm nergens meer op (daar had ik oorspronkelijk een tas met een zware pan in gepland, maar die staat
nu uiteraard in het karretje) Verderop meer daarover.
Moeder en kind + karretje.... moeder is van MK35 (Woman pushing landau F101) handen 90º gedraaid. Jochie van ModelVictoria.
Mama pákt jong, of mama gééft iets ? .....maar haar hoofd kijkt naar rechts....??
Mama moest iets geven....een beertje ! Maar hoofdstand klopt dan niet :
En jochie klopt ook niet zo (als-ie tenminste het karretje in moet..)
Dussssssss......(voetje heeft overigens niets met conversie temaken.......was afgebroken

)
Moeder haar hoofd afgezaagd en rechtgezet + iets naar beneden.... en dan gaat het er zó uitzien :
Scháttig, niet?
Extra plaatje ( zie je hoe slecht zichtbaar de details worden door de resinkleur? Het zijn in weze dezelfde mennekes...)
en hoe slordig het broekje afgewerkt is...ik zal wel in een fastforward stemming geweest zijn
Sofar sogood...... maar nu weer de mevrouw vóór het karretje. In samenhang met haar reisgezel (die goed aangekleed is) klopt
de kleding niet echt meer (ik weet 't, alles is mogelijk...) en die rechterarm heeft een geschikte actie nodig.
Hier zie je oplossingen. Een stevige jas en een hond die even de banden aanhaalt met een oude bekende.
Gezien de actie in de arm zal uiteindelijk het touw (hier looddraad) wat strakker komen te staan.
De jas is gedaan met MagicSculp en de knoop met flapjes van de hoofddoek met AndraSculp. De onderste helft
van de jas moet er nog op en de volgende aflevering laat ik in detail zien hoe ik dat gedaan heb.
Nu eerst nog een vervolgje op het karretje+2vrouwen+1kind+1hond+1brandkraan : één van het bokjespringende duo van Andrea.
Het herplaatse hoofdje met nieuwe nek :
En toen de knie en de handjes ook met MagicSculp weer in vorm gebracht.
En zo krijgen de figuranten stuk voor stuk een rol in het verhaal (al moeten figuranten écht figuranten blijven).
Volgende keer een klein SbSje over een stukje putty-en en ik heb weer een 1/48 figuur kunnen overhalen oom mee te doen aan
dit schier eindeloze topic (men zegt dat 't wel 2025 kan worden, ja écht......).
Ik dank u voor uw aandacht en de reacties ! tot de volgende keer.....
Veel bouw-, kijk- en leesplezier, en een groet die vrolijk is

,
Peter