Gentle opstekertje 08-08-2012

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Corné van Delen

Re: the Gentle Giant....Updeetje 4 sept

Bericht door Corné van Delen » 5 sep, 2010 16:29

Ha Peter,

Dat noem ik nog eens goed bezig!
Gelukkig dat je het geluk in de modelbouw weer teruggevonden hebt, want dit projectje was echt aan een update toe :)
Trouwens dat terugsculp projectje gaat ook de goede kant op.
En die kinderen..ja, hoe krijg je het zo snel voor elkaar?? Vertel Vertel....want in de toekomst moet ik er misschien ook nog wel eens een paar doen :twisted:
Oh ja, ik mis wel een figuurtje! Eentje die onder de motorkap van een blitz staat te rommelen....of is dat nu ineens een Famo geworden :lol:
Succes er weer mee...
See you soon

Corné
Martin Hiskemuller
Contacteer:

Bericht door Martin Hiskemuller » 5 sep, 2010 18:25

Corné van Delen schreef:
Oh ja, ik mis wel een figuurtje! Eentje die onder de motorkap van een blitz staat te rommelen....of is dat nu ineens een Famo geworden :lol:

Corné

OEPS....!!!!
PE-ter v. Stiph0ut
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Re:Gentle Giant-Update 33 Augustus-reactie

Bericht door PE-ter v. Stiph0ut » 5 sep, 2010 21:09

peter van dijk schreef:Afbeelding
Bloody hell Peet, zie je dan niet dat die rechter een vermomde Engelse piloot die is neergestort in bezet gebied?!

:D

tja... Ptr
There are three side-effects of acid: enhanced long-term memory, decreased short-term memory... and i forgot the third.

-- Timothy Leary
Martin Hiskemuller
Contacteer:

Re: Re:Gentle Giant-Update 33 Augustus-reactie

Bericht door Martin Hiskemuller » 5 sep, 2010 21:58

PE-ter v. Stiph0ut schreef:
peter van dijk schreef:Afbeelding
Bloody hell Peet, zie je dan niet dat die rechter een vermomde Engelse piloot die is neergestort in bezet gebied?!

:D

tja... Ptr
:roll: En die hebben ze dan vergeten te vertellen dat de oorlog voorbij is!!!! De titel: Gentle Giant...de subtitel is: "Essen 12 Mai 1945!!!"
Maar je hebt gelijk; enige manlijke trekjes heeft ze wel...
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 6 sep, 2010 5:39

vergeet het puntje achter de 12 in je sub-titel niet --> " Essen 12. Mai 1945" :wink:
Ik spreek überhaupt maar een woord Duits....
EricReist

Bericht door EricReist » 6 sep, 2010 9:13

Een geweldige serie kinderen, groot en klein. Ik meen er ook meteen allerlei bekende gezichten in te zien, van Van Agt junior tot een rennende Wouter Bos...

Wellicht kun je er een paar 'aparte' kinderfiguurtjes of een eastern egg toevoegen die alleen opvallen voor de oplettende kijkertjes; een jonge Heino (wit haar, zonnebril), een Dik Trom achtig figuur (of Billie Turf), een modern Tshirt (met bv pacman), een mobieltje in de hand... subtiel... of juist een verdwaasd, betraand Hitlerjugend ventje die 'aus der Traum' is (al zal die op 12 mei geen compleet uniform meer aanhebben)

of die zeepkist van die Ebay-foto scratchen en ernaast zetten, rennen die twee knapen daar achternaan...

Eric
Afbeelding
peter van dijk

Re: the Gentle Giant....reacties enUpdeetje 11 sept

Bericht door peter van dijk » 11 sep, 2010 22:12

Goedemiddag dames en heren,

bedankt voor de suggesties ! Bruikbaar en het geeft de fantasie een duwtje :roll: :D .
Martin : 18x18x18x18:2 bedoel je zóiets ?? plaatjes zeggen meer dan wiskunde :wink: .............

Afbeelding

@ Roger : Bedankt Roger, en wat betreft de kids : inderdaad, je zult er géén meer vinden.... neenee.....
.zoekt niet verder....ze zijn allen HIER :shock: .

@Bruce : Leuke suggestie :idea: , wordt intussen aan gewerkt (ook een conversie van een Preiser pupke).

@Martin :
Alle oude kinderspelletjes zijn leuk om uit te beelden; hoepelen met een oude velg van een sdkfz 251, blinddoekje van splitterpatroonstof bij het blindemannetje spelen, in plaats van bikkelen kunnen ze met oude blindgangers jeu d boule spelen...
je kunt het zo gek niet verzinnen...en natuurlijk militairtje spelen met veel te grote helmen...
maar als er eten uitgedeeld wordt zal de prioriteit waarschijnlijk bij de Gentle Giant liggen.....
Martin, wil je m'n spindoctor worden ? :mrgreen: goeie.. :idea:

@Herman : Bedankt man, al miste ik de interactie van kind met stilstaand vehikel....

@Corné : Bedankt, enne...hoe ik die figuurtjes zo vlot gekleurd heb ? Heb ik gedaan met de nieuwe Civilian Wash van Mig 8) .
Recept : donkergrijs primer >> Humbrol basiskleuren (huid en kleding) >> huid met Winsor&Newton olieverf.
De kleine kindergezichtjes hebben minder kenmerken om te schilderen, of ik bedoel dat de kenmerken eenvoudiger zijn :roll: snappie :wink:
En die Blitz Bube was de éérste van alle figuren waarop ik m'n penseeltjes liet warmkwasten. Het manneke is bijna gereed 8) .

@PE-ter :
:lol: :lol: :lol:
Sheisse macrofotografie...... ik dacht : metwatputtytoverikdatfiguurtjevanHerrFlickzóomtoteenHelga........maar jullie hebben ook álles door :twisted: .

@Jan :....................... :wink:

@Eric : ja grappig die gelijkenissen :lol: Easter Egg is onvermijdelijk,voor mij verplichte kost bijna :wink: .
Heb reeds ideetje, maar dat verklap ik nog niet....

DE UPDATE (WAAR 'T EIGENLIJK OVER HéBBEN DUS.......)

Erg leuk om met de figuurtjes bezig te zijn :P
Nu ben ik o.a. bezig met een etend kind, waar ik een 1:48 figuurtje van Preiser voor gebruik.
D.m.v. krassen, snijden, schuren, een beetje putty, en een koppie van Hornet wordt een 1:48 officier een 1:35 knul.
En voor ± 1 tientje heb je 2 doosjes van die mennekes : 25 stuks met veel extra armen en hoodfjes.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En nu zijn er ook aantal moeders op komen dagen en zijn na veel werk (detail ophalen, luchtbelletjes dichtputty-en, huid gladschuren) gereed voor
de 1e primerlaag. Van een kleine conversie heb ik hier een SbSje. De omlaaghangende arm vond ik niet spannend genoeg, dus een ander armpje opgescharreld.
Andra Sculp is de gebruikte putty, het koperdraad is 0,6mm en de puttytools waren déze :
Afbeelding

Afbeelding

2. Poseren van de delen, en dan verzekeren met dunne superlijm.
3. Onder- en bovenarm afgeschuind (beter vóóraf doen) en ingekrast om de putty wat grip te geven.
4. Eerste opvulronde om de arm solide te maken. Deze 1e portie moet nu harden.
Afbeelding

5./6. Van schouder af naar beneden toe, een kledinglaag op de arm opbouwen. Ikzelf doe dat met kleine toefjes putty.
Het maken van een mouw-uiteinde : rol balletje of kort sliertje >> druk het zacht op de mouw >> werk het rond de arm, en voila...
Afbeelding

7. het andere eind van de putty laten overlopen op de arm. Teveel putty kan voorzichtig weggestoken worden.
8. Wanneer de putty iets taaier wordt heb ik met het koperen puttytool het oppervlak voorzichtig gladgewreven (vochtig of vettig houden!).
Afbeelding

9./10. Plooien erin met de metalen puttytool.
11. Met vochtig(of vettig) nylon rond #2 penseel alles mooi glad gepenseeld.
12. Na complete uitharding, het geheel met fijn waterproof schuurpapier extra glad geschuurd (is bijna polijsten..)
Afbeelding

Tenslotte (voor deze keer)... een plaatje van een groepje vrouwen.
De linker Nemrod vrouw is aangepast om bij de baby aan te sluiten (linkerarm en hoofdstand).
Het Victoria jochie heeft hier nog de ruwe opzet van putty rond de voetjes (inmiddels zijn de schoentjes met droogschuren in model gebracht).

Afbeelding

Ben intussen al weer wat verder, maar dat komt dan zeer binnenkort...(er zijn wat foto's in m'n hoge hoed gevallen.... 8) :roll: :mrgreen:) .

Dank voor jullie belangstelling en reacties ! Vrolijke groet :D
Peter
Laatst gewijzigd door peter van dijk op 26 aug, 2015 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
R. Goorts

Re: the Gentle Giant..figuur Updeetje 11 sept

Bericht door R. Goorts » 11 sep, 2010 23:00

Tja,

valt me dan toch weer tegen,

bij de vrouw van model victoria, die met de bébé op de arm,
daar had ik toch minimaal verwacht dat je de sokjes dusdanig had gedetaileerd dat je de steken kan zijn van danwel het haken, danwel het breien... :wink:

Je bent lekker bezig en ik mag het graag zien,
op dit punt is het al meer dan geslaagd, net als de BR van Kanne,
of je het nu ooit af maakt of niet,...

Het stemt de bouwer vrolijk,
ondanks het feit dat hij het zelf niet kan,
dus,

een vrolijke groet,

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”
Ron van Wiggen

Bericht door Ron van Wiggen » 12 sep, 2010 9:22

Ik blijf het een schitterend en verfrissend thema vinden!

Petje af, jas uit en knieval makend!
Op de werktafel; Italeri "Armed pick up" 1/24
Shelfqueens; Sd.Kfz. 250/3 Nordland Division, Letland 1944 - M3A1 "Onze jongens, 1959" - Tiger 1 Ausf.E

http://scalemodelling-by-ron.blogspot.se/
Vincent Thelosen

Bericht door Vincent Thelosen » 12 sep, 2010 11:57

Heel goed Peter, al heb je het pas in 2025 af, het blijft heel interessant dit alles te volgen! :D Die foto met pupkes die in een grote doos terecht zijn gekomen komt me bekend voor :wink:
The devil is in the detail!
Alex van de Wetering

Bericht door Alex van de Wetering » 13 sep, 2010 11:39

Wederom mooi werk, Peter. Vooral erg leuk om te zien hoe creatief je met de figuurtjes bezig bent........ en een prachtige uitleg.

arm 1/48 menneke....

Alex
Afbeelding
Robert Crombeecke
Contacteer:

Bericht door Robert Crombeecke » 13 sep, 2010 12:07

Damn Peet,

dat zijn toch wel übervette zaken die je hier ff post. Respect hoor.
Heb zelf tijden geworsteld met het omkatten van enkele figuren, waaronder kinderen. Valt niet mee.
Maar goed, een beetje talent helpt natuurlijk wel mee, dus dat zit bij jou wel snor.
Pluk de dag, maar laat wat hangen voor morgen!
http://www.scalemodelchallenge.com
Martin Hiskemuller
Contacteer:

Re: the Gentle Giant....reacties enUpdeetje 11 sept

Bericht door Martin Hiskemuller » 13 sep, 2010 20:03

peter van dijk schreef:

Afbeelding
Is die ene gast nu met zijn moeder aan het bellen om te zeggen dat het helemaal niet allemaal zo rustig is aan het westelijk front...???

vrolijke groetjes,
Martin
eelke warrink

Bericht door eelke warrink » 14 sep, 2010 21:42

De creativiteit springt weer van mijn scherm, Peter. Prachtig werk. Dat 1:48 figuur is prima geschikt als kind in 1:35.
peter van dijk

Re: the Gentle Giant..figuur Update 21 sept

Bericht door peter van dijk » 21 sep, 2010 1:05

Hallo Bouwers en Kijkers en Lezers (m/v) :D

"Binnenkort meer..", zei ik nog... en intussen hebben we alweer 2 modelshows achter de rug : KmK in Mol en
Euro Militare in Folkstone. Tijd vliegt (daarom hebben we stiekum zo'n hekel aan v+++++++++n....denkik :mrgreen: ).

Eerst effe reageren :

Rico, bedankt, enne over die sokdetails: vanwege de limieten van Photobucket,
plaats ik hier slechts de sterk verkleinde fotootjes.
Ik verzeker je dat je op de orginele plaatjes kunt zien dat de sokjes van Angorawol zijn (pluisjes gemaakt
van zééér dun gerolde putty :shock: ).

Dankjewel Ron, en doe nou maar voorzichtig met die knieën (al heb je die voor 't bouwen geloof ik niet nodig) :wink: .

Hoi Vincent, heb je ook zo'n stapel poppetjes? Ken je Toy Story ?....... :idea: Dio-ideetje : een groep figuurtjes die
een stukje werktafel overhoop halen....of juist rangschikken....ofof..of.... :P

Bedankt Alex, enne : hoezo "arm 1/48 menneke" ? Déze mag alvast tróts wezen dat-ie gepromoveerd is
naar de 1/35 Klasse.......... 1/35 Rules :twisted: ..... :wink: .

Robert bedankt,....... en ten tweede : ik héb helemaal geen snor :lol: .

Martin, danku vriendelijk beleeft voor uw briljante onderschrift bij de poppetjesfoto !
Ik lag letterlijk krom achter m'n toetsenbord.....een physiotherapeut zou toch beter moeten weten.... :lol:

Bedankt Eelke :D

Tot zover de reacties op de reacties...
O ja, vóór ik 't vergeet : Zó hoort 't dus.... :wink:
Afbeelding

Okee dan, de opwaardering van dit topic nu.
Omdat ik het leuk vind, te laten zien hoe iets tot stand komt, (en er over een figuurtje doorgaans niet zoveel
te melden valt), zal ik hier wat uitgebreider aandacht besteden aan de conversie-bezigheden .
Heb gedacht om een apart Gentle Giant Figuren topic te starten ??
Al zal ik hier alle figuren laten zien, niet allen zullen ze van top tot teen uitgelicht worden.
Als u een vraag heeft over het getoonde, of juist het níét getoonde ? :roll: Stel maar, en ik zal m'n best doen
om te antwoorden.

Het etende jochie van Preiser heeft nieuwe schoenen.... AndreaSculp over de oude (te kleine), en na uitharding
schuren en vijlen. Met scriber de zool ingekrast. (kraag en revers had-ie al, maar zijn ook van AndraSculp)
Afbeelding

Het idee van Eric Reits betreffende een zeepkist : leuk idee, maar te afleidend. En dus werd de zeepkist een soort van
bolderkarretje.....met 2 vrouwen + 1 kind erbij...dus eerst karretje bouwen. (heel leuke scratchbuild oefening, want : is simpel
ontwerp, goedkoop, je mag hier een steekje laten vallen).

Afbeelding

Afbeelding

En dan moest er personeel bij het karretje.
Ik hád al eerder een vrouw samengesteld uit delen van 3 figuren, maar wist me niet goed raad met haar houding (niet goed doordacht).
Ze komt ook wel een beetje bodybuilderachtig over (bijzonder geschikt type om een karretje te trekken.. :wink: )
Afbeelding

Ik kon haar goed voor 't karretje spannen echter, vanwege haar linkerarm. En met de andere dame en haar jochie krijg je dan
zoiets als dit :
Afbeelding

Maar nu slaat die rechterarm nergens meer op (daar had ik oorspronkelijk een tas met een zware pan in gepland, maar die staat
nu uiteraard in het karretje) Verderop meer daarover.

Moeder en kind + karretje.... moeder is van MK35 (Woman pushing landau F101) handen 90º gedraaid. Jochie van ModelVictoria.
Mama pákt jong, of mama gééft iets ? .....maar haar hoofd kijkt naar rechts....??
Mama moest iets geven....een beertje ! Maar hoofdstand klopt dan niet :
Afbeelding

En jochie klopt ook niet zo (als-ie tenminste het karretje in moet..)
Dussssssss......(voetje heeft overigens niets met conversie temaken.......was afgebroken :mrgreen: )
Afbeelding

Moeder haar hoofd afgezaagd en rechtgezet + iets naar beneden.... en dan gaat het er zó uitzien :
Scháttig, niet? :wink:
Afbeelding

Extra plaatje ( zie je hoe slecht zichtbaar de details worden door de resinkleur? Het zijn in weze dezelfde mennekes...)
en hoe slordig het broekje afgewerkt is...ik zal wel in een fastforward stemming geweest zijn :shock:
Afbeelding

Sofar sogood...... maar nu weer de mevrouw vóór het karretje. In samenhang met haar reisgezel (die goed aangekleed is) klopt
de kleding niet echt meer (ik weet 't, alles is mogelijk...) en die rechterarm heeft een geschikte actie nodig.
Hier zie je oplossingen. Een stevige jas en een hond die even de banden aanhaalt met een oude bekende.
Gezien de actie in de arm zal uiteindelijk het touw (hier looddraad) wat strakker komen te staan.
De jas is gedaan met MagicSculp en de knoop met flapjes van de hoofddoek met AndraSculp. De onderste helft
van de jas moet er nog op en de volgende aflevering laat ik in detail zien hoe ik dat gedaan heb.
Afbeelding

Nu eerst nog een vervolgje op het karretje+2vrouwen+1kind+1hond+1brandkraan : één van het bokjespringende duo van Andrea.
Afbeelding

Het herplaatse hoofdje met nieuwe nek :
Afbeelding

En toen de knie en de handjes ook met MagicSculp weer in vorm gebracht.
Afbeelding

En zo krijgen de figuranten stuk voor stuk een rol in het verhaal (al moeten figuranten écht figuranten blijven).
Volgende keer een klein SbSje over een stukje putty-en en ik heb weer een 1/48 figuur kunnen overhalen oom mee te doen aan
dit schier eindeloze topic (men zegt dat 't wel 2025 kan worden, ja écht......).

Ik dank u voor uw aandacht en de reacties ! tot de volgende keer.....
Veel bouw-, kijk- en leesplezier, en een groet die vrolijk is :D,
Peter
Richard Cramer
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot

Re: the Gentle Giant..figuur Update 21-09-2010

Bericht door Richard Cramer » 21 sep, 2010 7:05

Ha die Peter,

Ik hoop dat ik tzt dit dio live op de bouwavond mag bewonderen, maar gezien de hoeveelheid werk en detail die je er in stopt zal dat wel ergens in 201... zijn...

FF serieus: ik bewonder je creativiteit aangaande de figuren: hoe je door andere poses en door minieme sculptverschillen (dubbele woordwaarde) geheel nieuwe figuren creëert. Wanneer ik de foto's zie denk ik dat je de tijdsgeest goed getroffen hebt.

Vraagje: waar is het diorama gesitueerd? Duitsland? Na de oorlog en zo ja, hoe lang? Ik vroeg me dit af omdat er veel (verborgen) humor in de figuren zit: de "haasje over-kinderen", de plassende hond... Hoewel.... het kan ook aan je Anchora-wollige taalgebruik liggen dat ik een glimlach af en toe niet kan onderdrukken.

Toch ook een paar puntjes van aandacht:

- In close-up is bij sommige geschilderde figuren goed te zien dat ze met sculpt bewerkt zijn. Zit die verf er alleen maar op om een idee te krijgen van hoe het moet worden of zijn de figuren af? In dat geval zou ik sommige toch eens nalopen met een fijn schuurpapiertje/glasvezel-pen o.i.d.

- Op de laatste foto blijkt dat het ventje voor zijn leeftijd wel héél grote kolenschoppen heeft. Ik zou deze handen toch iets verfijnder maken (alsof ik aan zoiets zou beginnen :roll: ...).

Werk je momenteel alleen aan de figuren of is er ook progressie bij de Famo en het diorama? Zelf kijk ik het meest uit naar een update van het dio.

Bij leven en welzijn zie ik je de dertigste :) .

groeten, Richard.

edit: ik lees net nog even dat het 2025 wordt voordat het dio klaar is. Zouden we dan nog steeds bij elkaar komen met de bouwavond?
Only the dead have seen the end of war...

In Flanders fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead.
Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.
Corné van Delen

Bericht door Corné van Delen » 21 sep, 2010 11:29

Ha Peter,

Gelukkig ben je weer lekker bezig! Wat een progressie..UNBELIEVABLE!!!
Ziet er erg goed uit. Misschien vrijdag even meenemen??

1 aandachtpuntje: de achterkant van de bolderkar is open, terwijl het kind er nu uitgepakt wordt door de vrouw.
Er van uit gaande dat het kind kan lopen...was hij er al lang uit gevlucht denk ik dan..want er staat eten op straat :-)

Succes met de vorderingen..

Grtz,
Corné
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 21 sep, 2010 15:30

Hoi Richard :D
Ik zal de 30e wat meenemen. Van een diorama is nog weinig te zien.... kep nog niet eens een grondplaat :mrgreen: .
En ook al hebben we het met z'n allen (jaja, ik ook) over het jaar tweeduizendverweg, het is serieus de bedoeling
om het af te hebben voor EuroMilitare 2011. En dat is zeer goed mogelijk (mits ik iets minder dagdroom tijdens werktijd :oops: ).
Bedankt voor je complimentjes :D en dan nu je vraag : Het is gesitueerd in de stad Essen, een paar dagen ná de capitulatie.
De sfeer is dan ook van de opgeluchte soort. Vrolijkheid heeft weer een kans, ook al is de misère niet voorbij.
En kinderen blijven kinderen, ook al zijn ze getekend door de gebeurtenissen. (op pagina 1 staat ook iets over het verhaal).

Heden ten dage is het tijdperk van de figuurtjes ja, maar dat is voornamelijk om even met wat anders bezig te zijn.
Binnenkort ga ik achter een grondplaat aan, en dan even opnieuw een mock-up en een vernieuwd plan de campagne.

Je aandachtpuntjes :
De zichtbare sculptsporen : is soms slordigheid :oops: , maar soms ook, valt dit pas op door het schilderen,
of door de macrofotografie. Waar nodig werk ik dit nog af. Sommige onafgewerktheidjes vallen in realtime echt niet op 8) .
De geschilderde figuren hebben nu enkel een basislaag (behalve een aantal gezichten en ledematen). Als ik eerder geweten had
om het haasje-over jochie te gebruiken voor de brandkraan, had ik wel effe gewacht met schilderen.

De kolenschoppen van de paalzitter : was mij niet opgevallen......... in mijn ogen vind ik ze niet overdreven groot eigenlijk,
maar wel wat grof. Ik zal er nog eens goed naar kijken, en een beetje afslanken met schuurpapier is zo gebeurd.
Bedankt voor de feedback !

Ha Corné :D dankjewel ! en wat je aanstipt betreffende de bolder-tailgate : Je hebt gelijk..... m'n gemakzucht had al
een verklaring (lees : smoesje) doen opborrelen, maar nu besef ik dat de achterkant afsluitbaar moet worden.
Met een stukje kippengaas of een kettinkje of een houten schotje.... komt in orde...
Bedankt voor het meedenken !

Vrolijke groet :D
Peter
Martin Hiskemuller
Contacteer:

Bericht door Martin Hiskemuller » 21 sep, 2010 20:09

Je bent weer geweldig bezig geweest gedurende onze afwezigheid... blij te lezen dat je voor Euro 2011 een target hebt gezet...we hebben nog net niet gereserveerd maar ik begrijp dat het weer een driepersoonsfeestje...(en met de mannen van Zutphen en Eindhoven is het al helemaal geweldig)
vrolijke blije groeten,
Martin
Frank Langeler

Bericht door Frank Langeler » 24 sep, 2010 21:05

Hoi Peter,

Heb met veel belang en respect all detailfotootjes van je GG projectje downgeload. Aangezien ik zelf ook een famootje op stapel heb staan maar dan, natuurlijk in een andere setting. Op een gegeven moment noem je dat je je referentieboeken ten alle tijden klaar hebt liggen, Welke boeken gebruik je hiervoor en heb je event. isbn nummertjes?? Zou het zeer op prijs stellen.

gr. Frank
Catch 22

I was crazy and could be grounded. All I had to do was ask; and as soon as I did, I would no longer be crazy and would have to fly more missions. I would be crazy to fly more missions and sane if I didn't, but if I was sane I had to fly them. If I flew them I was crazy and didn't have to; but if I didn't want to I was sane and had to. Yossarian was moved very deeply by the absolute simplicity of this clause of Catch-22 and let out a respectful whistle.
"That's some catch, that Catch-22," Yossarian observed. "It's the best there is,"
Plaats reactie