E10 Speedbuilt. AOW

Een forum waar U on-line Uw modellen van militaire voertuigen en diorama's kunt tentoonstellen.

Moderators: Richard Cramer, Alex van de Wetering, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Kanne Berends

Bericht door Kanne Berends » 03 dec 2007 20:06

Hoi Robert,

héél erg origineel moet ik zeggen! "De Stijl" is één van mijn favoriete kunststromingen en ik had echt nóóit verwacht dat hier eens terug te zien.
Over Kunst gesproken: ik heb er wat over na zitten denken of dit nou een Mondriaan zou zijn of een Doesburg: Mondriaan ging uit van wit, zwart en de primaire kleuren en maakte uitsluitend gebruik van verticale en horizontale lijnen (hoewel je daar wat dat betreft over kunt discussiëren naar aanleiding van "Broadway Boogie-Woogy"). Doesburg zag diagonale lijnen wel als elementair, evenals Bart van der Leck.

Maar goed, ik zei het al, geweldig idee!

Groet,

Kanne
Ook stilte maakt deel uit van muziek
Roel van Essen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Roel van Essen » 03 dec 2007 20:10

Dit is humor! :lol:

Mondriaan past wel bij dit karretje: Geen overbodige liflafjes, gewoon rechttoe-rechtaan.

Rubens past weer bij een Char B. Lekker volumineus; "The Madonna with the big boobies" :wink:

Wellicht een Picasso-design voor de Russische T32MII?
Lekker chaotisch...
:wink:
Met een TOW kan je ook aankloppen...
Roel
Marc Brandes
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Marc Brandes » 03 dec 2007 20:20

Dit van Wikipedia:
"Pieter Cornelis Mondriaan (Amersfoort, 7 maart 1872 - New York, 1 februari 1944)"

Qua tijd, is Mondriaan dus zeker gepast!

Robert, wat dacht je van een ondergrond in de vorm van een schilderij waar de E10 een onderdeel van vormt?

Je zou ook nog de Stug III G met "Picasso camo" (zie Panzer colors) als achtergrond kunnen gebruiken, met als titel "Baas boven baas"...
Groeten,

Marc

"A black cat crossing your path signifies that the animal is going somewhere."

Groucho Marx
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 03 dec 2007 21:48

Uitgeschakeld langs de kant van de weg. Twee feestende Amerikanen erbij en noem het geheel "Victory Boogie Woogie".
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 03 dec 2007 22:05

Ola Gasten

Ik had nooit verwacht dat zoiets zoveel reacties zou krijgen. Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle replies.

@ Jesse
Merci voor de complimenten.
Over het diootje met een schilderdoek erin verwerkt. Peter gaf ook al zoiets aan en ik ben er nog steeds over aan het denken en zo langzamerhand begint er daar wel een beeld van te vormen hoe ik een schilderij kan laten overlopen in een diorama.

@ Jan
Ik had eerlijk nooti verwacht dat dit zoveel reacties zou opleveren. Hoewel jou uitleg over de overspray heel sterk is... Heb ik hem vanavond al weggewerkt overal. Hij is nu helemaal mooi strak.
Je hebt onze sport tenminste verheven tot een ware kunst moet je maar denken.
Ik weet niet of ik met dit project nu echt wat toegevoegd heb aan de hobby. De eigenaar van de Lokale hobby toko dacht dat ik gek was toen ik het hem vertelde... Wel lekker gek :lol: :lol:

@ Martin
Het is grappig dat je die MAUS opnoemt want daar begon het eigenlijk mee. Het originele idee was om en Maus te kopen en daar een Mondriaan op te spuiten. Maar ik kon destijds geen maus te pakken krijgen. En dus ging het idee de koelkast in. Het kwam eigenlijk weer op toen ik de E10 in het modelbouwnieuws tevoorschijn zag komen.

@ Boris
Merci voor de complimenten. Is dat een goed of een slecht iets een "Blokker" tintje? :lol: :lol: Ik zit nog te denken of ik er een figuur bij doe. Ik moet nog gaan bedenken of het past in het ondergrondjes idee dat zich in mijn hoofd aan het vormen is.

@ Kanne ook jij bedankt voor de lovende woorden.
Over het feit of het een Mondriaan is of een Doesburg. Het is een mondriaan maar dan op zijn kant, dus diagonale lijnen. Ik heb van internet een plaatje geplukt die ik gebruikt heb als inspiratie en eerst had ik alles Verticaal en Horizontaal afgeplakt maar dat zag er niet zo cool en speels uit. zodoende is het begonnen.

@ Roel
LOL een art tanks groupbuilt eens iets anders als niemand kan kiezen.

@ Marc
wat dacht je van een ondergrond in de vorm van een schilderij waar de E10 een onderdeel van vormt?
Dit is momenteel exact wat er aan het groeien is in mijn hoofd. Een schilderij wat overloopt in een 3D diorama. Men alleen nog even een het bedenken hoe ik die overgang goed ga maken.
Ik moest even de Picasso Stug opsnorren in dat panzer colors boek maar dat is inderdaad ook wel een aparte camo. Plaatje van gevonden op Internet. weet verder niet wie het gescand heeft
http://www.finescalegallery.com/v/refer ... o.jpg.html
Wel superorigineel als je dan toch naar het slagveld moet met je tank dan wel mooi :lol: :lol: :lol:

Nogmaals mensen bedankt voor de reacties en lovende woorden. More to come.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker
"Wees niet onverstandig, haastig of voortvarend; alles sal regkom, as ons almal ons plig doen".

En het is inderdaad waar..... Ik ben ook god niet
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 03 dec 2007 22:12

Niels Henkemans schreef:Uitgeschakeld langs de kant van de weg. Twee feestende Amerikanen erbij en noem het geheel "Victory Boogie Woogie".
LOL Niels dat is wel een heel grappig idee. Probleem is alleen dat ik meer vlakjes moet maken en er allemaal stukjes tape op terug moet plakken om hem niet afgemaakt te maken :lol: :lol: :lol:
"Wees niet onverstandig, haastig of voortvarend; alles sal regkom, as ons almal ons plig doen".

Kanne Berends

Bericht door Kanne Berends » 03 dec 2007 22:21

Hallo Robert,

Niels heeft inderdaad de spijker op zijn kop geslagen! Het verschil tussen Broadway Boogie Woogie en Victory Boogie Woogie (in die volgorde):

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij hoef ik verder niks meer te zeggen toch? Wil je toch iets meer weten, kijk dan hier

Groet,

Kanne
Robert Blokker

Bericht door Robert Blokker » 04 dec 2007 20:04

Ola Kanne

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je foutje eerst niet eens opgemerkt had. Ik zag Boogie Woogie en nam eigenlijk meteen aan dat het om Victorie Boogie Woogie ging. Dat Broadway miste ik helemaal.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Kanne Berends

Bericht door Kanne Berends » 05 dec 2007 01:17

:lol:
Ik ook niet :wink:

Groet,

Kanne
Plaats reactie