@ erik-jan; Und zo ist das dan ook maal wieder...
Updatje! 'k Zit niet geheel stil met dit projekt... Andere dingen tussendoor he...
De Tamiya kit is weliswaar (bijna) zo te bouwen, maar ik zal ik niet zijn als ik niet een hoop detailwerk zie wat ik op de kit mis cq niet 'mooi' is...
Dus uitpluizen over hoe en wat en waar en al het kleine grut ertegenaan plakken, zie hieronder resultaat. Het lijkt niet veel, maar kost enorm veel tijd...
Allereerst het onderstel gemodificeerd, om het geheel een beetje bewegelijk te maken en zo meer aan de ondergrond aan te kunnen passen.
Voor de (Sherman) onderstel-experts; Ja, is niet geheel naar origineel werking maar 'werkt' wel

(Ja, kon ook die van Tasca eronder gooien, vin'k zonde als alles onder der blubber komt...)
Plaatje daadje, achterste bogie ongemodificeerd.
En de rest van de details. WIP. Veelal gebruik gemaakt van een Aber PE setje met ook de loop van dit merk. .50cal overigens van Tasca, een echte aanrader vwb detail (

) (kon het niet laten er wat aan toe te voegen...) Enkele 'lussen' missen op de toren, hoort ook zo; komt bepakking op dus zie je niet
Uhja, naad nog even van de twee torenhelften wegwerken....

Granaat van 3'' gun AFV club, zit los ivm verfwerk en er komen er nog meer
Gereedschap is een mengeling van Tamiya, Dragon en Tasca.
Datgene wat niet gemonteerd is wordt pas gemonteerd na de verfbeurt; oa de spanwielen ivm in te stellen trackspannig (heel goed Tamiya!), nieuwe (doorzichtige) peri's met klepjes (niet zo goed Tamiya...) hier en daar nog een riempje, ijs'pads' van Academy (want meneer Tamiya levert dit aan een (1!) stuk met het rek... en nog wat klein spul...
Op naar de spuiterij en dan 't veld in (=weatheren)...
Gr Erik