Film: Triumph des Willens

Welke boeken heb je en wat vindt je ervan?
En een goede film of documentaire gezien? Vertel het hier svp

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, rob linssen, Richard Polderman, Marc van Etten

Mark Rozendal
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Film: Triumph des Willens

Berichtdoor Mark Rozendal » 4 jan, 2009 19:32

Zo,

nog nooit zo'n slaap verwekkend iets gezien. Het is dat ie slechts 7 euro kostte bij de witte boekhandel, maar anders..... Hoewel historisch genoemd (zal best) is het niet echt een aanrader wat mij betreft.

Vooral veel beelden van (te) ver af in een poging om een enorme mensenmassa in beeld te krijgen. Daardoor kan het niet boeien. Wel boeiend om te zien is hoe de dagen in Nurnberg langzamerhand een steeds militaristischer karakter krijgen (van boeren met een schop of houweel naar SS-ers met zwarte uniformen en paradepas).

Aan het eind zit zelfs een 20-minuten durend overzicht van een parade. Je kijkt dan al die tijd vanuit min of meer dezelfde positie naar een parade voor de grote leider.

Goed genoeg geklaagd. Gisteren Jarhead opgenomen. Die ga ik vanavond maar even kijken.

Mark
Let's don't and say we did...

Peter Maggen
Contacteer:

Re: Film: Triumph des Willens

Berichtdoor Peter Maggen » 3 nov, 2011 18:29

persoonlijk vind ik deze film historich gezien zeer waardevol en heb hem zel al 3 maal gezien en zou hem zo nog kunnen kijk, maar dat is ieder zijn ding denk ik :wink:
Jarhead is een zeer goede film

groet peter

Terug naar “Boeken, Films en naslagmateriaal”