Voor Mr Wiskerke...

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
EricReist

Voor Mr Wiskerke...

Bericht door EricReist » 11 feb, 2013 21:19

... en andere liefhebbers van de gepantserde versie van de 10/5

Afbeelding
Afbeelding
http://www.ebay.de/itm/KLASSE-FOTO-KAME ... 188wt_1397
http://www.ebay.de/itm/KLASSE-FOTO-KAME ... 215wt_1397

(er blijven maar nieuwe foto's opduiken!)

Eric
Afbeelding
Arjan Wiskerke

Re: Voor Mr Wiskerke...

Bericht door Arjan Wiskerke » 11 feb, 2013 22:58

Ha Eric, hartelijk bedankt voor de attentie :) . De verkoper heeft aan alle drie de foto's de aanduiding "Südfront" meegegeven en de laatste foto is inderdaad onmiskenbaar in Italië gemaakt. De eerste foto (van vorige week) toont huizen op de achtergrond die er eerder Duits uitzien en de eerste die je nu gepost hebt toont weer een huis dat er Frans uitziet. Ik denk dan ook dat foto nummer drie (Italië) van een wat latere datum is, het voertuig is nu intussen ook gecamoufleerd en heeft een batterij-aanduiding? Ik zit trouwens nog steeds te dubben over welk setje ik zal aanschaffen om de Dragon roosters van de zijwanden te vervangen. Ik was eerst van plan om de papier maché dingen van Passion Models aan te schaffen maar dit Griffon setje ziet er eigenlijk toch fraaier uit. Wel heb ik het bange vermoeden dat de constructie hiervan niet eenvoudig gaat zijn (het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt):
http://www.hobbyeasy.com/en/data/tpokzx ... 1360612362

Groet,

Arjan
Wouter Siepman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Wouter Siepman » 14 feb, 2013 21:45

Ik denk dat de camouflage een optische illusie is, schaduw van een halfdoorschijnend bladerdak. Kijk maar eens hoe hij o.a. ook doorloopt op de grond.
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 14 feb, 2013 22:10

Best mogelijk Wouter, dit is ook zo'n gevalletje:

Afbeelding

Arjan
R. Goorts

Bericht door R. Goorts » 15 feb, 2013 0:58

Arjan Wiskerke schreef:Best mogelijk Wouter, ...
Sorry,

maar ik geloof in beide gevallen niet in de optische illusie...

Het verschil tussen schaduw en " orgineel" is te groot, althans in mijn ogen...

Rico
„Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.”

„Sensuur komt van uw buur.”
EricReist

Bericht door EricReist » 15 feb, 2013 11:12

Ik denk dat die onderste 10/5 daadwerkelijk camouflagekleuren heeft, zeker op de platen voor de motorkap. Dit lijkt meer op airbrushwerk dan takken, temeer daar de stam van de boom meer rechts loopt en de schaduw van die boom meer op het achterdek valt (en de mannetjes). Ik zou een extra schaduw van een tweede stam verwachten om de donkere kleuren op de voorzijde te verklaren...

Erich
Afbeelding
Wouter Siepman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Wouter Siepman » 15 feb, 2013 11:25

Die foto van de opel is idd een heel mooi voorbeeld, daar is het idd echt overduidelijk, mede omdat de foto scherper is en het maar 1 boom betreft natuurlijk.

Op de overhemden van de mannen zie je de schaduweffecten ook, die zijn op zeker niet gecamoufleerd. het is denk ik zelfs te zien wat voor soort boom het ondermeer betreft, op het schild van de flak zie je de vorm van de bladen krans van zo'n bepaalde boom terug.

8 man op zo'n flak halftrackje trouwens, wel heel veel moeite om 1 stuks 20mm in te kunnen zetten.
Plaats reactie