Tamiya liquid surface primer / Mr Surfacer verwijderen?

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Richard Polderman, Rob Plas, Jan Peters, rob linssen

Plaats reactie
Wouter Siepman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Tamiya liquid surface primer / Mr Surfacer verwijderen?

Bericht door Wouter Siepman » 29 jul, 2010 12:36

ik heb (te slordig imho) Tamiya liquid surface primer aangebracht (trumpeter 203mm B4 howitzer) om een 8 tal gaatjes rond 4 opstaande U profielen (op de "staart" van de howitser) te proberen op te vullen.

Trumpeter had hier kleine groefjes gemaakt waar de u profielen in zouden moeten passen maar deze waren veel te ruim. Ik heb de surface primer met een sate prikkertje aangebracht maar ben behoorlijk uitgeschoten. Weten jullie of er een manier is deze weer te verwijderen zonder het plastic / het omliggende detail te beschadigen?

hellupie!
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Tamiya liquid surface primer / Mr Surfacer verwijderen?

Bericht door Bas Hermsen » 29 jul, 2010 12:39

Taniya extra thin cement lost mr surfacer op of maakt het zacht. Het smelt echter ook je plastic, maar je zou het voorzichtig kunnen gebruiken. Of het ook reageert op Tamiya liquid surface primer weet ik niet. Anders eerst testen op een oud model.
Wouter Siepman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Wouter Siepman » 29 jul, 2010 13:27

thanks Bas,

helemaal weg zal ik het dan denk ik idd niet meer gaan krijgen maar misschien kan ik het nog wel wat "strakker" krijgen op deze manier.

bedankt voor de tip!

Hoe brengen jullie de surfaceprimer overigens aan rond dit soort kleine details, ik wil er niet elke keer een kwast aan opofferen, doseren met de sate prikker is best lastig, of je hebt te wenig of er komt veuls te veul!
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bas Hermsen » 29 jul, 2010 13:51

ik maak mijn kwasten er ook weer mee "schoon", in ieder geval schoon genoeg om er vele modellen ermee te kunnen behandelen. Ik gebruik hier een appart potje TETC voor.
Plaats reactie