Overlijden Rob de Jong

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Remco Hollebrandse

Re: Overlijden Rob de Jong

Bericht door Remco Hollebrandse » 3 jan, 2018 18:10

Aan de wieg van mijn liefhebberij stonden Verlinden en De Lancier.
Via de niet meer bestaande MilCiv ooit bij Rob terecht gekomen.
Familie en vrienden gecondoleerd.
Rob de Jong

Bericht door Rob de Jong » 6 jan, 2018 15:30

Bedankt voor al jullie hartverwarmende reacties.

Rob is tot de laatste dag positief gebleven. Hoewel het steeds moeilijker voor hem werd, heeft hij de afgelopen 15 maanden, na de diagnose "afstoting van de longen", nog steeds van iedere dag die hem gegeven was genoten. Hij keek niet terug naar wat hij allemaal niet meer kon, maar had waardering voor de kleine dingen die het leven voor hem de moeite waard maken - een aanraking, een knuffel, mijn aanwezigheid, lekker eten en de modelbouw, waarmee hij tot op de dag van zijn overlijden mee bezig is geweest. Helaas heeft zijn gouden hart het uiteindelijk begeven, maar een zachtere dood kan ik voor hem niet wensen.

hartelijke groeten van,
Bella de Jong
Mathieu Kaelen

Bericht door Mathieu Kaelen » 7 jan, 2018 12:32

Bewonderingswaardig !
Heel veel sterkte.
Danny Lavrys

Bericht door Danny Lavrys » 8 jan, 2018 20:46

Dit bericht deed me wel even schrikken. Als oud-lid van KMK heb ik Rob ook ontmoet en gekend. We hebben ooit met de club in zijn winkel een demodag gedaan.
Op diverse beurzen kwam je hem wel tegen.
Ik zie hem nog voor me.
Dan nu vernemen dat Rob overleden is doet me toch even stil worden.
Met oprechte gevoelens van deelneming en sterkte aan de familie en de personen die hem na stonden.
Harald Verweij

Bericht door Harald Verweij » 10 mar, 2018 19:10

In mijn geval was het meer koffie dan kopen.. maar dat maakte voor hem niks uit....

Ik weet nog goed dat ik langs kwam en hij er niet was. Zijn vader (geloof ik) stond toen in de winkel.. en ik schrok. Hij was de laatste tijd ziek en zat, zoals hij het zelf zei, online, in de winkel (aan het zuurstof)... Blij verrast was ik met de mededeling van zijn vader, dat hij nieuwe longen had ontvangen. Groter nog was de vreugd dat hijzelf weer de winkel begon de bestieren.

Op een vrijdagmiddag was k er weer eens om bij te praten toen het gesprek kwam op zijn longen. Hoe kan het ook anders. Hij vertelde dat hij de longen had moeten krijgen van een jong iemand, in verband met de ruimte in zijn borstkas. Ik weet niet meer hoe, maar ik zei tegen hem, joh volgens mijn vrouw heb jij de longen van iemand die in Haarlem een ongeluk heeft gehad (ik had het er namelijk over gehad met mijn vrouw dat hij ziek was en over de transplantatie).

Uiteindelijk is hij gaan zoeken en heeft hij contact gekregen met de moeder van het meisje van wie de longen afkomstig waren...

Ik lees dit bericht net en zit met tranen in mijn ogen..

Rob ... plak ze.. waar je ook bent....

Harald

:-(
Insanity is a gradual proces, don't rush it....
Anne de Jong

Bericht door Anne de Jong » 10 mar, 2018 23:54

Dag allemaal,

En ook gecondoleerd voor de hele familie veel sterkte en kracht wens bij het dragen van dit verlies.
Rob was altijd al een beetje een voorbeeld voor mij, soort grote broer, vanaf dat ik daar vanaf m'n middelbare school daar regelmatig kwam en daarna niet minder.
Toen hij ziek werd, bleef hij echt zo positief dat ik altijd wel dacht dat het goed zou komen.
En toen dus met die nieuwe longen, jammer van dat stoppen met de modelbouw (wat ik ervan wist), maar verder alleen maar goed!
Inderdaad bijna elke week even langs, niet altijd wat kopen, maar altijd welkom.

Met vriendelijke groet,
Anne
Zeg het met...........1/35 figuren :)
Harald Verweij

Bericht door Harald Verweij » 20 mei, 2018 18:49

Weet iemand hier waar Rob begraven ligt?

Ik wil graag toch een soort van afscheid nemen van hem...

Alvast bedankt.

Harald
Insanity is a gradual proces, don't rush it....
Plaats reactie