Info MC Captain Waddell?

Voor het on-line uitwisselen van algemene informatie, modelbouwtechnische vragen en contacten.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Info MC Captain Waddell?

Bericht door Bas Slaats » 17 jan, 2018 21:21

Iemand meer info over deze (moedige) Canadees:
Captain Waddell, 4 Canadian Field Regiment, Royal Canadian Artillery.
http://discovery.nationalarchives.gov.u ... r/C9076465

Hij heeft schijnbaar zijn military cross gekregen voor zijn bijdrage aan de vernietiging van Wittmans groep tanks tijdens Totalize. (Uitbraak richting Falaise)

In het boek " The Guns of Normandy" wordt het als voetnoot vermeldt en ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal.

Gr Bas
"Perfect is the enemy of done"
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Re: Info MC Captain Waddell?

Bericht door Bas Slaats » 22 jan, 2018 18:32

Voor de geïnteresseerden van deze held via M-L:
Danny Lovell send me an email because he can't seem to log in, asking me to post the following:

The citation says : “At 0800 hours on the 8th August 1944 the 1 Bn The Royal Regiment of Canada was counter-attacked by tanks and self-propelled guns of the German Panzer Corps. During the ensuing fire fight at very close range between the tanks of B Squadron Sherbrooke Regiment and the enemy tanks and self-propelled guns, Capt. William James WADDELL, whilst attached as Forward Observation Officer, personally led our tanks forward on foot to engage the enemy in such a way as to destroy them.

Many Casualties were inflicted by machine gun fire from tanks but Capt WADDELL, with no regard for his own safety, carried on directing the employment and firing of the tanks in full view of the enemy until the last self-propelled gun had boon destroyed.”
"Perfect is the enemy of done"
Plaats reactie