Patrol Boat River PBR Mk II 1/18

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Arjan Wiskerke

Patrol Boat River PBR Mk II 1/18

Bericht door Arjan Wiskerke » 14 okt 2019 10:45

Ik kon afgelopen zaterdag van een clubgenoot voor een bescheiden bedrag een 1/18 rc Proboat Alpha Patrol Boat overnemen. Ik heb helemaal niets met post 1945 modellen maar voor dit vaartuig maak ik een uitzondering. "Apocalypse Now" is namelijk mijn favoriete oorlog film. Deze film is (behoorlijk) los gebaseerd op de roman "Heart of Darkness" van Joseph Conrad hetgeen ook weer één van mijn favoriete boeken is.

Het model is behoorlijk goed gedetailleerd, mooi instrumenten paneel, stuurwiel etc., alleen de wapens zijn nogal teleurstellend. Bij de 0.50 Browning heeft de fabrikant kans gezien om de handgrepen gedraaid op het wapen te zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet op zoek naar een stel geschikte 1/18 figuren en ik denk dat ik twee of drie figuren van American Diorama ga aanschaffen. Deze dame had ik toevallig liggen en past best redelijk maar is verder niet erg toepasselijk :mrgreen: :

Afbeelding
Afbeelding

Het bootje heeft trouwens ook nog werkende feestverlichting (7 led lampjes) :

Afbeelding

Ik ben nu op zoek naar wat wapens en andere accessoires (helmen, veldflessen etc.) maar 1/18 is een lastige schaal. "Marauder" is het enige bedrijf dat betaalbare M16's heeft maar voor M1 helmen lijkt Shapeways weer de enige optie.

https://www.marauderinc.com/category-s/1825.htm?searching=Y&sort=7&cat=1825&show=30&page=2

Arjan
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Patrol Boat River PBR Mk II 1/18

Bericht door Jakko Westerbeke » 14 okt 2019 18:01

Dat lijkt, gelet op allerlei details, héél erg op een Tamiya PBR op twee keer de normale grootte — ergens vermoed ik dat hij 1:17,5 is en niet 1:18 :)
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 14 okt 2019 19:34

Dat zou best wel eens kunnen kloppen dat het model 1/17.5 is. Ik heb een 1/16 figuurtje geprobeerd en dat was te groot. Eigenlijk is er niet veel alternatief buiten 1/18 American Diorama figuren. Ik zag op internet wat plaatjes van een Duitser die ook AD figuren gebruikt heeft. Ziet er best goed uit denk ik als de kleding van de figuren OD geschilderd is :

Afbeelding

Ik ga denk ik deze bestellen, roerganger :

Afbeelding

Twee figuren in relaxte houdingen :

Afbeelding
Afbeelding

Groet,

Arjan
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 24 okt 2019 15:21

Heb vanmiddag mijn eerste proefvaart gemaakt, ben zeer tevreden. Een impressie :

https://youtu.be/jZ-Lor8KhPY

Arjan
Arjan Wiskerke

Bericht door Arjan Wiskerke » 26 okt 2019 07:48

Inmiddels zijn de eerste bemanningsleden aangemonsterd :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan
Plaats reactie