Kees Hartmans overleden

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jakko Westerbeke, Richard Polderman, Jan Peters

Plaats reactie
jan coen wijnstok

Kees Hartmans overleden

Bericht door jan coen wijnstok » 08 apr 2019 15:51

Beste Twenotters,

Vrijdagmiddag 5 april is Kees Hartmans uit Groningen overleden. Dat kwam niet geheel onverwacht maar toch nog plotseling. Ik was donderdag nog bij hem op bezoek geweest met een bos bloemen van Bouwgroep Groningen. Kees was al jaren een gewaardeerd lid van de harde kern. Met zijn 64 jaren heeft hij ons veel te vroeg verlaten.
Ik leerde Kees kennen door de Twenot. Een jaar of twintig geleden belde een Gronings lid met de vraag of ik over transport beschikte om mee naar Overloon te trekken. Hoewel dat niet het geval was zijn wij uiteindelijk door middel van trein en een lift van een lid uit Zwolle op de bijeenkomst van de Twenot terecht gekomen. Kees bleek Engels gestudeerd te hebben en mijn broer te kennen die datzelfde heeft gedaan. Hij zat in het onderwijs en ik ben van oorsprong tekenleraar dus daar waren aanknopingspunten zat. Voor ik het vergeet was de hobby natuurlijk een onuitputtelijke bron van vermaak en conversatie. Daardoor werden wij goede vrienden. Ook buiten de hobby was er genoeg dat ons bond.
Het uitstapje naar Overloon was het begin van een glanzende carrière als bezoekers van vele Twenot bijeenkomsten en beurzen. Kees en ik reisden in alle vroegte vanuit Groningen af naar diverse hoeken van dit land en gedurende een flink aantal jaren ook naar de Sonderausstellung Modellbau in het Panzermuseum in Munster. Na Rob Linssen is Kees de tweede van de Munstergangers die ons ontvallen is. Ook Koblenz, het Cavaleriemuseum en het NMM hebben wij gedaan.
De uitstapjes werden altijd afgesloten met een goede maaltijd onderweg terug naar Groningen. Samen hebben wij een leuke bijdrage geleverd aan de omzet van Van der Valk. Bouwdozen kopen of iets dergelijks en dan lekker eten, heerlijk.
De laatste jaren heeft Kees flink last gehad van de gevolgen van de bestralingen en chemo die hij ooit heeft gehad voor leukemie. Zijn hart bleek niet optimaal te functioneren waardoor zijn lichamelijke conditie steeds verder achteruit ging. Hoewel hij minder kon bleef de hobby een belangrijk ding in zijn leven. Tijdens mijn laatste bezoek kreeg ik de schone taak om zijn laatste model af te maken. Dat zal ik doen en wij zullen hem missen.
Nu hef ik een glas op Kees. Wijn natuurlijk, want daar hield Kees van. Die van mij wordt nu wel vermengd met tranen.

Met trieste groet,

Jan Coen Wijnstok
JWdeBoer
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Kees Hartmans overleden

Bericht door JWdeBoer » 08 apr 2019 17:21

Heel mooi verwoord Jan Coen.

Mijn condoleances aan familie en bekenden.
Ik heb goede herinneringen aan de Munster reisjes met Kees.

Veel te vroeg van ons heen gegaan :(
Greetz,

Jan-Willem de Boer
http://www.jwdeboer.nl
peter van dijk

Bericht door peter van dijk » 08 apr 2019 17:24

Ik leef met je mee JanCoen,

en wens iedereen die om Kees gaf sterkte om het verlies te verwerken en het gemis te dragen.

Peter
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Bericht door Bas Slaats » 08 apr 2019 21:28

Heel triest, maar wel mooi verwoord. Ik kan me de reizen naar Munster nog goed voor de dag halen. Sterkte aan familie en vrienden met dit verlies!

Bas
"Perfect is the enemy of done"
henry klom

Bericht door henry klom » 09 apr 2019 14:41

Wat triest om te vernemen dat Kees zijn strijd uiteindelijk verloren heeft.
Mijn condoleances voor zijn vrouw en kinderen en familieleden, die nu zonder hem verder moeten.

Henry Klom
jan coen wijnstok

Kees Hartmans overleden

Bericht door jan coen wijnstok » 10 apr 2019 18:40

Beste Twenotters,

De uitvaart van Kees Hartmans is vrijdag 12 april om 14.00 uur in de Rietschans, Meerweg 221, 9752 XC, Haren (Groningen).

Groet,

Jan Coen
Plaats reactie