Maultier

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
Willem de Boo

Maultier

Bericht door Willem de Boo » 24 dec 2018 10:41

Geachte modelbouwers en mede amateur historici,

Ik heb nog een Maultier onderstel en wil hiervan een maultier maken met de opbouw vd russische Zis 52.
De katyusha gaat naar een ander object.
Is dit ook gedaan door de Duitsers. Ik weet dat je van een groot aantal voertuigen maultiere gemaakt hebben.
Maar ben de zis nog niet tegen gekomen eentje van u misschien?

Fijne feestdagen

Willem.
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Re: Maultier

Bericht door Jan Peters » 25 dec 2018 14:29

Het lijkt mij erg sterk dat zoiets ondernomen werd, en zeker niet in het veld. Dat is simpelweg te veel werk. De algemene tendens bij het gebruik van beute voertuigen was toch het minimaal noodzakelijke onderhoud, en dan gebruiken tot het voertuig 'op' was, zeker in het geval van Russische voertuigen. Volgens het tankograd boek over de Russische trucks was zelfs het overschilderen in Duitse kleuren nauwelijks gangbaar, hooguit wat kentekens aanbrengen om eigen vuur te voorkomen.
Maar laat je zeker niet weerhouden om er toch voor te gaan, er is niemand die zegt dat je per se historisch correct bouwen moet :wink:
Jan
Ik spreek überhaupt maar een woord Duits....
Willem de Boo

Re: Maultier

Bericht door Willem de Boo » 25 dec 2018 14:45

Ik ga helemaal met je mee Jan, maar we hebben wel meer aparte constructies gezien.
Helemaal uitsluiten doe ik het dus niet.
En ja natuurlijk heb ik de vrijheid om een niet historisch correcte variant te bouwen.
Maar uiteraard ben ik ook nieuwsgierig of het misschien gedaan was.
Overigens Tankograd hoeft natuurlijk ook niet alles te weten.

fijne feestdagen
Plaats reactie