Alternatief gevonden

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Plaats reactie
iljawitsh vermeulen

Alternatief gevonden

Bericht door iljawitsh vermeulen » 26 okt 2018 16:05

Hallo,

Zoals de titel aan aangeeft ben ik opzoek naar de YPR 765 Prat conversion kit van Perfect Scale Modellbau.
http://www.scalemates.com/kits/177452-p ... r-765-prat

Als er iemand is die er een in zijn stash (over) heeft en welke ik kan overnemen hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
iljawitsh vermeulen
P. Kok

Re: Gezocht Perfect Scale Modellbau YPR 765 PRAT

Bericht door P. Kok » 26 okt 2018 17:07

Hallo Iljawitsh,

Ik heb wel een link voor je, zie PB.

Groeten Paul
iljawitsh vermeulen

Bericht door iljawitsh vermeulen » 26 okt 2018 17:45

Hoi Paul,

Bedankt voor de link, hoop dat er nog iemand in Europa er een heeft voor ik naar de VS uitwijk.
Wacht nog even voor ik mijn vraag sluit.

iljawitsh
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 26 okt 2018 18:03

Die moet ook zonder al te veel problemen te bouwen zijn uit een AFV Club YPR en een Italeri M901 ITV of Academy M981 FIST-V.
nick elias
Contacteer:

Bericht door nick elias » 27 okt 2018 15:38

Hoi Iljawitsh,

Wat jakko aangeeft heb ik zelf ook gedaan. Alleen met een oude Verlinden conversie. Super simpel en ik denk zelfs nog goedkoper ook. Ik heb zelf nog een ypr liggen met een academy spreu van een TOW. Ik kom daar zeker niet meer aan toe. Laat maar even weten of je interesse heb.

Gr. Nick
iljawitsh vermeulen

Bericht door iljawitsh vermeulen » 28 okt 2018 08:34

Hoi,

Bedankt Paul, Jakko en Nick voor jullie reacties.
Ga proberen de conversie te doen met een M981 kit die ik heb gevonden. :D

gr. iljawitsh
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Re: Alternatief gevonden

Bericht door Jakko Westerbeke » 28 okt 2018 10:33

Echt heel veel meer dan de TOW-toren in de plaats van de 25 mm-toren zetten is het niet — en in jouw geval, om de FIST-V-toren om te bouwen tot ITV-toren, maar omdat die twee expres op elkaar lijken (zodat de M981 niet opvalt als zijnde artilleriewaarnemer) komt dat vooral neer op het maken van ruimte voor de TOW-lanceerbuizen en (uit m’n hoofd) de kijkers in de voorkant aanpassen.
Goof Muilwijk
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Goof Muilwijk » 28 okt 2018 14:55

Graeme Davidson heeft hetzelfde gedaan in het boek Modelling the M113 Series. Dit is het resultaat: http://www.missing-lynx.com/gallery/mod ... idson.html

Voor een oudere PRAT hoeven natuurlijk de rekken en zo aan de achterkant er niet op. Dan wordt het al heel wat minder werk :)
iljawitsh vermeulen

Bericht door iljawitsh vermeulen » 29 okt 2018 07:56

Heren wederom bedankt,

@Jakko, het was me inderdaad al opgevallen dat de opstelling van de FIST-V 2 stukken optiek en de TOW openingen mist.
Gelukkig is heeft de kit die ik heb een opzet plaat welke dus vrij eenvoudig te wijzigen is.

@ Goof, Bedankt voor de link en de reminder dat deze conversie wordt vermeld in het M113 boek, :oops: had er niet aan gedacht hier in te kijken ondanks dat ik hem heb liggen :oops: .

De tips maken mijn wel minder huiverige om aan de bouw te starten, ondanks dat dit denk ik niet de locatie op het forum is ze te krijgen.

Overweeg om een item te maken in het foto album om hopelijk feedback te krijgen en wat te leren.
Ben alleen niet onder de indruk van mijn eigen werk en weet dus niet of het de moeite van het plaatsen waard is.

gr. iljawitsh
Jakko Westerbeke
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Jakko Westerbeke » 29 okt 2018 10:34

iljawitsh vermeulen schreef:
29 okt 2018 07:56
@Jakko, het was me inderdaad al opgevallen dat de opstelling van de FIST-V 2 stukken optiek en de TOW openingen mist.
Gelukkig is heeft de kit die ik heb een opzet plaat welke dus vrij eenvoudig te wijzigen is.
Ik heb zelf ooit de M981 van Academy gebouwd, maar ik weet niet meer precies hoe de toren in elkaar zit. De voorplaat opnieuw maken van plastic plaat is waarschijnlijk de makkelijkste manier, ja, en aan de zijkanten van achter/onder moeten er stukken vanaf waar de lanceerbuizen te zien zijn.
iljawitsh vermeulen schreef:
29 okt 2018 07:56
Overweeg om een item te maken in het foto album om hopelijk feedback te krijgen en wat te leren.
Ben alleen niet onder de indruk van mijn eigen werk en weet dus niet of het de moeite van het plaatsen waard is.
Natuurlijk wel — iedereen is ergens begonnen.
Plaats reactie