Foto&video Militracks

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
EricReist

Foto&video Militracks

Bericht door EricReist » 21 mei, 2017 7:38

Jaja weer volop genieten van de kleuren, geuren en geluiden van al die voertuigen. Geweldig dat dit kan. Geweldig dat er ook nog steeds voertuigen gerestoreerd worden en ook nog kunnen rijden. En dat zo'n groot publiek er op afkomt. Jong en oud. En ja, het voedt hopelijk ook de modelbouwhobby (al zag je menigeen bij de militaria market voor de pre-cast modellen gaan ipv de modellen... maar er stonden gelukkig meerdere kramen met mooie producten). Edoch, bij deze wat foto's en wat video linkjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

video 1
video 2
video 3
video 4
video 5
video 6
video 7
video 8

Erich
Afbeelding
Richard Polderman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Re: Foto&video Militracks

Bericht door Richard Polderman » 21 mei, 2017 10:28

Erich, leuk! Ik ben gisteren ook geweest en heb genoten. Leuke beurs, leuke voertuigen. Vooral de "nieuwe" duitse voertuigen zoals de Stug III. Pz II Luchs en de grijze 250, geweldig! Dat het ook nog eens rond rijd en je mee kan rijden maak het plaatje natuurlijk helemaal mooi. maar als ik dan de foto's en filmpjes zo zie is er eigenlijk toch iets wat ik mis. Wat voor mij dan het plaatje helemaal compleet zou maken is als al deze voertuigen voorzien zijn van reenactors. Dit zou mijn inziens interessante plaatjes kunnen opleveren, ook voor de modelbouwer.

Groeten,

Richard
EricReist

Bericht door EricReist » 21 mei, 2017 15:47

Hi Richard
Voor het "authentieke" plaatje wellicht wel maar daarmee wordt het voor velen ook wat meer... verheerlijking?. Het restaureren van oude voertuigen en openstellen voor publiek is een top manier om Duits WWII materieel accepteervaarder te maken. Ik ben juist blij dat hier drommen "burgers" naar toe komen en mee willen rijden. Dit maakt het hele gebeuren een groots festijn en maakt het ook mogelijk om met Duitse voertuigen te rijden. En daarmee ook geaccepteerd. Ik hoop dat het in juist deze setting, op dit terrein, zo vlakbij Duitsland ook, nog lang mogelijk is. En dat er daardoor (en door spelletjes als World of Tanks) ook menigeen modelbouwer bij komt ;-)
Erich
Afbeelding
Richard Polderman
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Richard Polderman » 21 mei, 2017 16:47

Hoi Erich,

Ben ik helemaal met je eens. Gaat mij ook puur om het authentieke plaatje en meer niet. Maar dat zal voor een hoop anderen inderdaad niet genoeg zijn. Ook ik hoop dat evenement op deze manier nog lang mogelijk is en ben ook erg benieuwd welke "nieuwe" voertuigen er volgend jaar gaan komen. Zou een panther over het parcours kunnen?

Groeten,

Richard
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Bericht door Bas Slaats » 22 mei, 2017 23:09

Ik heb ook erg genoten van het evenement. Voor de uniformen zul je naar Beltring moeten afreizen. Daar is nagenoeg alles toegestaan, maar eerlijk gezegd kan dat niet meer op tegen de hedendaagse line-up van Militracks. Om nog maar te zwijgen van de praktische details als sanitair, reistijd en kosten. Wie had dit 10 jaar geleden durven dromen. ..

Gr Bas (die ook zijn fb pagina vol aan het maken is met foto's en filmpjes. ..)
"Perfect is the enemy of done"
Johannes Haspels
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Johannes Haspels » 23 mei, 2017 20:36

Geweldige sessie alhier Erich ! Sehr gut ! :D
Afbeelding
Mijn modellen & projecten op een rijtje @ facebook : HasMo
"I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.", W. Churchill
Plaats reactie