Einde Euro

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Rob Plas, Richard Polderman

Plaats reactie
Bas Slaats
Bestuur Twenot
Bestuur Twenot
Contacteer:

Einde Euro

Bericht door Bas Slaats » 14 nov, 2016 17:21

Voor de Engelandgangers onder ons...

http://www.militarymodelling.com/news/a ... last/24306
The 2016 EuroMilitaire show will be the last.

Founded and organised since 1985 by a local group of modelling experts and enthusiasts in the Folkestone region and sponsored for the last ten years by My Time Media, the show is no longer sustainable for a variety of reasons not least the critical decrease in the numbers of the original local organising team and its volunteers, but also a downward trend in both the numbers of visitors to the show and competition entries in recent years.

Thank You to everyone involved over the years.
"Perfect is the enemy of done"
peter van dijk

Re: Einde Euro

Bericht door peter van dijk » 14 nov, 2016 23:44

Ben er geweest in 2008 en 2011.
Een evenement waarvan ik zei dat het bij de opvoeding van een modelbouwer hoorde.

En al waren er in 2011 (en eerder) al duidelijk tekenen van de achteruitgang te vernemen,
toch ben ik dan onaangenaam verrast door dit nieuws...
Euro Militair was toch een bijzonder leuke happening in z'n geheel !!

Toch jammer dat men (volgens meerdere commentaren) niet méér heeft
gedaan om deze show gezond te houden...

gelukkig hebben we de foto's nog...
een kleine impressie :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sentimenteel groetje ;)
"A shotgun is a good substitute for mouthwash.." (High Contrast 2017)
WIP : Defending Hill 192
Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Rob Landsbergen » 27 nov, 2016 11:31

Ja,
inderdaad erg jammer. Deze show stond nog op mijn lijstje van "zelfopvoeding".

Peter, ik heb die commentaren niet gelezen, maar ik durf te wedden dat de commentatoren zelf nooit al te veel (diplomatiek woordgebruik voor "helemaal niets") hebben bijgedragen aan het organiseren van de show. De spreekwoordelijke stuurlui aan de wal die precies weten wat er door anderen gedaan zou/had moeten worden...

Maar we kunnen het ook wat positiever bekijken: maar liefst 31 jaar lang hebben (heel) veel vrijwilligers heel veel tijd, energie en moeite gestoken in een show die in de loop der jaren een begrip in GB en ver daarbuiten is geworden. Zoals ik vorig jaar een Engelse commentator hoorde zeggen tijdens de afscheidsvlucht van de laatste vliegende Vulcan: "let us not be sad because it's over; let us be glad because it happened"!

Rob
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 27 nov, 2016 11:57

Rob en anderen het is juist de organisatie zelf geweest die het geheel hebben laten klappen. Er is vanuit diverse hoeken, in heel normaal woordgebruik, al vele malen aan de organisatie aangegeven om zaken te doen veranderen. Er is vanuit diverse kanten ook hulp aangeboden om Euro weer back on track te krijgen en uitnodigen om een kijkje te nemen bij andere events, om een kijkje in de keuken te nemen. Dit is vanuit de aanwezige clubs maar ook van de aanwezige handelaars geweest om iets te gaan doen. Bezoekers aantallen waren al jaren dalende en de handelaars die al jaar en dag aanwezig waren lieten het dan op zeker moment ook afweten. De organisatie heeft zelf niet willen veranderen en wel gemeende tips ter harte genomen. Voor velen is dat heel erg jammer, inclusief ondergetekende, maar het waren juist de "beste stuurlui" aan wal die druk bezig waren of wouden om Euro dus te redden. Maar in dit geval mogen de beste stuurlui de organisatoren worden genoemd.

Gr.JW
Rob Landsbergen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Rob Landsbergen » 27 nov, 2016 12:08

JW en anderen,

helder. Dat is dan wel de omgekeerde wereld geweest; meestal verloopt het zoals ik heb geschetst.

Het blijft jammer, maar laten we het dan maar bekijken zoals in de laatste regel in mijn vorige post beschreven.

Rob
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 27 nov, 2016 12:24

Ja het is absoluut jammer en vooral ook omdat vele vriendschappen daar zijn gesloten. Hopelijk, begreep dat er wat plannen zijn om een soort doorstart te maken, dat het weer back on track komt maar dan is de vraag of het sfeertje van toen weer terugkomt. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Maar persoonlijk kijk ook ik terug op diverse onvergetelijke EURO tripjes :mrgreen: :mrgreen: What happens in Folkestone stays in Folkestone zullen we maar zeggen.

Gr.JW
Henri van Meel

Bericht door Henri van Meel » 27 nov, 2016 22:21

j.w.stokkers schreef:What happens in Folkestone stays in Folkestone zullen we maar zeggen.

Gr.JW
Als je dat maar onthoud, ouwe boef!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

En ja....het waren mooie tijden! :wink:
j.w.stokkers

Bericht door j.w.stokkers » 28 nov, 2016 9:27

Henri van Meel schreef:
j.w.stokkers schreef:What happens in Folkestone stays in Folkestone zullen we maar zeggen.

Gr.JW
Als je dat maar onthoud, ouwe boef!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

En ja....het waren mooie tijden! :wink:

:mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink:
Plaats reactie