MBM bedreiging

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: rob linssen, Richard Polderman, Rob Plas, Jan Peters, Marc van Etten

Re: MBM bedreiging

Berichtdoor PE-ter v. Stiph0ut » 13 maart, 2010 11:22

BoemeN: Ik wil aangifte doen.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Goed meneer. Waarvan?
BoemeN: JA! Van.... ehhh... van.... nou ja je weet tog?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Nee meneer, ik weet niet.
BoemeN: Okee, het zit zo. Ik heb een boekje gekocht, magazines eigenlijk, en nu betalen ze niet, en daarom koop ik niet meer en daarom sturen ze geen blaadjes meer op, en ook al dat ze nooit geen reacties geven en ook al dreigen met betalen en toch niet opsturen, nou Jaaaaaaa.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): U heeft een tijdschrift gekocht?
BoemeN: neeej man, ik wil ze voor het gerecht slepen, bestoken met lawsuits, Achtervolgen Tot Aan De Poorten Van De Hel!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): > neemt een slokje koffie < U wilt een aanklacht indienen?
BoemeN: JA MAN!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Wat is de aanklacht?
BoemeN: Ja, Sjeesh, Hallo. Ik ga ze afbreken, afmaken, vermorzelen...!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Waar gaat het om?
BoemeN: Ik krijg nog twee magazines van ze, voor samen onder de streep toch al gauw het bedrag van zo'n samengevoegd bij elkaar opgeteld totaal de somma van zeker zo'n 10 euro!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): 10 Euro...?
BoemeN: JA! Als je bedenkt hoeveel bier je daarvoor kan kopen is dat best heel veel hoor. En ze bedreigen me ook nog... met... ehhh... nou ja, ze bedreigen! Ze zeggen niet eens "Met vriendelijke Groet", nou jaaaaa zeg.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Heeft u al juridisch advies ingewonnen, voordat u besluit een rechtzaak te beginnen? > neemt een hapje cake <
BoemeN: Nee! Moet dat dan?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Niets moet meneer. Maar we zitten hier sinds vrijdag met 12 fietsendiefsstallen, een zware mishandeling, 3 inbraken, 6 aanrijdingen, 2 brandstichtingen en 1 verdwenen Labrador die Billy heet.
BoemeN: Luiwammes! Ambtenaar! Waar moet ik zijn dan?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Ik geef u het adres van deze advocaat, zijn uurtarief is het goedkoopst hier - ongeveer € 140 per uuur. Intakegesprek is € 30.
BoemeN: Okee dan, blijf maar lekker zitten. Ik ga de kruistocht wel ZELF voortzetten. Ik kan hòrdes woedende Twenotters op de been brengen waarmee ik zal opmarcheren naar de MBM. We zullen met brandende fakkels, lansen en rieken naar hun toegaan waarna we hun kantoor omsingelen met honderden tanks in 1:35. We hebben Tigers, KV's, Centaurs, Shermans, E-100's, Panthers, noem maar op. Meer dan er in werkelijkheid hebben bestaan!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Prima meneer. Past u op onderweg? Het kan glad worden.
BoemeN: Wij hebben ook OSTKETTEN van Friul, diender!!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Veel succes meneer....

:wink: :wink:
Laatst bijgewerkt door PE-ter v. Stiph0ut op 13 maart, 2010 17:25, in totaal 2 keer bewerkt
There are three side-effects of acid: enhanced long-term memory, decreased short-term memory... and i forgot the third.

-- Timothy Leary
PE-ter v. Stiph0ut
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Bert Stienstra » 13 maart, 2010 12:31

Geweldig :D :D
Bert Stienstra

Berichtdoor Rob Plas » 13 maart, 2010 12:34

:)

maar het mooiste zou zijn als ze hier eens inhoudelijk zouden willen reageren.
Wie weet haalt dat een hoop onvrede weg.
Rob Plas
Webmaster Twenot
Huisregels Forum

Afbeelding
Rob Plas
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Ron van Wiggen » 13 maart, 2010 14:37

PE-ter v. Stiph0ut schreef:BoemeN: Ik wil aangifte doen.
................................................................

Afbeelding
[b]In de koelkast:[/b]
"Play the pipes, Mr.Millin!",
"Später, wenn ich mal gross bin..",
Officer Durhan Light Infantry, vlaanderen 1915,
M3A1 "Onze jongens, 1959",
251/9 "Casper Sporck at Dorpat",
"Salvaging the past!" - berging van WW2- voertuig anno nu.

http://halbketten.forumotion.com/index.htm
Ron van Wiggen

Berichtdoor Hilbert Zuijdendorp » 13 maart, 2010 17:23

Sticky? :lol:
Hilbert Zuijdendorp

Berichtdoor erik bakker » 13 maart, 2010 18:06

clasic PE-ter humor.
al een tijdje niet meer zo gezien. toch altijd gaaf om te zien met wat je op de proppen komt.

groeten erik.
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Frank lutke Schipholt » 13 maart, 2010 18:27

Ben al sinds het begin lid van MBM. Prima blad.

Jammer dat de moderator niet ingrijpt in deze "discussie".

Tekenend voor Twenot.

Groet,

Frank
Frank lutke Schipholt

Berichtdoor erik bakker » 13 maart, 2010 18:30

hoezo zou een moderator moeten ingrijpen, MBM zit fout. er zijn meer mensen die problemen hebben met MBM. wat zou een moderator moeten zeggen dan, dat we niet gewaarschuwd mogen worden. beetje vage post frank, verklaar je nader.

groeten erik.
erik bakker
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Jamie Hector Cruz » 13 maart, 2010 19:10

PE-ter v. Stiph0ut schreef:BoemeN: Ik wil aangifte doen.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Goed meneer. Waarvan?
BoemeN: JA! Van.... ehhh... van.... nou ja je weet tog?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Nee meneer, ik weet niet.
BoemeN: Okee, het zit zo. Ik heb een boekje gekocht, magazines eigenlijk, en nu betalen ze niet, en daarom koop ik niet meer en daarom sturen ze geen blaadjes meer op, en ook al dat ze nooit geen reacties geven en ook al dreigen met betalen en toch niet opsturen, nou Jaaaaaaa.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): U heeft een tijdschrift gekocht?
BoemeN: neeej man, ik wil ze voor het gerecht slepen, bestoken met lawsuits, Achtervolgen Tot Aan De Poorten Van De Hel!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): > neemt een slokje koffie < U wilt een aanklacht indienen?
BoemeN: JA MAN!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Wat is de aanklacht?
BoemeN: Ja, Sjeesh, Hallo. Ik ga ze afbreken, afmaken, vermorzelen...!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Waar gaat het om?
BoemeN: Ik krijg nog twee magazines van ze, voor samen onder de streep toch al gauw het bedrag van zo'n samengevoegd bij elkaar opgeteld totaal de somma van zeker zo'n 10 euro!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): 10 Euro...?
BoemeN: JA! Als je bedenkt hoeveel bier je daarvoor kan kopen is dat best heel veel hoor. En ze bedreigen me ook nog... met... ehhh... nou ja, ze bedreigen! Ze zeggen niet eens "Met vriendelijke Groet", nou jaaaaa zeg.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Heeft u al juridisch advies ingewonnen, voordat u besluit een rechtzaak te beginnen? > neemt een hapje cake <
BoemeN: Nee! Moet dat dan?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Niets moet meneer. Maar we zitten hier sinds vrijdag met 12 fietsendiefsstallen, een zware mishandeling, 3 inbraken, 6 aanrijdingen, 2 brandstichtingen en 1 verdwenen Labrador die Billy heet.
BoemeN: Luiwammes! Ambtenaar! Waar moet ik zijn dan?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Ik geef u het adres van deze advocaat, zijn uurtarief is het goedkoopst hier - ongeveer € 140 per uuur. Intakegesprek is € 30.
BoemeN: Okee dan, blijf maar lekker zitten. Ik ga de kruistocht wel ZELF voortzetten. Ik kan hòrdes woedende Twenotters op de been brengen waarmee ik zal opmarcheren naar de MBM. We zullen met brandende fakkels, lansen en rieken naar hun toegaan waarna we hun kantoor omsingelen met honderden tanks in 1:35. We hebben Tigers, KV's, Centaurs, Shermans, E-100's, Panthers, noem maar op. Meer dan er in werkelijkheid hebben bestaan!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Prima meneer. Past u op onderweg? Het kan glad worden.
BoemeN: Wij hebben ook OSTKETTEN van Friul, diender!!

*kijkt uit raam*

Jep, het regent in Rotterdam...

:wink:
Of ik hier werk? Nee hoor, dit uniform heb ik van marktplaats.
Jamie Hector Cruz

Berichtdoor Rob Plas » 13 maart, 2010 19:17

Frank lutke Schipholt schreef:Ben al sinds het begin lid van MBM. Prima blad.

Jammer dat de moderator niet ingrijpt in deze "discussie".

Tekenend voor Twenot.

Groet,

Frank

Frank, zoals je gezien moet hebben reageer ik wel "inhoudelijk" en ik hoop echt dat de mensen achter dat blad hier hun verweer zullen posten. Ze zullen namelijk alle vrijheid krijgen, mits een en ander binnen de fatsoens- en Twenotnormen blijft.
De opmerking "tekenden voor de Twenot" steekt me behoorlijk, we proberen hier namelijk al jaren en zo integer mogelijk forum te bieden aan een ieder die de hobby een warm hart toedraagt. Zaken in het verleden hebben al meerdere malen bewezen dat we die integerheid nastreven, en meestal met enig succes.
Rob Plas
Webmaster Twenot
Huisregels Forum

Afbeelding
Rob Plas
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Martin Dogger » 14 maart, 2010 11:07

Frank lutke Schipholt schreef:Ben al sinds het begin lid van MBM. Prima blad.

Misschien is er met het blad ook niks mis. Als het iemand waar voor zijn geld biedt, en die persoon is er tevreden mee, is dat helemaal goed.
Maar dit soort mailtjes, vol van spelfouten, stijlfouten en raar taalgebruik, kan absoluut niet.
Niks mis dus met het blad, wel met de bedrijfsvoering erachter. Zelf heb ik er namelijk geen abonnement meer op, omdat het mij niet bracht wat ik wilde lezen.
Later zijn de uitgevers op zoek geweest naar schrijvers voor artikelen, en ik heb toen een recensie afgeleverd. Reactie van hen was 'waarom lever je wel artikel en ben je geen lid meer?' ... :roll:

Tekenend voor Twenot.

Is het dan ook tekenend voor jou dat je zelf niet inhoudelijk deelneemt?
Zo te zien heb je een duidelijke mening over dit onderwerp.
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Frank lutke Schipholt » 14 maart, 2010 13:04

Is het dan ook tekenend voor jou dat je zelf niet inhoudelijk deelneemt?

Klopt helemaal. Het zal mij jeuken wat jullie ervan vinden.

Succes ermee.
Frank lutke Schipholt

Berichtdoor Eric de Graaf » 14 maart, 2010 15:01

Frank lutke Schipholt schreef:Is het dan ook tekenend voor jou dat je zelf niet inhoudelijk deelneemt?

Klopt helemaal. Het zal mij jeuken wat jullie ervan vinden.

Succes ermee.

Als dit zo tekenend is en het je zal jeuken, wat doe je in g.dsnaam hier nog op dit briljante forum ????????????
Afbeelding
Eric de Graaf
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Johan Bijl » 14 maart, 2010 15:20

Beste Frank,

Het zal mij jeuken wat jullie ervan vinden.

.........waarom dan toch een reactie?

Dat er leden zijn die een andere mening zijn toegedaan over het "Modelbouwmagazine", heeft niets met de Twenot te maken.
Jij vindt het een goed blad, prima toch blijf vooral geabonneerd, echter er zijn anderen ( waaronder ik ) die er niet in vonden wat zij zochten.

Er wordt een handelswijze besproken die niet getuigd van klantvriendelijkheid door de uitgever(s) jegens de abonnee.
Hier kan een ieder op reageren, voorstander(s), benadeelde(n) maar ook de uitgever, want er heerst geen censuur ( zoals jij dat wenst ).

Dat de uitgever/redactie zal reageren, schat ik in op nihil, daar deze dat ook niet gedaan heeft na het met reden opzeggen van mijn abonnement.
Maar om te luisteren naar je abonnees is moeilijk als je vol bent van jezelf!

Hopenlijk heeft deze discussie enige zin en wordt er met deze al dan niet negatieve reacties wat positiefs gedaan, want het initiatief van een Nederlandstalig modelbouwblad verdient alle steun.

Groeten
Johan Bijl
Afbeelding

Is er ook een forum voor IKEA-bouwpakketten?
Johan Bijl
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Martin Dogger » 14 maart, 2010 16:56

Frank lutke Schipholt schreef:Klopt helemaal. Het zal mij jeuken wat jullie ervan vinden.

Ik vraag me dan toch af waarom je je mengt in de discussie.
Of eigenlijk, waarom je een duidelijke mening neerlegt, maar deze niet durft te plaatsen.
Als je deze discussie tekenend vindt voor Twenot, het er niet mee eens bent, waarom kijk je dan op het forum?

Ik denk dat er dan maar één goede oplossing is

:arrow:
Afbeelding
Martin Dogger
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Rick van Sinderen » 14 maart, 2010 19:37

Waarom wordt dit zo'n discussie? Omdat wij als Twenotters en forumvolgers vaak discusseren en soms uit complete tegenstellingen, maar wel met respect en een open oor voor opinies en meningen van anderen.
Omdat dit voor veel mensen gekoppeld zit aan hun hobby en omdat je die vaak alleen beleeft kom je dus hier voor je klankbord, nog steeds gezien vanuit je hobby, een niet gering deel daarvan is ontspanning.

Het valt niet te ontkennen dat MBM grove fouten heeft gemaakt, ik heb alleen de eerste jaargang gezien en die was vaak een direkte vertaling van Tamiya model magazine, voor mij dus niet interessant, wat die had ik al jaren.
Na mijn opzegging kreeg ik geen reactie, wel na aflopen van mijn geannuleerde abbonement, de al hier beschreven dreigbrieven zonder inhoud.
Ook het totaal tactloze antwoord aan Martin Dogger spreekt boekdelen denk ik, een modelblad der lage landen moet gewoon blij zijn met zo'n aanbod van verschillende Sherman's die dan ook nog van verschillende merken zijn en dan ook nog met perfecte foto's.

Grof dus, en haaks op de sfeer en gebruiken van dit forum, jammer genoeg zijn er mensen die vanachter de veiligheid van hun toetsenbordje denken dat iedereen op hun mening zit te wachten die vaak bestaat uit one-liners die ze zelf copieëren.
Mener Schipholt is zo eentje, ventileert z'n mening en wat het ook met andere forumvolgers doet, het zal hem jeuken (met dank aan Youp van 't Hek)
Beste meneer Schipholt, je bijdrage is nutteloos, het draagt niet bij aan een discussie en ik denk dat hij alleen is geplaatst om te irriteren, en het belangrijkste, er blijkt geen respect of enig benul uit van hoe het hier hoort, het bericht staat u niet aan dus dient Rob in te grijpen die u dan vervolgens ook nog 's schoffeert, dat is iemand die veel tijd heeft gegeven aan Twenot en aan deze site, iemand zonder wie dit forum er nooit geweest was.
Ik denk niet dat deze site iets voor u is, dus ik zou lekker MBM blijven lezen en ons met rust laten, ik denk niet dat er iemand op u of u mening zit te wachten hier.

MvG Rick
The future teaches you to be alone, the present to be afraid and cold,
So if I can shoot rabbits, than I can shoot fascists.......

Afbeelding
Rick van Sinderen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Berichtdoor Hilbert Zuijdendorp » 14 maart, 2010 21:23

Amen :!:
Hilbert Zuijdendorp

Berichtdoor R. Goorts » 14 maart, 2010 21:33

Mannekes, mannekes,

rustig aan, slecht voor je bloeddruk,...

Ieder zijn mening, ook diegene die jeuk hebben, of juist niet...

Het is gewoon erg jammer dat een magazine zo met haar abonnees om springt. Tegenwoordig is het een hele opgaaf leden te krijgen en te houden.
Je moet met wat voor club dan ook zuinig zijn op je leden. Op alle fronten lopen de leden overal terug. Maar dat is geen reden om op een dergelijke manier
als hierboven omschreven met je abonnees om te gaan. Als je dusdanig dreigend uit de hoek komt mag je een gelijke reactie terug verwachten,...

Enige wat ik jammer vind aan deze discussie, als bij zovelen, is dat er veel te vlug op de man gespeeld wordt,...
Het gaat in dit topic om MBM en niet om iemand zijn mening (waar het nu wel om lijkt te gaan...)
Bij elk topic heb je de echte pro-, gelijk- en anti-gestemden. Laat een ieder zijn of haar mening erop nahouden, het mag...

Henk Harrie van Santvoort tot Amschterdam
(nog te gebruiken alias bij telegraaf.nl) :wink:
I'm not the sharpest tool in the shed...
R. Goorts

Berichtdoor John van Pelt » 15 maart, 2010 16:18

Dat mag zeker, ware het niet dat sommigen hun mening niet echt geweldig kunnen onderbouwen (idd voorzover dat nodig is) en daarmee de ergernis van anderen weer op de hals halen.
Das vaak een beetje het probleem (ook in politiek Nederland. :D).

Communicatie met leden en een menselijk gezicht achter een blad met begrip voor de modelbouwer en de lezer vergen erg veel tijd en inspanning en zeker een visie.
Ik maak uit de vele reacties op dat Peter van Esen hier (in het begin) wellicht steken heeft laten vallen.
Das niet goed te praten, maar als hij ervan leert en de handschoen oppakt lijkt me een/dit Modelbouwblad in de Benelux met goede artikelen altijd een welkome aanvulling.

gr John.
On the workbench:

Totenkopf Gunner
viewtopic.php?f=56&t=22428
German Sniper
viewtopic.php?t=20255&postdays=0&postorder=asc&start=0
1:35 Sd. Kfz 234/4 (Dragon)
viewtopic.php?t=18454
251/1-C met Dragon2
viewtopic.php?f=62&t=21788
John van Pelt

Berichtdoor Eric de Graaf » 15 maart, 2010 19:35

Na lang dubben, wel of niet stoppen met het abonnement.
Heb ik onderstaande reactie gemaild naar MBM.
Ik hoop dat er een passend antwoord volgt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geachte MBM,

Nadat mijn vrouw de zaken had afgehandeld (zoals u vermoedelijk al heeft
gemerkt), heb ik onderstaande mail even op me in laten werken.
Ik heb er lang over nagedacht of ik hier op moest reageren, of gewoon mijn
abonnement moest opzeggen, of dit over mijn kant laten gaan.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de reactie.

Allereerst vind het heel erg spijtig voor u dat de administratie te wensen
over laat, aangezien ik ruim op tijd heb betaald.
Dus al die tijd ben ik geheel terecht in de veronderstelling geweest dat er
dus niets aan de hand was.

Tot ik op 10 maart onderstaande mail kreeg.
Ik vind en vond dit een nogal bedreigende mail.
Zeker gezien de aangegeven verhogingen en zelfs het dreigen met een
incassobureau.

Ik vind dit kort gezegd nogal een onbeschofte behandeling van een vanaf het
eerste moment trouwe en altijd op tijd betalende abonnee.
Omdat de administratie bij u niet op orde is, heeft u volgens mij nog niet
het recht om mij vervolgens te bedreigen met aanmaningen en een
incassobureau.
Dan nog even verwijzend dat u uiteraard geheel rechtmatig handelt, maar bij
de constatering dat ik zoals gewoonlijk ook deze keer weer op tijd heb
betaald, volgt er alleen maar radio stilte.
Excuses hadden wel het minste geweest, maar helaas die heb ik niet mogen
ontvangen.

Om een lang verhaal kort te maken, vind ik onderstaande mail dan ook
behoorlijk onbeschoft en heeft mij over het wel of niet behouden van het
abonnement, behoorlijk aan het twijfelen gebracht, de arrogantie die uit
onderstaande mail straalt spreekt boekdelen, en ik denk dat de instelling
van het blad ten opzichte van de abonnees behoorlijk klantvriendelijker
mogen zijn.

Ik verwacht dan ook zeker dat u iets met deze mail gaat doen.

Ik hoor graag van u

Hoogachtend,

Eric de Graaf
abonnee nummer 195

ps; Ik probeer hier dus geen discussie los te maken, maar alleen maar even een constatering te delen.

Groeten Eric
Afbeelding
Eric de Graaf
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

VorigeVolgende

Keer terug naar TWENOT CAFÉ