Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Goed meneer. Waarvan?
BoemeN: JA! Van.... ehhh... van.... nou ja je weet tog?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Nee meneer, ik weet niet.
BoemeN: Okee, het zit zo. Ik heb een boekje gekocht, magazines eigenlijk, en nu betalen ze niet, en daarom koop ik niet meer en daarom sturen ze geen blaadjes meer op, en ook al dat ze nooit geen reacties geven en ook al dreigen met betalen en toch niet opsturen, nou Jaaaaaaa.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): U heeft een tijdschrift gekocht?
BoemeN: neeej man, ik wil ze voor het gerecht slepen, bestoken met lawsuits, Achtervolgen Tot Aan De Poorten Van De Hel!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): > neemt een slokje koffie < U wilt een aanklacht indienen?
BoemeN: JA MAN!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Wat is de aanklacht?
BoemeN: Ja, Sjeesh, Hallo. Ik ga ze afbreken, afmaken, vermorzelen...!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Waar gaat het om?
BoemeN: Ik krijg nog twee magazines van ze, voor samen onder de streep toch al gauw het bedrag van zo'n samengevoegd bij elkaar opgeteld totaal de somma van zeker zo'n 10 euro!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): 10 Euro...?
BoemeN: JA! Als je bedenkt hoeveel bier je daarvoor kan kopen is dat best heel veel hoor. En ze bedreigen me ook nog... met... ehhh... nou ja, ze bedreigen! Ze zeggen niet eens "Met vriendelijke Groet", nou jaaaaa zeg.
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Heeft u al juridisch advies ingewonnen, voordat u besluit een rechtzaak te beginnen? > neemt een hapje cake <
BoemeN: Nee! Moet dat dan?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Niets moet meneer. Maar we zitten hier sinds vrijdag met 12 fietsendiefsstallen, een zware mishandeling, 3 inbraken, 6 aanrijdingen, 2 brandstichtingen en 1 verdwenen Labrador die Billy heet.
BoemeN: Luiwammes! Ambtenaar! Waar moet ik zijn dan?
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Ik geef u het adres van deze advocaat, zijn uurtarief is het goedkoopst hier - ongeveer € 140 per uuur. Intakegesprek is € 30.
BoemeN: Okee dan, blijf maar lekker zitten. Ik ga de kruistocht wel ZELF voortzetten. Ik kan hòrdes woedende Twenotters op de been brengen waarmee ik zal opmarcheren naar de MBM. We zullen met brandende fakkels, lansen en rieken naar hun toegaan waarna we hun kantoor omsingelen met honderden tanks in 1:35. We hebben Tigers, KV's, Centaurs, Shermans, E-100's, Panthers, noem maar op. Meer dan er in werkelijkheid hebben bestaan!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Prima meneer. Past u op onderweg? Het kan glad worden.
BoemeN: Wij hebben ook OSTKETTEN van Friul, diender!!
Politieman (MAVO-D, weekenddienst): Veel succes meneer....