ff luchten

Even bijkomen in het Twenot Café. Wat losser dan de overige forums en hier kan het nogal eens van de hak op de tak(ken) springen.

Moderators: Richard Cramer, Jan Peters, Jakko Westerbeke, Richard Polderman

Ronny Noben
Contacteer:

ff luchten

Bericht door Ronny Noben » 12 sep 2006 15:33

sorry voo eventuele schrijffouten maar typ met een pen in mijn linker poot terwijl ik rechts ben

mijn twee handen zitten in verband door accute pusgevulde blaren aan mijn handen, alln mijn duim van links is nog vrij

ik heb di nu sind vorige woensdag en loop rond met kl*** pijn en een humeur om op te schieten

ik ben 2 weken geleden gestart met heel mijn hobby ruimte op te ruimen en zelf een verflaag gegeven, ik had er zin in en besloot hoe dan ook om tijd voor de hobby te maken

ben gisteren bij de dermotoloog gewwest en blijkbaar heb ik een reactie over de jaren gevormd voor latex en bestandelen die in secondelijm zitten

ik heb recentelijk secondenlijm gebruikt voo r herstellingen

ik baal en ik denk dat ik er mee moet gaan leven dat modelbouw niet voor mij bedoeld is

ik ga mijn opties nog eens bekijken maar ik denk dat ik geen keuze zal hebben

sorry moest ff luchten
eric jacobs
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door eric jacobs » 12 sep 2006 15:36

Dat is mooi kl*te Ronny, succes verder en beterschap ik hoop dat je die keuze niet hoeft te maken . :cry:
gr Eric :wink:
Jurjen Zuijdendorp
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Jurjen Zuijdendorp » 12 sep 2006 15:37

Aaauw!! :cry: :cry:

Echt heel vervelend om te horen Ronny. Weten ze al hoelang je hier mee moet gaan rondlopen? KLinkt in ieder geval erg pijnlijk. Heel veel sterkte en laat ons weten hoe het met je verder gaat in de loop van de tijd.

Jurjen
The space commander only goes into space a few hours orbiting the earth
Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Timo de Porto » 12 sep 2006 15:39

volgens mij is het modelbouwen best voor je weggelegd, alleen moet je dus heel duidelijk oppassen met secondenlijm. ik weet niet of het om een bestanddeel gaat, of om de combinatie waar je op reageert, maar er zijn best wel alternatieven voor secondenlijm, bijvoor beeld CA gel. en ja, ik dacht dat je schilder was, dus die latex wordt wel een probleem. ikzelf heb onlangs in de bakkerij (werk ik) een aantal wanden in de afschropbare latex gezet, en ja hoor, ook ik had er last van. kloven, strakke en vooral droge huid, teruggetrokken nagelriemen, maar geen blaren gelukkig.

ik zou zeggen, vraag eens na waar je niet tegenkunt van de secondenlijm, en probeer een alternatief te zoeken, of gebruik alleen nog maar van die vloeibare plasticlijm. een ander plan is om van die hele dunne stevige werkplaats handschoenen aan te doen, ik heb ze ook, anders heb ik geheid smerige vingers bij het airbrushen, en ik vind het prima werken.

er zijn dus genoeg alternatieven, maar het luchten is al een goed begin!
succes met je handen, meer kan ik er niet van maken!

Timo
Ronny Noben
Contacteer:

Bericht door Ronny Noben » 12 sep 2006 15:47

bedankt jongens

eind van de wwek moet ik trug vioor de test resultaten

hoe dan ook zal ik een 2-3 maanden in behandeling zijn, mijn spieren v mijn rchterhand zijn aangetast, ik liep er enn tijd mee rond zoder te beseffen (stijve vingers etc)

ik hoop alleen niet dat in mijn botten zit, dan bestaat er een kans(je) dat ik mijn hand kan verliezen

mijn vrouw zegt dat ik positief moet denken maar hoor haar toch stiekem huilen, dus nee ik voel me niet goed

ik zal de feiten niet vooruit lopen en afwachten en jullie er niet teveel mee lastivallen
Timo de Porto
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Timo de Porto » 12 sep 2006 15:56

he, dit noem ik geen lastigvallen, dit noem ik gewoon wat van je laten horen, en in mijn optiek ben je hier onder vrienden, en dus zijn er gewoon mensen die willen weten hoe het met je gaat, vergeet dat niet, lastig vallen, wat een onzin zeg, bij je vrienden kun je zeggen wat je op je hart ligt toch?

Timo
Niels Henkemans
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Niels Henkemans » 12 sep 2006 15:58

Hoi Ronny,
Veel sterkte en als het oplucht om ons ermee lastig te vallen moet je dat maar vooral blijven doen. ;)
Beterschap
"We stay. I don't know a better place to die" - Cpt Dolan, La Fière June 7th 1944
jeroen gerritsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door jeroen gerritsen » 12 sep 2006 16:02

mijn vrouw heeft ook een latex allergie,en je moet ALLES in huis nalopen en vervangen als er latex inzit.het is bij haar ook zo erg dat als ik iets met latex tegen haar gezicht hou ,ze vijf minuten later een opgezet hoofd heeft :shock:
maar als je er van af weet en rekening mee houd is het goed te doen,ik hoop dat alles goed komt met je hand en allergie Ronny.beterschap gewenst.

groeten jeroen,.
To Friul or not to Friul,that is the Tracktion.....
by Rob .
gisteren dacht ik bij mezelf....morgen bij mijn zuster.......................
Bas Hermsen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Bas Hermsen » 12 sep 2006 16:08

Veel beterschap gewenst Ronny!! Ik hoop dat je snel van de pijn af bent en je hopelijk weer snel beter voelt.

Bas
Luuk van Schip

Bericht door Luuk van Schip » 12 sep 2006 16:12

.
Roel van Essen
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Roel van Essen » 12 sep 2006 16:14

Ronny: sterkte en beterschap!

CA-lijm: een vloek voor menige modelbouwer. Je kan er inderdaad in de loop van de tijd een allergie voor oplopen en dan ben je de sigaar.
In het modelbouwtijdschrift waarin ik afen toe iets over boten publiceer, roep ik daar af en toe ook iets over om modelbouwers bewust te maken dat we best wel met 'troep' bezig zijn.
Resin is ook zoiets. Over het stof van dit spul zijn al hele discussies gevoerd.
Ik vrees dat PE voor jou taboe zal zijn, evenals resin.
Blijft over (hoop ik!!) Revell plastic lijm.

Kop op en sterkte.
Met een TOW kan je ook aankloppen...
Roel
Peter van Stiphout

Bericht door Peter van Stiphout » 12 sep 2006 16:50

Sjeesis Ron, loop ff niet op de feiten vooruit knul. Ik hoop dat alles goed komt. Focus vast op de alternatieven, er lopen hier echt experts rond die je aan ideeën kunnen helpen.

En je hoeft toch niet helemaal afscheid te nemen van de hobby toch? Er zijn nog boeken, tijdschriften, games, bijeenkomsten, internet, dit forum, mensen kunnen voor je bouwen enz.

En je valt ons hier niet mee lastig hoor (dan spreek ik voorzichtig even namens iedereen).

Sterkte verder.
Niels Ottenheim
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot

Bericht door Niels Ottenheim » 12 sep 2006 16:56

Hoi Ronny,

Beterschap en veel sterkte ermee Ronny!

Gr, Niels!
rudi meir

Bericht door rudi meir » 12 sep 2006 17:06

Hey Ronny, wat vertel je nu!? Een allergie voor latex :shock: ik wist niet eens dat het bestond!

Maar modelbouw opgeven, niet zeveren Ronny, je bent er voor in de wieg gelegd. Dragon doet zijn uiterste best voor jouw om kits te maken die geen PE en secondenlijm nodig hebben.

Dus als die handjes weer beter zijn TERUG AAN'T WERK!!!

Sterkte, Rudi
Arno Riedel

Bericht door Arno Riedel » 12 sep 2006 17:31

Allereerst Ronny beterschap. De rest komt later, dus zou het zijn dat je alleen nog oob kan bouwen, allee het zij zo. Maar dat is geen reden om de MM volledig de rug toe te keren. Ik hoop voor jouw en je naasten dat alles goed komt al en dat besef ik het wordt nooit meer als voorheen, kop op. Cheerio, Arno
Mercenaries never die, they just go to hell to regroup. DULCE BELLUM INEXPERTIS
Jan Peters
Site Moderator en Twenot lid
Site Moderator en Twenot lid
Contacteer:

Bericht door Jan Peters » 12 sep 2006 19:27

Ronny, het lijkt me duidelijk dat je hier altijd je hart kunt luchten!
Ik wens je veel sterkte en beterschap toe!
Jan :)
Ik spreek überhaupt maar een woord Duits....
Maarten Weers
Lid van de Twenot
Lid van de Twenot
Contacteer:

Bericht door Maarten Weers » 12 sep 2006 19:45

He Ronny, doe rustig aan. Er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan modelbouw. Eerst maar eens zorgen dat je van je aandoening afbent, dan zul je ook zien dat er best wel mogelijkheden zijn om kleine dingen in elkaar te zetten zonder seconde lijm.

Sterkte,

Maarten
Op de werkbank:
- Stuart V recce
======================
When Sgt. Wilson spots something Mainwaring doesn't.
Mainwaring: Took you a while to spot that one, didn't it Wilson?
--------------------------------------------------------------------------------
Robert Crombeecke

Bericht door Robert Crombeecke » 12 sep 2006 20:52

Hey Ronny,

dat zijn pas serieuze berichten. Kan me voorstellen dat je er soms doorheen zit van zoiets. Van de andere kant; positief blijven denken doet soms wonderen.

Sterkte en keep the faith

Robert
dirk lehaen

Bericht door dirk lehaen » 12 sep 2006 21:07

Is me dat even schrikken zeg.
Ik kan je alleen maar de raad geven om je goed te verzorgen, luister naar de dokters en alles beter gaat komt de oplossing vanzelf.
Het zou echt jammer zijn moest je voor de hobby verloren gaan.
Veel sterkte en beterschap gewenst.

dIRK
Rob Plas
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rob Plas » 12 sep 2006 21:41

Ronny, kop op kerel, er is meer dan CA lijm in de modelbouw...

Genoeg adviezen hier zie ik al, dus ik zal er niets aan toe kunne voegen. Succes!
Rob Plas
Webmaster Twenot
Huisregels Forum

Afbeelding
Plaats reactie